Fórum - Téma


VeBe X18XE1 cuká při rozjezdu a v nízkých otáčkách


Fórum Vectra B VeBe X18XE1 cuká při rozjezdu a v nízkých otáčkách

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2  3  4  5 ......... 7

2012-08-08 15:31:42

Prosím o pomoc :) jsem tu nově a našel jsem dost názorů na můj problém, přesto nebyl nikde přesně definován můj problém. Jak stojí v nadpisu, mám VeBe r.v. 2000, 1.8 16v X18XE1. Jakmile zařadim 1st. rozjíždim se a jakmile pustim spojku auto se jakoby zakucká, pocuká, přidusí, to vse cca 3 vteřiny, to samé dělá když zařadim 2,3 st atd... Dělá to také když motor pěkně na rovince třeba v obci převaluju na 3,4 st. při 1000-1200ot./min a jakmile přidám plyn tak opět to sámé, respektive na každý rychlostní stupeň z takto nízkých otáček to udělá, zacuká. Jinak když se auto dostane do otáček 2000ot./min a výš tak není problém. Je to dost nepříjemný to skákání. Myslím že mám i vyšší spotřebu, cca 10-12 l/100km, a to mám fakt lehkou nohu! Předem děkuji za rady

2012-08-08 19:04:14

Vítám tě v klubu, Ludvo , a osobně tipuju na volnoběžný ventil a škrtící klapku - zkontrolovat a hlavně vyčistit nějakým odmašťujícím a odpařujícím se prostředkem (tech. benzín, líh, Carburator cleaner, čistič brzd apod.) A jestli si ten správnej volnoběh nevybojuješ, tak seš u mě mrtvej muž, Ludvo...

2012-08-08 19:14:53

Promiň mimo téma kdyžtak to pak smaž. Ještě, že tuhle větu neříkáš mě protože hádej jaké je moje příjmení ano je to jako v citovaném filmu

2012-08-08 19:36:11

Zdeňku Jen doufám a věřím, že se Ludva neurazí a odpustí mi, je to myšleno jen a jen přátelsky a v dobrém a prostě jsem si v tu chvíli nějak nemoh pomoct... A tož se omlouvám jemu i všem ostatním Ludvíkům! Hlavně, aby se mu podařilo srovnat ten volnoběh.

2012-08-08 20:32:20

Děkuju za uvítání v první řadě za komentář se nezlobim, beru to v pohodě já jsem věrný OPELfil a po Astře F a Tigře A to nemohlo být nic jinýho než Vectra a tato malicherná věc se škubáním mě trápí. Nevím, kdy se k tomu dostanu, ale jakmile to udělám tak se m napíšu výsledek. Předem Vám děkuji a pěkný večer. Zdar

2012-08-08 20:35:55

A já děkuju za porozumění... admin

2012-08-13 21:21:43

tak jsem vyčistil škrtící klapku, EGR a už to tak ani necuká, ale zas to dělá to že když vykvaltuju v jakékoliv rychlosti tak otáčky pomalu pulzují mezi 1000=2000 ot./min... už z toho začínám blbnout :( Máte s tímto kluci zkušenosti?

2012-08-13 21:28:42

Přesně takové houpání volnoběhu mi na Omeze dělala vadná vzduchováha... Ale momentálně netuším, jak správně postupovat - já jsem ji prostě vyměnil. Co takhle váhu odpojit a zkusit nastartovat či spíš projet - sice bude svítit kontrolka motoru, ale mohl bys pak být třeba moudřejší...

2012-08-13 21:44:24

no každopádně to zkusím... zhasne pak kontrolka motoru když váhu opět zapojím? Jen mě nejde do hlavy jakto že se to takto změnilo to chování motoru po tom vyčištění

2012-08-13 21:54:53

Kontrolka by po znovupřipojení váhy měla zase zhasnout. Nicméně, Ludvo, abychom nenadělali víc škody než užitku, zkusme počkat na nějakýho fakt motoráře...

2012-08-13 22:02:34

No asi bych to taky teď nechal jak to je :) Snad se sem ještě někdo koukne a přidá se do debaty, byl bych moc rád ale zatím ti chlape děkuju za rady

bad64  
2012-08-13 22:04:45

No pokud je zaznamenaná závada v ř.j. tak ti nezhasne musel bys ji vymazat přez diagnostiku nebo alespon odpojit baterku a zase napojit.

2012-08-13 22:07:24

No nevím, ale jízdu s odpojenou váhou, když vim co to dělá jenom na volnoběh si moc nedokážu představit. Ono s odpojenou váhou motor běží, ale jak...

Jedině zkusit jinou. Ale může to bejt mraky jiných věcí. Volnoběžnej ventil, lamdasonda, atd,....nebo taky může jenom někde přisávat falešnej vzduch. Diagnostika nehlásí nic??? Ono takovýhle "prdy" se fakt blbě hledají, ale hooodně lidem pomohla diagnostika "live data", kde byly vidět různé průběhy.

Laicky "obrazně" řečeno...třeba ještě nic neodešlo, ale už to vydává mezní hodnoty a následně už to ŘJ začíná honit kde se dá.

2012-08-13 22:09:51

btw zkoušels předtím kouknout taky na ten volnoběžný ventil, Ludvo...?

2012-08-13 22:57:57

na volnoběžnej ventil jsem nekoukal... je to taková ta krabička jakoby na škrtící klapce? Ted trochu nevim :( Na diagnostiku jsem se ještě nedostal, snad do konce týdne zajedu na přečtení.

2012-08-13 23:06:24

http://www.gm-club.cz/nav...lnobezneho-ventilu-a-sani

2012-08-14 08:07:16

Děkuji ti za info! snad se do čtvrtka k tomu dostanu, respektive jak pokročím dál tak sem zas hodim info jak to vše vypadá

2012-08-16 08:51:39

Takže mám nové postřehy :( Ten krokový motorek je jakoby zalisovanej jako celek k tělu škrtící klapky takže to nejspíš nepůjde vyčistit... Cukání se stále projevuje a po tom vyčištění EGR a škrtící klapky to dělá nové věci... Při jakékoliv rychlosti když vykvaltuju tak se volnoběžné otáčky pohybují mezi 1200-2000 ot./min. a třeba když zastavim tak se hned otáčky zvednou na 1800-2000 ot./min. a trvá asi 3-5 vteřin než padnou na normální volnoběžné otáčky... Zkoušel jsem 3x otočit klíčkem, vždy nechat 10s rozsvícené kontrolky a takto to 3x opakoval, baterku jsem ale před tím neměl odpojenou... Kontroloval jsem jestli někde nebere falešnej vzduch ale nic jsem nenašel že by někde byla jaká skulinka... Není tady někdo komu se chovala VeBe takto stejně? Čeká mě teď dlouhé ježdění...

2012-08-16 08:58:49

Podle příznaků bych usuzoval opravdu na vzduchováhu, Ludvo, ale co a jak s tím nejlíp a nejlevněji, toť otázka... Ono to cukání může mít na svědomí od počátku taky ona a tím, že jsi vyčistil klapku a EGR, se to teď může jen projevovat trochu jinak...

2012-08-16 13:43:36

Dobrej mechanik mě řekl že váha se na diagnostice ukáže až když je fakt špatná.. Nejlepší by bylo jí od někoho půjčit a jen vyzkoušet, fakt nevim kdo má X18XE1 :(


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7