Fórum - Téma


V jakých otáčkách podřazovat nebo přeřazovat


Fórum Vectra C V jakých otáčkách podřazovat nebo přeřazovat

Informace o modelu: Opel Vectra C

Diskuze o vozidlu

2003 Vectra C 2.2

49 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 4-válec, Řadový, 16-ventil, Y22DTR.



2016-10-07 13:06:13

Ahoj, letos jsem si pořídil Vectru C karavan kvůli rozrůstající se rodině a stále se s autem seznamuji a tohle je věc se kterou si tak trochu nevím rady. Měl jsem před Vectrou Astru G 1.7DTI a tam bylo potřeba mít otáčky minimálně na 2000 aby auto táhlo a nevybrovalo a motor se moc nenamáhal a jízda byla trochu kultivovaná i pro posádku.

U Vectry mám motor 2.2DTI a co jsem se dočetl i se přesvědčil je schopná jet již od 1500 otáček níž už určitě ne. Běžně přeřazuji kolem 2200 na vyšší rychlostní stupeň. Na nižší pak při otáčkách pod 1600. Jde mi o to abych nepřetěžoval spojku a ani motor. Při jízdě nejsou znát žádné vybrace ani že by se motor nějak moc namáhal nic takového. Je to motor s turbem a předpokládám tedy, že by se měl víc točit ale na druhou stranu auto táhne krásně i v nízkých otáčkách. Pokud ale budu jezdit v režimu 1500-2200 otáček nebude se mi motor moc zasírat karbonem a co na to spojka předpokládám, že u této motorizace byla už dvojhmota a u té se moc nedoporučuje podtáčet motor jelikož se pak taky přetěžuje.

Neneašel jsem tady na tyto otázky nikde odpovědi tak snad mi někdo z vás pomůže. Předem díky za rady mějte se ahoj.

2016-10-07 13:23:00

podle citu, jako u každého auta. Tabulka neexistuje. Nereflektovala by aktuální jízdní situaci dle zatížení vozu, rychlosti větru, stoupání vozovky, charakter řidiče.

Po ujetí 500km to optimum jistě najdeš.

2016-10-07 14:49:52

Ahoj, je zvláštní, že zrovna teď se tady objevilo takové vlákno - řeším stejný problém. Před měsícem jsem si nechal repasovat turbo a auto najednou má vyšší spotřebu. Dle mého mechanika ovšem problém není v autě, ale ve mě a právě v zmiňovaném řazení. Jinými slovy, auto má takovou sílu (Z19DTH), že vytáhne již od tebou zmiňovaných 1500-1600 otáček, tak jsem se snažil tak řídit - což je samozřejmě blbost. Maximální krouťák odevzdává dle dostupných údajů od 1850 otáček, takže mi technik poradil, abych držel otáčky ideálně kolem 2000. Znamená to řazení nahorů cca při 2500 a dolů při cca 1600-1650. Teď mám cyklus měření a nevím, co to udělá se spotřebou. Snad jsem ti pomohl

2016-10-07 15:33:58

karchee: Pomohlale i nepomohl. Já mám jinou motorizaci 2.2DTI a ten je trošku jinačí co se průběhu kroutícího momentu týče nelze je úplně srovnávat. Já mám hlavně strach abych nenamahal moc turbo a jim nedej bože začal prolinat olej z motoru a taky o spojku jelikož je to dvouhmota a ani jeden mnou zmiňovaný komponent nemá rád nízké otáčky. Jenže tocit ten motor pres 2200 otáček mi prijde zbytečný a spotřeba v těchto otáčkách je někde přes 10l. Každopádně díky mě to úplně nepomůže jen trochu někdo další to ale třeba ocení. Ještě jednou díky.

