Fórum - Téma


Už nevím co s ní


Fórum Vectra C Už nevím co s ní

Informace o modelu: Opel Vectra C

Diskuze o vozidlu

2003 Vectra C 1.8

6 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui), 4-válec, 16-ventil.



2015-04-16 15:04:50

Dobrý den

prosím o radu. Při vyšších otáčkách motoru (cca 4000) se postupně rozsvítí kontrolky servis a protiskluzový systém a následně porucha motoru. Po několika vteřinách servis zhasíná a zůstávají svítit jen zbylé dvě poruchy (barvy žlutá).Po vypnutí motoru a opětovném nastartování zůstane trvale svítit je porucha motoru. Jeli motor studený chyby to vyhází už pří 3000 otáčkách. Po zahřátí to udělá většinou nad 4000. Při klidné jízdě se to chová normálně, ale třeba při předjíždění se to projeví a motor to omezí ve výkonu. Jede to jak na tři válce možná dva. Po opětovném nastartováni jede zase normálně.Pro upřesnění přidávám chybová hlášení :

P1565 - Cruise Control Interface Malfunction

(71) - Not present

P0335 - Crankshaft Sensor Incorrect Signal

(64) - Not present

P0304 - Cylinder 4 Misfire Detected

(01) - Not present

P0302 - Cylinder 2 Misfire Detected

(01) - Not present

U2105 - Invalid Data from ECM (Engine Control Module)

(71) - Not present

Už fakt nevím zkoušeli mi měnit různá čidla ,ale spíše to bylo horší než lepší. Házelo to chyby už ve 2000 otáčkách.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-04-17 07:30:03

vesptr: Ahoj, chování ve vyšších otáčkách jsi popsal správně, alespoň podle chyb. Skutečně nepálí dva válce......

P1565 - Interface tempomatu porucha

(71) - Není aktuální,

Tady bych to zatím neřešil, jde o kontakt páčky - dá se vysunout z držáku v CIM modulu a právě tam jsou 4 kontaktní plošky pro ovládání funkcí tempomatu, rádo to špatně vodí, jak se pořád zapínají blinkry, stačí vyčistit sprejem na kontakty...

P0335 - klikový hřídel, snímač, nesprávný signál

(64) - Není aktuální

Tohle bude Tvůj hlavní problém, snímač klikovky bych určitě vyměnil jako první.

P0304 - Válec 4 zjištěno vynechání jiskry při zapalování

(01) - Není aktuální

Tyto dvě následující chyby můžou být důsledkem chyby předchozí, ale je možné, že se poroučí buď svíčky nebo zapalovací lišta, ale spíš bych řekl, že zapalovací lišta. Kup pouze kvalitní, buď stejnou (co máš ve voze) nebo Magneti Marelli a nebo NGK, jiné levnější nemá cenu zkoušet, nefungují správně. Prošel jsem si tím u Astry H (Z16XEP)

P0302 - Válec 2 zjištěno vynechání jiskry při zapalování

(01) - Není aktuální

U2105 - neplatná data z ECM (řídicí modul motoru)

(71) - Není aktuální

Tady bych opět neřešil a počkal jestli se bude chyba opakovat a jestli má vliv na chod motoru..... Je možné, že to právě způsobuje výpadek dat o otáčkách motoru (snímač klikovky) při komunikaci s jednotkou ABS/ESP/TC (protiskluzový systém)

Tak abych to shrnul: Nejdřív vyměnit snímač otáček klikové hřídele a potom případně zapalovací lištu (svíčky).......

2015-04-17 14:27:55

kopejda: Díky za tip. Čidlo na klice měnili a bylo to spíše horší. Ale před časem mi měnili zapalovací lištu tak zkusím jít tímto směrem. Zatím díky

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-04-17 18:24:35

vesptr: K tomu čidlu, ještě záleží jakou diagnostikou se na závadu snímače otáček přijde, může se to poplést.... Když motor neběží, budou se snímače tvářit jako špatné, ideální je vzít diag do auta a za jízdy sledovat co leze ze snímačů. Tady je právě možnost, že čidlo na klikovce je OK ale blbne čidlo otáček vačky.....

2015-04-17 20:58:27

kopejda: Tak tomu bych věřil. Zapomněl jsem se zmínit že tato závada se začala projevovat po výměně rozvodů a vodní pumpy. Při této opravě zjistili že to čidlo u rozvodů (asi čidlo otáček vačky nevím přesně moc se v tom neorientuji) má rozpadlou izolaci kabelů a tak ho vyměnili za jiné ale ne nové a byl problém na světě. Pořád měnili čidlo kliky a ono nic. Tak jsem se s nima domluvil ať na kliku dají původní to bylo ok ,před opravou ,ale po opravě to psalo že je špatný a k těm rozvodů ať koupí nový.

V tomto stavu teď vectra jezdí ok , ale nesmím to vytočit nad ty 4000 otáček. Jinak to rozsvítí protiskluz a jde to na dva válce. Ještě lišta zapalování byla měněna před rokem je tam Magnet Marell a jezdilo to ok.

Snad jsem to moc nezmotal už se v tom sám nevyznám. Nechám vyměnit to čidlo u rozvodů a napíšu jak to dopadlo. Akorát nevím od jakého výrobce aby to fungovalo.

Zatím díky

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-04-18 18:11:23

vesptr: Snímač vačky je použit na vícero modelech opel ale jen na motorech Z18--- : http://www.partsbase.org/parts/ope-1238425/

Ideální by bylo koupit originál GM 90536064 - výrobce Siemens


Odpovědět