Fórum - Téma


Váha vzduchu


Fórum Omega B Váha vzduchu

Informace o modelu: Opel Omega B



2009-09-30 22:55:51

Zdravim všechny a prosím o radu, nebo spíše o zkušenost.

Může váha vzduchu zapříčinit, že nejde nastartovat auto, je to 2,5i V6. Při startování chytne a hned chcípne, diagnostika píše

1. Vysoké napětí na měřiči hmotnosti vzduchu

2. Nízké napětí na měřiči hmotnosti vzduchu

3. Hallův snímač, žádný signál

Všechny tyhle tři chyby to psalo už dříve, ale auto normálně startovalo a jezdilo až do této soboty, kdy jsem zajel do dvora a už jsem nenastartoval. když jsem napojil diag., tak mi to napsalo tyhle tři chyby, tak jsem vyměnil snímaš otáček vačky, (měl jsem starší a nevim, jestli byl ok) smazal chyby a zastartoval. Chytlo chcíplo a tyhle tři chyby tam byly zas, tak jsem znova smáznul chyby a odpojil konektor z váhy vzduchu zastartoval a chytlo to, sice nešla za plynem, ale při pozvolném přidávání to do otáček šlo. Na diag. to napsalo Měřič hmotnosti vzduchu, žádný signál, ale ten snímač ot. už to nenapsalo dokud jsem ho neodpojil, ale motor šel i bez něj. Když jsem to nechal na volnoběh a zapojil jse váhu, tak to chcíplo a zase to při startu chytlo a hned chcíplo, dokud jsem tu váhu zase neodpojil.

Jde mi jen o to, jestli to opravdu může dělat ta váha, než jí koupim, páč už jsem viděl hodně problémů s váhou vzduchu, ale většinou to byl znatelně menší výkon, nebo díra po přidání plynu, ale aby nešlo nastartovat, to jsem fakt ještě neviděl.

Další prosba je, jestli tady není někdo s 2,5 nebo 3,0 V6 z okolí Tachova, Plzně, Chebu, nebo KV, abych tu mojí váhu vyzkoušel na jinym autě. Přijedu, napíchnu diag., přečtem paměť, smáznem, přehodim váhu zkusíme nastartovat, chyby vymažu, když to nějaké hodí a vrátím vše do původního stavu.

2009-10-01 13:52:39

Pokud máš opravdu diagnostiku a live data.......tak bych zkusil nastartovat bez připojené váhy. V tom okamžiku by na "grafickém" průběhu neměl být žádný záznam, páč není signál. V okamžiku, kdy ji připojíš při stále běžícím motoru, tak bys měl hnedka vidět co se stalo a proč to chcíplo. Jaké do ní šlo napětí, jestli vyskoké bo nízké, kolik vzduchu atd.

2009-10-01 17:23:58

Váha vzduchu by se správně měla zapojovat pri studeneném a chcípnutem motoru,mohl bys jí odpravit!

2009-10-01 17:40:23

V podstatě mě ale nenapadá jinej způsob jak zjistit, jak ta váha měří a jestli vůbec. Přpadně jak je na tom napětí. Páč příliš vysoké a příliš nízké napětí zároveň mi přijde zvláštní. Ale je to jenom můj názor a doměnky.

2009-10-01 19:01:05

Jasně, taky mě napadlo zkouknout dobíjení, nebo spíš regulaci napětí, ale nějak se k tomu nedostalo. Každopádně je fakt, že na diag. monitoringu by to bylo vidět, ale mam smůlu, páč ta mrcha mi zrovna na moje auto monitoring nenabízí a nevim proč, páč pažrouti, citróni, subaru, nissan, prostě spoustu jiných značek prostě jdou. U mého se dostanu jen do paměti závad řídící jednotky motoru, ale imobiliser jde monitorovat, airbagy taky, ABS taky jde,prostě vše ostatní jde. Jo ještě to neumí automat. Je to diag od DELPHI za 40000,- tak jim asi zavolam jestli s tim něco udělaj. Jinak jsem se dozvěděl, že prej ta váha pravděpodobně vykazuje nekonečnej odpor, takže je ve zkratu a proto to hází ty chyby s napětím, ale nevim, fakt jsem se s tím nesetkal.

2009-10-01 21:53:58

s tou váhou nevím, ale ten Hall by tam měl být protože neběží motor a tím pádem není žádný signál, takže při stojícím motoru to není chyba


Odpovědět