Fórum - Téma


VeBe 2.6 V6 nechce nastartovat


Fórum Vectra B VeBe 2.6 V6 nechce nastartovat

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

2001 Vectra B 2.6 V6

12 diskuzí

Výkon motoru 125 kW (170 PS) při 5800 ot./min. Točivý moment: 250 Nm (184 ft/lb) při 3600 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 597 ccm (158 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil.



2015-02-11 21:33:00

Čaute Opláci,

pevne verím, že sa tu nájde niekto kto mi poradí. Môj problém je nasledovný:

Večer som zaparkoval auto a všetko sa zdalo v poriadku až do ďalšieho rána. Ako na potvoru som sa ponáhľal do práce a moja Vektrička naštartovala, ale nedržala otáčky voľno-behu a akoby ju dusilo. Tak som vypol motor a od vtedy len točí a točí, ale nenaskočí. Motor sa tvári, že už už chce naskočiť ale nenaskočí. Ako keby ho niečo dusilo alebo akoby hádzalo iskru vtedy keď netreba. Skúšal som iné kľúče,či to nie je imobilizer, ale bez výsledku. Kolega mi na auto napojil aj ,hoby' diagnostiku, ale bez chýb ( vyhodilo len tie chyby čo som mal aj pred tím, tu išlo o chybné čidlá ). Skúsil som aj odpojiť batériu, nepomohlo. Batériu som takmer vyšťavil takže sa momentálne nabíja a cez víkend pošlem aj video pre ilustráciu.

Pomôže akákoľvek rada pred návštevou servisu.

Ďakujem

2015-02-11 22:00:42

kejso87: Ahoj! Co můžeš zatím, budeš-li chtít, udělat sám, je zkusit odpojit přívod ke vstřikovací liště a zjistit, zda při prvním zapnutí zapalování popř. při startování jde z přívodu benzín (ale bacha, lítá to slušně.) Dál sundat aspoň jeden zapalovací modul a vyšroubovat aspoň dvě svíčky, jestli dávají jiskru a jak vypadají (suché nebo mokré.) Jediné čidlo na motoru, při jehož kolapsu nenastartuješ, je snímač otáček klikové hřídele (čidlo kliky, vlastní zkušenost - přijel jsem, zaparkoval a za půl hodiny nenastartoval, za hodinu už zase ano, desetkrát po sobě a pak náhle opět nic, hotovo.) V nejhorším případě může být příčinou i přeskočený rozvodový řemen - kdy byly dělané rozvody...?

P.S. Při vadném čidle kliky budou svíčky suché a bez jiskry.

2015-02-11 22:25:11

Nazdar,

Extrémne rýchla odpoveď :)

Pokiaľ ide o tie vstreky tak skúsim zgoogliť kde sú. Mám pocit, že benzín o motora ide lebo po 10 štartoch som cítil benzín čo bolo príjemné :) Pokiaľ ide o sviečky tak v zime bude problém, lebo vieš musím dať dole celé sanie a sviečky sú pod nejakým zariadením ( tie bloky alebo ako to mám nazvať sú na každej strane a boli menené asi pred 5 rokmi, a kus stál 250€ ). Komplet rozvod bol menený odhadom pred 6 rokmi, ale presne to viem pozrieť keď treba. Chystal som sa meniť katalyzátoru lebo posledný mesiac bolo auto v úspornom režime točilo len do 4tis otáčok. Predpokladám, ale že motor by naskočil. Smutné je, že to zdochlo z dňa na deň, nechápem :(

2015-02-11 22:34:45

A ešte mi napadlo, že pri škrtiacej klapke ( ak sa to tak volá, je to medzi sáním a vzduch. filtrom ) vedú 2 káble z toho je jedem cvaknutý, ale neviem ako by sa mohol cvaknúť z dňa na deň. Foto pošlem cez víkend.

2015-02-11 22:40:06

kejso87: Máme identický motor, jen VeBe jej má napříč a Omega podél a sundat zapalovací modul a dostat se ke svíčkám by neměl být problém (tedy aspoň u Omegy tomu tak je). Jestli poslední dobou býval motor v nouzovém režimu, nasvědčovalo by to odcházejícímu čidlu kliky, ale v mém případě při této příčině závady nebyl benzín cítit vůbec (ani z výfuku.) A rozvody na tomto motoru by se měly měnit po cca 80tis.km.

2015-02-11 22:42:19

kejso87: Škrtící klapka je plně elektronická (stejně jako je elektronický pedál plynu, bez mechanického táhla.) Elektrické připojení klapky rozhodně zkontroluj.

2015-02-11 22:51:36

No tak od výmeny rozvodu rátam som nabehal asi 40000 tis km., ale dobre vedieť kedy ich meniť. Jasné problém nebude sanie dať dole, problém vidím v zime. Ale cez víkend sa do toho pustím. Klapka funguje lebo keď stláčam pedál plynu tak ju počuť ako sa hýbe preto nechápem čo za kábel mám cvaknutý.

Ešte otázka ako premerám sviečky? Nejaký postup?

2015-02-11 23:05:26

kejso87: Jak zkusit proměřit svíčky, to vůbec netuším...

Venca49  
Václav
2015-02-11 23:07:34

kejso87: Svíčky neproměřuj,dej nové.

2015-02-11 23:09:07

Lebo logicky mi napadá vybrať sviečku založiť do toho bloku čo ich zapaľuje druhú stranu dať o kov a mala by hodiť iskru, ale či je to bezpečné netuším.

2015-02-11 23:11:11

venca49: sviečky majú rok,mením ich každý rok spolu s olejom a filtrami okrem vzduch. Filtra, ten mám športový len ho čisyím a strikam

Venca49  
Václav
2015-02-11 23:12:55

kejso87: Ano,uvidíš jiskřičku,ale ve válci je tlak a tím větší odpor a svíčka nemusí pálit.


Odpovědět