Fórum - Téma


V nízkých otáčkách prosvěcuje kontrolka oleje


Fórum Vectra B V nízkých otáčkách prosvěcuje kontrolka oleje

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1998 Vectra B

30 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka.


1  2

2016-07-25 20:55:00

ahoj mam problem pri niskych otackach my prosvicuje kontrolka oleje co byto mohlo bit dekuju za radu

2016-07-25 21:13:43

Ze by malo oleje ? To ti v autoskole nerekli ... nestiha mazat. Dolej a bude to ok

2016-07-25 21:20:25

vpisinger: on se tam musí dolívat olej? Taky to může dělat čidlo, částečně zanešené nějakou srajdou ze starého, nebo neměněného včas, oleje. Když nepomůže dolití, tak změřit tlak mazání.

2016-07-25 21:50:52

ondra01: je to divné, ale hodně lidí se tomu pořád diví, že do některých musíš. Protože přešli z jiných aut, kterého ho téměř nebraly. Do Opla z jedné strany liješ a on z druhé snad teče :D

qpc
petr
2016-07-25 21:53:34

vpisinger: to si nemyslim,koncern je daleko horší,já u Opla po 15tis km nepostrádal nikdy více jak 2dcl at už šlo o kadetta,vectru 1,8,vectru i500,astru h OPC,astru J nebo speedstera

2016-07-25 22:06:19

qpc: asi máš štěstí na dobré kusy. Měním po 10 tis. a 5l 10W-40 doliji jistě

2016-07-25 22:48:54

vpisinger: to máš na 1,6i ještě luxusní spotřebu oleje Ale abych oplu zase nekřivdil, tak neznám jediné 1.6i 16V motory napříč všemi značkami, kde by se žravostí oleje nebyl problém. A zas opačně, u toho mého 2.0T jsem se o dolévání oleje nikdy nestaral a nemusím doteď. Motor má už 280tis.km a kousek a od výměny k výměně, po 15tis.km doliju maximálně pul litru. 2.2i (Z22SE) byla trošku horší, ale nic závratného a pokud jsem ji neprovětral po dálnici a nemyslím jen 130km/h rychlostí, tak olej nemizel. Brácha u X18XE taky nevěděl co znamená dolévat olej, jeho kamarád X18XE-1 to samé, co vím z okolí tak X20XEV mezi výměnama tak litrovka oleje...nevím, nezdá se mi, že by měl Opel v tomhle nějakou výsadu. A to všechny tyhle motory už mají hodně přes 200tkm (X20XEV byla dokonce stočená o 90tkm, takže má teď už přes 350tkm)

2016-07-26 14:10:14

Mno u mé původní X18XE to bralo tak půl litr na 1000km vyjeťáku z motorek. Zajímavé je, že pokud byl olej na konci měrky, přestával olej žrát. Resp. nikdy jsem tedy nečekal na rozvícení kontrolky mazání, ale třeba na 5tis. jsem pak dolíval 1,5L oleje. Přitom pod autem nikdy od oleje fleky nezůstávali.

K věci: sundat vanu a podívat se jak vypadá sací koš? Na rampě práce na hodinku.

2016-07-26 18:56:24

qwertzuiop: nizke otáčky predsa. Máš správne nastavený voľnobeh? Nemáš menšie otáčky ako majú byť?

2016-07-26 23:42:15

jean: volnoběh je pevně daný v ecu. To nejde jen tak štelovat jako u stodváci...

2016-07-27 08:02:41

ondra01: mas pravdu, zije v dobe s120.

2016-07-27 08:03:51

ondra01: a ecu to robí správne? Aj tak by ma to zaujímalo koľko to točí na voľnobeh. Inak niekto to už tu riešil, neviem či to neboli nejaké gumičky, či spojka na čerpadle.....

2016-07-27 12:55:28

jean: to, jestli zrovna jemu to ecu robi dobre, to netusim. Kazdopadne hledat pricinu nizkeho tlaku mazani, potazmo vadne cidlo a zkoumat hned volnobezne otacky...jo napad dobry, ale prvorade je zmerit tlak mazani a pokud bude ok, tak dat nove cidlo a mozna vycistit i cely spodek motoru. Pokouset se zvedat otacky a vyresit tim treba ucpany nejaky kanalek v motoru, to je akorat koledovani si o pruser. Navic, ten volnobeh by musel mit hodne malo otacek, aby mazani motoru nefungovalo...hodne malo otacek a to by bylo v aute k nevydrzeni.

2016-07-27 13:21:33

ondra01: veď to píše pri nízkych otáčkach a nízke otáčky sú aj 100.

2016-07-27 14:12:15

Je fakt, že prvotazatel se zvláštním nickem napsal svůj dotaz tak blbě, že hůř to snad už nešlo. A mě by třeba taky zajímalo, jaký je v motoru vůbec olej, jak často se mění a kolik toho má (asi tak) motor už za sebou. Jinak bych to viděl taky na změření tlaku oleje popř. výměnu čidla a pak se uvidí.

2016-07-27 14:45:37

Ak nikde netečie a je oleja dosť tak merať tlak to je tá zložitejšia cesta. Potom existuje jednoduchšia cesta prelepiť svietiacu kontrolku páskou a čo oko nevidí, srdce nebolí

2016-07-27 16:38:07

jean: Nechytej mě za slovo...oba víme, že je to blbost, mít volnoběžných 100 otáček.

Mmchdem, přelepit svítící kontrolku mazání, je největší hovadina, jakou můžeš udělat, protože ten motor to dlouhodobě nevydrží, pokud to nebude čidlem. Pokud ano, tak čidlo za 300,- není zas taková raketa, aby se to nemohlo dát opravit.

A upřímně, stejně si nemyslím, že se tady závěr dozvíme...

2016-07-27 19:55:19

ondra01: bude to to oné, čo sa tu už preberalo. Tie gumičky či čo. Keď nad tým rozmýšlam gumičky by to mali pri normálnej teplote vydržať, pokiaľ to neuvaril niekedy niekto.

2016-07-27 20:52:47

Konspirační teorie. Kdyby to uvařil měl by asi daleko jiné problémy. Má první VB byla desítky tisíc KM trápená na LPG a žádný problém s mazáním se doposud nekonal.

2016-10-21 08:12:38

Já u x18xe zatím taky nedolejvám,každá značka má nějakej motor ,který se ji nepoved,ty udělej co ti tady radí,tj koš,čidlo a pokud dávas syntetické oleje,tak prejdi na polo,nebo klidně i na mineral a kontrolka zhasne,nemusis se bát je to vyzkousene,klidně nějakej levnej,i spotřeba oleje bude nižší


Odpovědět

1  2