2016-10-07 15:39:45

bericud: Já mám samozřejmě dvojhmotu také a myslím, že ten průběh nástupu výkonu o moc jinačí není. No přeju ti, aby ti někdo poradil líp ;) drž se

dom
2016-10-09 07:43:40

Ja mam 22DTR a nemam to overene, ale turbo by melo spinat nekde na 1200ot/min. a do otacek by jsi to mel taky trochu vytacet.Jestli chces setrit, tak si mas koupit maly obsah.Ne koupit vysi kubaturu a stezovat si ze spotreba jde nad deset litru

Mam to auto par tydnu, cekam na vahu vzduchu atd.Jak to bude jezdit jak ma, tak toto vlakno zkusim vyhledat a napsat sem v kolika otackach si myslim, ze to je idealni.

2016-10-09 08:08:52

dom: No, ono hlavne turbo nespina...

Neda se nikdy rict jak s autem mate jezdit, to musi poznat kazdy sam. A kdyz uz jsem si tady cetl, ze ma nekdo obavy z vysokych otacet, aby neublizil turbu atd...to mi prijde dost zbytecne a trochu i spatne. Ja zastavam nazor, ze motor se musi tocit, takze i turbina. Jeden priklad z byvale prace...za celych 8 let co jsem mel prideleny autobus, nemusela dilna na turbinu jedinkrat sahnou, na rozdil od ostatnich vozu stejne rady, se kteryma jezdili setrilci, motor netocili a s par otackama jezdili cely den. Tam turba odchazela i po 100tkm a byla plna hnoje. Ja s partakem jsme na spotrebu kakali, me zastavoval az omezovac otacek a auto jezdilo jak drak. Sice za 45l/100km, ale u automatu a po meste to zas tak hrozny nebylo U osobaku to bude vicemene podobne.

2016-10-09 09:11:01

Ok tak já tu otázku změním. V jakých otáčkách kdo z vás řadí nahoru a dolů.

Turbo potrebuje vyšší otáčky u většiny aut to tak je a nevím zda i tady u tohoto auta to je stejný nebo u tohoto vozu jsou otáčky kolem 1500-1600 dostačující aby turbo nedostavalo na frak .

Stejně tak dvouhmota nemá ráda nízké otáčky tak jsem chtěl vědět zda jsou ty samé otáčky OK nebo ne.

Potřebuji rady hlavně od kluku či holek co mají 2.2DTI ale pište určitě i ostatní svůj názor mě jde hlavně o zkušenosti s touto motorizací.

Všem moc děkuji.

2016-10-09 09:19:30

Ja preradujem pri 2500ot (aj keď je auto studené) A podradujem akokedy ale okolo 1700ot, snažím sa auto držať stále okolo 2000ot, na spotrebu ja vôbec nepozerám

dom
2016-10-27 17:01:38

Ondra01 : Dobre.Turbo nespina.Turbo se toci porad a zabira od 1200 ot/min.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-10-27 19:37:05

I já lítám po městě na trojku s 2100 na otáčkoměru..... Také se otáčkami pohybuji od 2000 do 2700 a občas při vymetání potrubí výfuku i 3700...

2016-10-27 21:35:33

kopejda: přesně

2016-11-06 16:49:20

bericud: no ja nevim jakym stavu ji maš turbo mam taky po opravě řadim kolem 2500 otaček a třeba brzdim motorem pokud možno a jezdim za 6,2 litru a když jsou mrazi tak padnu 6,7 ale pak se zahřeje motor a někdy jdu i niž pod šest na dalnici 5,6 litru

2016-11-07 07:41:18

vranas: No buď jsem tyran, idiot a nebo obojí Přeřazuji na rovince ve 2000-2200 otáčkách hlavně aby mi otáčky nespadly pod 1500-1600 a motor běžně provozuji v otáčkách 1500-2000. Do kopce motor roztočím i sem tam přes 3000 ale to už mi na 2.2DTI přijde hodně přes 3000 běžně chdit. S vyplou klimou mám podle počítače spotřebu k 7.11.2016 5,3l/100km realnou kterou počítal z natankované nafty mám 5,5l/100km.

Podle reakcí všech tady bych měl ale motor držet nad 1800-2000 a přeřazovat 2500-3000 a podle situace jít treba i do vyšších otáček.


Odpovědět