Fórum - Téma


VeBe 1.6


Fórum Vectra B VeBe 1.6

Informace o modelu: Opel Vectra B



2012-11-02 18:29:40

Zdar chlapi. Mám dotaz. Včera jsem měnil vodící a napínací kladku a vodní pumpu. Výměna proběhla ok, motor jde krásně tiše, vše šlape jak má, až na 2 věci. Za prvné svítí servis motoru (oranžová kontrolka) a za druhé hodně stoupá teplota. Zkusil jsem dolít destilku, ale teplota je hned po nastartování pořád 80°C neklesá ani nestoupá. Co se týče té kontrolky, stačí napíchnout na diagnostiku a vymazat chybu nebo tam je něco špatně?

2012-11-02 18:58:18

K té kontrolce motoru - jen uvažuju tak, že svítí, neb ŘJ vyhodnotila v motoru něco v nepořádku. Diagnostikou se můžeš dobrat příčiny a taky vymazat závadu z paměti ŘJ, nicméně neodstraníš-li příčinu-závadu, bude (s vysokou pravděpodobností) kontrolka po prvním nastartování svítit opět... A k teplotě - píšeš, že hodně stoupá teplota a pak že je hned po nastartování 80 stupňů a teplota neklesá ani nestoupá, tož jak to tedy je doopravdy...? Předpokládám, že vodní pumpa se dávala nová a byla funkční a že jsou (správně) zapojené všecky konektory...

2012-11-02 19:08:06

Ano, jsou. S tou teplotou jsem se do toho trochu zamotal. Když nastartuju za studena, hned povyskočí ručička a sotva ujedu 100 metrů, je tam 80°C ale pak už se to nemění, max to povyleze o kapku výš, ale jinak se to nemění. Takže mě zajímá, jestli to může být i tím, že tam není nový fridex (ještě jsem se k tomu nedostal) nebo jak si termostat vzal vodu, tak stačilo dolít a třeba se to změní až to přes noc vychladne uplně a pak to bude chladit. Nebo by to mohlo být i něčím jiným?

2012-11-02 19:12:37

Jestliže ručička budíku takhle zprudka a skokově reaguje, není to dle mého otázkou fridexu ani motoru (ten se nedokáže za tak krátkou dobu takhle ohřát), ale problém bude v elektrice nebo čidlu teploty...

2012-11-02 19:57:47

To je dost možný, když jsem povoloval řemenici, trochu sem o něj štrejchnul ještě na to kouknu, teď jsem nadšenej, že je to už v cajku, protože kladka chrastila jak splašená, pumpa si tam dělal co chtěla, bylo to za pět dvanáct, takže to teď budu ladit, ale vždy když se něco orpaví, vždycky se najde něco, co mě zase na*ere

2012-11-02 20:36:22

A ještě jedna věc, byl jsem teď v autě pro věci a zkusil jsem jí nahodit, motor šlape pěkně, ale pod kapotou jakoby byl vysavač, stejně to hučelo, za 2 minuty to přestalo (sahara), ale hučí jinak jakoby víc a další věc, když vypnula sahara, tak to pod kapotou lehce zní jak lokomotiva dělá to takvej sičivej zvuk v intervalu s-s-s-s, tak nevim jestli není něco špatně, to jsem ještě neslyšel, pak jsem ji prošlapal a ručička vylezla na třetí modrý stupeň, takže bych nerad při delší cestě aby se mi to přehřívalo, tak to sem píšu jen jestli někdo neví, co by to mohlo být. Za rady díky :)

2012-11-02 20:41:45

A kolik si měl otáček na otáčkoměru když to vrčelo?

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-02 20:44:17

Ahoj, jen blbej dotaz - porovnal jsi lopatková kola obou vodních pump? Jestli ta, co jsi vyndal a ta nová měly stejný lopatky a ještě jestli ta nová byla stejně hluboká jako stará. Jestli ne, může se to projevit nedostatečným výkonem čerpání a motor se bude hůř chladit.

2012-11-02 20:48:49

No že mě to taky vrčí když ráno nastartuju a otáčky mám na 1200 a jak to přestane jsou na 800

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-02 20:56:02

To vrčení u studenýho motoru bude pravděpodobně ventilátor vhánění sekundárního vzduchu do výfuku - opět kvůli emisím studeného katu (u teplého motoru to nedělá). Někde to tady na fóru nedávno popisoval Colommbo.

2012-11-02 20:56:53

Klídek, to není vysavač, to je jen ventilátor vhánění sekundárního vzduchu...

2012-11-02 20:59:46

Ok tak to je dobře už to nebudu řešit zase jedna věc ze seznamu odškrtnuta.

2012-11-02 21:47:23

Jasný, to jsem si taky myslel, protože to pak přestane. Spíš nevim od čeho je ten zvuk ala lokomotiva že to tak syčí. Je to nepatrný, ale je to znát. Jinak s těma lopatkovýma kolama to ti neřeknu, já dělal 2 kladky, pumpu jsem ještě nedělal, přenechal jsem to známému, takže se ho zeptám.


Odpovědět