Fórum - Téma


Vadný snímač otáček klikové hřídele


Fórum Astra G Vadný snímač otáček klikové hřídele

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu


1  2

2014-04-04 08:48:22

Zdravím,

Borci mám takový problém. Jakmile se mi moje Astra zahřeje tak mi motor jakoby zabručí a začne mi svítit kontrolka diagnostiky ( auto s klíčem ). Když jsem dával auto na diagnostiku tak to ukázalo vadný snímač otáček klikové hřídele. Váže se k tomu i druhý problém když trošku víc šlápnu na plyn do těch třeba 3 až 4 tisíc tak mi auto zahulí trochu jako traktor. Takový ten diesel dým, ale celkem hodně. Nevím k čemu přesně je to čidlo, ani nevím jestli se na to může jezdit, ale kontrolka vyskočí pouze po zahřátí, do té doby klid. A zdá se mi, že to takhle kouří jen po tom co se ozve kontrolka. Co jsem si tak pročítal internet tak ten snímač má na starosti vyvažování směsi dodávané do válců, pletu se ? Možná proto to tak kouří. Borec co měl auto předemnou to hodně drtil a mně pár hodin po koupi začlo auto kouřit modře. Zjistilo se fouklé těsnění pod hlavou, těsnící o-kroužky na vložkách vstříků a k tomu jsem měnil i guferka na ventilech ( hlava samozřejmě srovnávaná ). Mám skvrnu oleje v expanzní nádobce, mechanik ale říkal, že je to normální prý, že celý chladící systém je strašně složité vyčistit od oleje. Tak jsem se chtěl zeptat na váš názor, rady ... vše uvítám. Popřípadě co se týče toho čidla, můžu na to jezdit ? Může to hulení dělat to čidlo ?

Předem děkuji ;)...

2014-04-04 10:26:39

lukyno: Snímač otáček klikové hřídele má dvě základní funkce - informuje řídící jednotku o tom, že se motor vůbec točí a zároveň o poloze pístu (myslím, že prvního válce) pro potřebné nastavení předstihu zážehu. Není výjimkou, že snímač odchází a velmi často se to projevuje právě po zahřátí motoru (a tedy i snímače), výpadky mohou být totální či jen chvilkové. Má-li to spojitost se zahulením po přidání plynu, netuším, spíš ale myslím, že nemá. Jezdit s tím můžeš, jen hrozí, že tě snímač (je-li opravdu vadný), může někde nechat na holičkách (dojedeš, vypneš, ale už nenastartuješ...) Co se olejové skvrny v expanzce týče, nepodceňuj to, hlídej i olej na měrce, jakmile bude mít podobu emulze, je to špatný...

2014-04-04 10:35:07

Děkuji mockrát za odpověď. Naposledy jsem stav oleje kontroloval cca před měsícem takže se ještě dnes mrknu jestli tam není známka emulze. Když jsem včera zjistil jak mi to kouří, tak jsem se hned díval třeba na víčko víka ventilů a tam žádná emulze nebyla tak dneska skontroluji i jak je na tom obsah vany. S tím autem jsou jen problémy. Nejprve palica, teď čilo, náprava, pořád ten olej v nádobce ... předtím jsem měl F astru s isuzu 60kw a byl jsem nadmíru spokojenej. To auto bylo jako žigulík jelo pořád. Akorát hodně rezlo a já neměl čas ani možnost ho dat dokupy tak jsem pořídil opět astru, ale další generaci ( G ). Hodně lidí mě od toho odrazovala, že se tyto auta s tímto motorem často kazí. Po předchozí zkušenosti s Astrou a motorem ISUZU jsem tomu nechtěl věřit a teď jsem z toho celkem navětvi. Jelikož za opravu hlavy se všema těsněníma jsem dal celkem dost peněz a jestli ta skvrna je nějaká známka odcházejícího třeba čerpadla, nebo něco ( co můžu tak se snažím sám si pravit, ale zase tak tomu nerozumím ) tak auto dám asi pryč ...

2014-04-04 11:06:50

lukyno: Olej se do vody dostává v 99% případů vadným těsněním pod hlavou válců, nicméně tohle, pokud se stav nemění, může být opravdu ještě pozůstatek minulých potíží. Objeví-li se emulze na měrce, bývá to naopak, voda v oleji, ale to bys asi poznal, ubývala by v nádržce... Prostě to hlídej.

2014-04-04 11:43:32

lukyno: Sleduj olej na měrce a nevěš hlavu.

Snímač lze prověřit u někoho kdo má osciloskop aby bylo vidět jaký dělá impulzy. Jinak snímač kup kvalitní značkový , nebo origo. Velmi často se stává že když koupíš levnější , nefunguje.

To "zahulení" , může být nashromážděnými sazemi v katalyzátoru což je normální. Pouze když to budeš držet permanentně kolem 4 tis a stále by to hulilo , tak pak bych se znepokojoval. (samo je třeba nový fitr vzduchu)

Nevíš zda si taky někdo nehrál se SW a nepřidálal naftu = zvýšená kouřivost.

Jinak není moc důvodu to točit až ke 4 tis. Pro motor je lepší třeba někde 3,5 tis a stálá zátěž třeba 20km to držet do kopce , nebo dálnice = dekarbonizace. Tam je pak vidět kondice motoru. Pokud by po takové zátěži motor nějak haproval , nebo jel hůže , pak bych uvažoval o prodeji auta.

