Fórum - Téma


VeCe 1.9 CDTI 88kW mírně cukne v nižších otáčkách


Fórum Vectra C VeCe 1.9 CDTI 88kW mírně cukne v nižších otáčkách

Informace o modelu: Opel Vectra C



2016-07-27 21:25:57

Dobrý den mám prosbu nevíte čím by mohlo být,mírné cuknutí při nižších otáčkách motoru.Mezi 1500sty až 2000 tisíci otáčky při pomalejším rozjezdu cukne.Nejvíce znatelne to je při 1800stech otáčkách,to škubne nejvíce. Děkuji

2016-07-27 22:14:53

ldims: těžko, než něco obecného, ti někdo poradí. Vím, že Michalovi (kopejda) to dělá něco podobného. Jak moc jemu a jak moc tobě, to nemám ponětí, každopádně můžeš zkusit rozdělat a vyčistit sání motoru, zajet na diagnostiku a nechat zkontrolovat live data z motoru a popřípadě přehrát software ecu a nebo se s tím tak trochu smířit. Takovéhle věci se hledají hodně špatně, až skoro s nulovým výsledkem.

2016-07-27 22:32:18

ondra01: děkuji byl jsem v servizu a ty mi říkali že nic necítí jen jsem do toho sedl a auto se ohřeje na určitou teplotu tak cuká.nekdy je to míň nekdy víc,ale při těch 1800stech to je dost znatelné jako kdybych přejel hrbol.

2016-07-27 23:02:42

ldims: pokud je motor cajk tak muj tip: prevodovka

2016-07-30 10:22:48

Mne to robí tiež.To je jedno aká je zaradena rýchlosť, od 1600-1800 otáčok.Zistil som pri jazde s tempomatom to nerobi?

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-07-30 23:36:55

U mě se to projevuje nejvíc při studeném motoru přesně v pásmu 1400 až 1700 otáček ale jen když jedu stylem udržování konstantní rychlosti, tedy ani bez ubírání plynu a ani s přidáváním. Jakmile lehce přidám nebo uberu, okamžitě cuky přestanou. Převodovka to není zcela určitě ale jde o sání motoru. Buď je závada na EGR ventilu nebo je chyba ve snímání tlaku v sání, dále to může být váha vzduchu nebo škrtící klapka. Všechny tyto komponenty jsou již opotřebované a za vyústěním EGR ventilu i značně zanesené. Chyby jsou však v toleranci pro vyhození chyby, tedy rozsvícení kontrolky MIL. Měření emisí jsem s touto "závadou" absolvoval na výbornou. Stylem jízdy mi to nevadí, neb se většinou s konstantní rychlostí nedostávám úmyslně pod 2000 otáček a tedy nejsem v "cukacím" pásmu. Závada se hledá dost blbě a těžko říct co to je přesně za díl. Přehrání SW jednotky ECU motoru pomohlo z části a z části pohoršilo. Původně mi motor tolik necukal a spíš jen ojediněle avšak jsem měl značné kolísání v konstantním dodávání stlačeného vzduchu od turba - takové houpání. Houpání tlaku se tím vyřešilo avšak víc cuká.....

Takže jedině kvalitního mechanika co ví kde má hledat a má na to "koule"... Live on-line data a jezdit a jezdit a hledat a hledat.....

Avšak nevím, jestli to má význam bez kompletní očisty sání motoru od letitých nánosů sajrajtu oleje se sazemi. problém je, že aby byla očista kompletní a měla smysl, je nutné sundat hlavu motoru a vyčistit i kanály ventilů..... Práce je to šílená ale má efekt a v 90% s cukatůrou pomáhá.......

Možná někdy to uskutečním, prozatím mám spoustu jiných prioritnějších zájmů.

2016-09-26 20:55:25

ldims: Zdravím všechny přítomné.tak cukání jsem odstranil.Nevím čím přesně to bylo zda netěsností nějaké podtlakové trubičky,ale všechny jsem je přešel popřípadě zkrátil či dtáhl aby byly těsné.Aobešel jsem kontakty od všeho a očistil nastříkal kontaktolem.A zjevně to pomohlo motor se chová kultivovaně a zdá se mi že jde i lépe za plynem.Toť můj typ.


Odpovědět