Fórum - Téma


VeCe Z19DTH občas drobně cukne a vynechává


Fórum Vectra C VeCe Z19DTH občas drobně cukne a vynechává

Informace o modelu: Opel Vectra C

Diskuze o vozidlu

2004 Vectra C 1.9

1 fotek  |  34 diskuzí  |  1 otázek

Výkon motoru 110 kW (150 PS) při 4000 ot./min. Točivý moment: 320 Nm (236 ft/lb) při 2000 ot./min. Maximální rychlost 210 km/h. Zrychlení 10.3 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 475 kg. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 910 ccm (117 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z19DTH.

přední a zadní parkovací senzory, tempomat, dual digitální automatická klimatizace, vyhřívání předních sedadel, elektrické nastavení předních sedadel, sedadlo řidiče s pamětí, dešťový senzor, automatické svícení, aktivní opěrky hlavy, držák nápojů u ...


1  2

2015-02-18 23:02:46

Ahoj všichni,

mám dotaz. Zatím se z toho nestresuji, ale třeba to naznačuje něco většího (doufám, že ne). Autíčko občas drobně pocukává, od doby, co před tankováním do nádrže leju VIF aditivum, je to 100x lepší. Dělá to pouze při volnoběhu a někdy to těžko rozeznám od skákání na našich kvalitních silnicích. Co mě ale víc trápí, při plném sešlápnutí plynu se auto rozjede jak blázen, rozfičí turbo, ale po necelé vteřině zrychlení totálně ustane na cca 1 sekundu a pak se auto opět postupně rozjede. Když jedu na tempomat, tak to tolik nepociťuji, auto zrychluje mohutně a plynule. Když ale "řídím" plyn já, pak při té díře v zrychlení vždy reguluji plyn opatrně. Nejvíc je to cítit ve 4. kvaltu, někdy i ve 3.

Diagnositku Op-com už jsem objednal a každým dnem očekávám její příchod, takže napíchnuto jsem zatím neměl. Nemáte někdo tip, co to může znamenat? Vířivé klapky, nebo vstřikování, či něco jiného?

Díky za názory. Karchee

2015-02-20 23:29:44

Tak nevím, jestli jsem se nějak neprovinil proti pravidlům klubu, anebo jen nikdo nemá čas, že tady není žádný koment, nicméně tedy napíšu, co se hodlám provést. Domluvil jsem se se známým mechanikem, sešli jsme se a popovídali si. Zjistil jsem také po opětovném prolezení fóra zde, že v autě mám DPF (0,50 na dvěřích spolujezdce) a také, že již několikrát došlo k regeneraci za jízdy (zvýšení spotřeby). Určitě auto napíchnu na diagnostiku, až dorazí, bohužel z Číny to leze opravdu pomalu. Bez diagnostiky nevím, proč to při sešlápnutí vynechává - jednou výrazně cukne a zrychlí chvilku jen velmi neochotně, pak opět chytne a už se to naplno projeví. Věřím, že livedata něco ukážou a také, že se načte závada.

Nicméně jsme se domluvili, že DPF pravděpodobně funguje dobře a tak zkusím vyčistit EGR ventil. Pokud ani to nepomůže, pak ho alespoň budu mít vyčištěný

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-21 08:18:51

karchee: Určitě neprovinil Jen asi nikdo přesně neví. Vyčištěním EGR ventilu nic nepokazíš. Je zvláštní, že to dělá i ve volnoběžných otáčkách. Při čištění by bylo dobré zkontrolovat stav vířivých klapek, jestli tam není problém.....

2015-02-21 09:07:15

karchee: Ničím ses neprovinil a pokud jsi trochu procházel vlákna o VeCe, dospěls jistě ke zjištění, že v 90% případů vztahujících se k motoru následuje za slovem Vectra C slovo diagnostika. Aparát máš objednaný a s mekánikem se na ni chystáte - jediné možné momentální řešení, vše další budou jen dohady. Popisovaná "závada" není nic brutálního, aby člověk mohl tipovat, že odešlo toto nebo onoto, možné příčiny drobných odchylek od normálního stavu se nedají zjistit jinak, než jak je už psáno, někým, kdo ví a zná. Přejeme ti úspěch, zatím asi víc neumíme. Kdybychom věděli, tož už je to tady, tomu věř...