Shrnutí , dej novej vzduch fitr , zkus někoho s diagnostikou při zahřátem motoru až se rosvítí kontrolka , podívat se jaký hází impulzy čidlo. Pak jej případně vyměnit. Zkoukni kabeláž čidla , zda není někde narušená.

Pak to protáhni a uvidíš.

2014-04-04 11:44:01

No voda se mi mírně ztráci, ale asi před dvouma týdny mi odpadla trubice od chladiče a tak veškerá voda vytekla, takže jsem si říkal, že se pořád srovnává hladina po dolití. Uvidíme budu to teď hlídat ... každopádně moc děkuji budu postupně informovat o dalších problémech popřípadě až auto dojede :D.

2014-04-04 11:50:26

breathlless:

Chlápek co to měl předemnou s tím dělal strašné věci o kterých zatím nevím, ale třeba se snažil udělat z + drátu - natvrdo. Takže je možné, že si s tím hrál. Příští týden mi má přijít diagnostika tak si to pořádně prověřím. Jinak filtr je před 14 dnama měněný ( nový Valeo ). Prosímtě nevíš kde to čidlo cca najdu ? Stačí okruh dál si ho snad najdu abych věděl kam se nasměrovat. Třeba pomůže očistit kontakty popř. vytáhnout a znovu nandat čidlo. Dneska zkusím jestli bude hulit pořád při konstantních otáčkách. Pro korekci nevytáčím takhle motor normálně. Turbo spíná pěkně ze spoda a ve vyšší otáčkách stejně strácí funkci takže max 3-4 když potřebuji svižně přejed. Nejezdím na studenej ... chovám se k motoru tak jak mám, ale tenhle mi to nějak pěkně neopláci. Kamarád říkal, že jsme si s autem hold nesedl do oka ...

2014-04-04 12:28:24

Snímač bývá na straně rozvodů a bude dole na řemenici nebo vsazenej někde tam do bloku.

Někdy je i na sertvačníku , to musí proadit někdo znalší , já mam Isuzáka bez ŘJ , takže tyhle kojotiny nemam.

Ale ze který strany to nevím (zepředu či zezadu motoru)

2014-04-04 12:29:10

lukyno: Vyndat čidlo a očistit je může být taky řešení (až ho najdeš), jeho čelní "čtecí" plocha bývá mastná a ulpívají na ní kovové piliny...

2014-04-04 12:34:22

breathlless: To je nááádhera, Tondo, konektor hned u čidla... Když si vzpomenu, jak jsem loni na podzim při výměně čidla (to jsem našel hned) hledal u Omči připojovací konektor na konci kabelu schovanej za motorem a musel jsem, abych ho vůbec našel, sundat svrchu sání...

2014-04-04 13:00:34

Děkuji moc chlapi. O víkendu počínaje dneškem se na to vrhnu a dám v neděli nebo v pondělí report jak jsem dopadl :).

2014-04-07 10:40:43

Zdravím v krásné pondělí,

tak jsem se o víkendu snažil najít ten snímač. Jsem asi slepý, ale jediný co jsem našel tak byl senzor tlaku. Pod ním jsou zřejmě nějaká 3 čidla, ale nechtěl jsem namátkovej každé vytahovat jelikož při mém štěstí bych už asi nenastartoval . Jestli je to někde u rozvodů tak se pravděpodobně bude muset sundat celý plastový kryt rozvodů ? Čidlo jsem sice nenašel, ale silikonem jsem natřel oplastování a z toho mám radost vypadá jako nové. Aspoň něco se mi o víkendu podařilo .

2014-04-07 10:47:45

lukyno: Jelikož se jedná o snímač kliky, bude dole u něčeho, co se spolu s klikou otáčí a současně je "zubaté", tedy řemenice kliky anebo setrvačník...

2014-04-07 13:10:56

Aha, dobře ... takže tedy budu hledat z boku :). Všecko nepoznám takže na mě musíte jak na "blbečka". Řemenice kliky je uplně to spodní kolo na bloku motoru ?

vlastta  
vlastimil
2014-04-07 14:12:07

lukyno: ano - klika je dole,tedy i remenice kliky bude to spodni "kolo".....a cidlo bude nekde zhruba v teto urovni +- autobus

2014-04-07 14:20:22

Taky se směju, ale nevadí nějak se k tomu dopátrám a aspoň už znám přesný název toho "kola". No buď se k tomu dostanu dneska nebo snad tento týden. Moc děkuji pak opět hodím report a posnažím se udělat fotky, aby byla nějaká fotodokumentace pro příště kdyby měl někdo ten samý problém

vlastta  
vlastimil
2014-04-07 14:32:40

lukyno: ale ja se nesmeju samozdrejme tobe ale te "koncovce" co sem napsal........hledam na netu nejakou fotku ale nedari se me najit na tvuj motor

vlastta  
vlastimil
2014-04-07 14:46:51

lukyno: tak podle 1 fotky z netu (ktera nejde ani stahnout a vlozit sem odkaz) to vypada ze cidlo kliky bude u setrvacniku.....je to strasne pitoma fotka a neni k ni zadny popis takze to ber prosim jen orientacne.snad to bude spravne

2014-04-07 15:06:51

V pohodě já jsem to pochopil v dobrém :). Děkuji moc za rady, setrvačník je jinak někde u řemenice klikovky ?

vlastta  
vlastimil
2014-04-07 15:41:11

lukyno: ne ne....je mezi motorem a pevodovkou


Odpovědět

1  2