2015-02-21 17:42:02

kopejda: Teď jsem se udivil, proč píšeš, že to dělá ve volnoběžných otáčkách - a hele, já to tam napsal. Jenže blbě. Asi jsem byl ve chvíli psaní příspěvku někde jinde a nazval jsem to blbě Nedělá to ve volnoběžných otáčkách, ale za jízdy, kdy "netlačím na pilu" a auto nechávám jet volněji, téměř lízáním plynového pedálu. Tehdy to dělá. Moje omluva.

Včera jsem trochu prolejzal internet a na fóru Alfáků jsem narazil na diskusi o aretaci vířivých klapek na motoru, který mám i já. Co si o tom myslíte?

"Postup aretace vířivých klapek sání:

1. Nastartuj a posviť si baterkou na táhlo klapek. Hýbe se jak má? Je kolem klapek černě zaolejováno? Neslyšíš, že by po přidání podfukoval kolem klapky luft? Pokud odpovědi zní ANO, NE, NE, nech to být a jezdi dál.

2. Pokud odpovědi zní ANO, ANO, ANO, tak to sice ještě funguje, ale je načase šetřit do prasátka cca 5000 na nové sání (Pierburg na Opel 1.9 sedí), nebo repasi z Polska.

3. Pokud první odpověď zní NE, tak je táhlo vychozené už tak, že neovládá správně klapky, nebo je zcela odpadlé. Pak musíš okamžitě realizovat krok 2, nebo klapky aretovat v otevřené poloze.

4. Aretaci do otevřené polohy lze provést buď odpojením táhla od motorku ke třetí klapce, s tím, že horní táhlo, spojující klapky spolu, zůstane na místě. Nebo, pokud je horní táhlo vyčvachtané tak, že padá z čepů dolů, použít metodu tlustého drátu a klapku 3 nechat běhat.

5. Low cost varianta bodu 2 je časově náročnější, nicméně velmi slibná. Chce to demontovat sání, rozebrat, vyčistit, vymontovat klapky, zaslepit díry po oskách. Namontovat a jezdit úplně bez klapek. Sám se ji chystám realizovat v dubnu/květnu."

Bylo tam pár kluků, co psali, že po aretaci a necháním pouze třetího válce jim jede auto nesrovnatelně lépe. Ale spousta z nich odstranila i DPF a zaslepila EGR a takovou prasárnu já dělat nechci...

2015-02-21 17:44:25

colommbo: Určitě máš pravdu. Až to budu mít načtený, rád se o chybě s vámi zde podělím To provinilství mě napadlo z důvodu, jak zde někomu bylo napsáno, že neměl vyplněný profil auta a navíc založil hned duplicitní vlákno - já sice profil vyplněný mám vzorně, ale to vlákno by se mohlo považovat za duplicitní

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-21 19:19:43

karchee: Jestli budeš čistit, vyčisti celé sání.... Ta truba s klapkami jde rozpůlit (je sešroubovaná ze dvou částí) tady to pojeď na obě strany: http://s12.photobucket.co...0/media/photo7-1.jpg.html

Servisní info výrobce: http://download.ms-motor-...ges/pg_si_0093_en_web.pdf

2015-03-05 22:09:11

Ahoj opět, tak diagnostika dorazila a už jsem i provedl komplet výčet chybových kódů a jsem z toho tak trochu jelen. Protože nevyhodilo mi žádnou chybu u motoru a přitom to auto pořád dělá - tu drobnou chvilkovou neakceleraci. Krom chyb s parkovacím senzorem vzádu (má vliv i na přední) a nějaké vyhořelé žárovky a nefunkční komunikaci s Add on heater (co to vlastně je? Ale to je chyba u DIS, což sedí, protože mi neměří průměrnou spotřebu a dojezd, ale okamžitou spotřebu ano!) mi to vyhodilo jediný chybový kód u řízení a to toto:

**********************ECU ID STARTS**********************

Source Address: EHPS

Source Address: 0x00000244

Identifier: 0x0104

System name: EHPS GEN3 TRW

Hardware number:24444336

Part Number:0

Software version number: V20_

System description: TRW 0300

Alpha code:

Code Index and version: 003 01

ECU variant coding: 0x00000100

Number of stored fault codes: 1

U2139 - CAN-Bus No Communication with CIM (Steering Column Module)

(00) - Not present

Co to je za modul, EHPS? Znamená to to, že někde je špatnej kontakt? Ale co je pak to cuknutí?

Ještě mi to vyhodilo toto:

**********************ECU ID STARTS**********************

Source Address: DDM

Source Address: 0x00000259

Identifier: 0x0203

VIN: W0L0ZCF3551010703

Part Number:13170134

Software version number: OP1D 190000

System description: SIEM 0401

Hardware key number: XXXXXXXXXX

Alpha code: EP

Manufacturing date: 207040

Code Index and version:

Number of stored fault codes: 1

B2966 - Driver Doorknob Circuit Open or High Voltage

(05) - Present

V momentě, kdy se tohle načetlo, byl nastartovanej motor, ale auto stálo a zamknul jsem se v autě. Se zbytkem si asi poradím.

Budu vděčný za jakoukoli radu.

Loupak  
Pavel
2015-03-05 22:45:40

karchee: EHPS = elektro-hydraulický posilovač řízení

2015-03-05 22:50:09

loupak: Ahoj Pavle, díky. Tobě jsem poslal do emailu komplet diagnostiku i včetně těch jednotek, které se u Tebe před Olympií nenačetly

Loupak  
Pavel
2015-03-05 22:52:43

karchee: ok, zkusím na to mrknout

Loupak  
Pavel
2015-03-05 22:59:41

karchee: ještě: Add on heater (AHS) = přídavné topení

2015-03-05 23:00:47

loupak: No to jsem si myslel, ale já přeci nic takového nemám

Loupak  
Pavel
2015-03-05 23:12:40

karchee: no, obecně, chybové kódy ve spoustě případů poukazují jen na okruh, kde se chyba nalézá. Je možné, že tam ta jednotka je, ale ve výbavě vozidla není její příslušenství, ale to jen hádám. Třeba napíše někdo zasvěcenější.

No koukám, že ti to tu chybu týkající se škrtící klapky (ovladač klapky nasávaného vzduchu) "P1125 (62) už nevyhodilo, tak to byla nejspíš nějaká sporadická chyba, vsázel jsem na to, že bude třeba ta klapka jen zanesená a proto ti to při té akceleraci cukne, třeba se najde někdo, kdo se vyzná v live datech a najde chybu tam, na to já jsem malý pán

2015-03-05 23:17:36

loupak: Děkuji Pavle. Teď si čtu na jiných stránkách věnovaných vectře (model s příponou cz) nějaké příspěvky, docela tam straší lidi s výmenou CIM modulu, ale myslím, že tak daleko nemusím. Nicméně zkusím ještě počkat i na reakci Kopejdy, třeba přispěje nějakým moudrem. Ach jaj, kéžbych víc rozuměl autům a jejich elektronice!

Loupak  
Pavel
2015-03-05 23:22:07

karchee: Věřím, že Kopejda přispěje, dost se vyzná. Jinak nemá cenu házet flintu do žita, i já mám trable s CIM moudel a spousta dalších, je to velká bolest u těchto vozů přeplácaných elektronikou. A měnit se hned nemusí i kdyby byla chyba v něm, i toto kurvítko se dá občas spravit, ale musí ten dotyčný vědět co dělá.

2015-03-05 23:27:46

loupak: Tu rozhodně do žita nehážu, naopak! Jinak jsem Ti ještě do emailu poslal odkaz na tu diskusi, nakonec většina byla v chybě v řídící jednotce (tu mi přeci vyhodila i diagnostika...), včetně těch F-ek na displeji. Žádná levná věc no. Ale necháme si třeba ještě poradit. Jinak Board Computer mám jako present, takže v aktivaci chyba nebude...

Loupak  
Pavel
2015-03-05 23:32:48

karchee: No CIM je provázanej i s palubákem, takže ten chaoz může jít taky od něj. Mě diagnostika pořád vyhazuje chybu, že CIM modul nekomunikuje s DIS

2015-03-05 23:34:40

loupak: A mě zas DIS nekomunikuje s AHS (add on heater). Tak už jen někoho, komu AHS nekomunikuje s CIM a kruh by byl uzavřen

2015-03-05 23:40:12

loupak: Ještě zajímavost, v livedata tentokrát DPF ukazoval 75% nasycenost, což je za ty dva týdny z 30% docela dost, mi přijde.... Takže si to zkusím najít a spustit regeneraci nuceně přes diagnostiku (Kopejda, prosím pomůžeš?)


Odpovědět

1  2