Fórum - Téma


Uvařený motor nestartuje


Fórum Astra G Uvařený motor nestartuje

Informace o modelu: Opel Astra G



2016-08-26 13:22:45

Chci se zeptat jestli někdo nebude náhodou vědět, včera sem uvařil motor když sem ho nechal vychladnout a nalil vodu zjistil sem, že mi teče pumpa tak sem pumpu vymněnil voda neteče ani se neztrácí ale nejde nastartovat když startují tak to zní jak kdyby to chtalo na jeden válec a z výfuku jde černý dým a s autem to hází jako blázen nevíte někdo co by to mohlo být?

2016-08-26 13:29:19

phonix: Mno, většinou se sluší aspoň napsat, o jaký že motor se to vlastně jedná, tady jen z jiného vlákna soudím, že to bude nafta. A jestli ti fouklo těsnění pod hlavou, může být voda ve válcích - kontrolovals vůbec olej...?

2016-08-26 14:09:17

colommbo: omlouvám se je to 2,0di 60kw najeto 275tkm a olej je čistý

A jak se pozná, že fouklo těsnění? Děda říkal, že kdyby šla voda do válců tak se bude ztrácet a já naplnil chladič a voda klesla jen o malinko

2016-08-26 15:31:10

phonix: Děda má částečně pravdu, při poškozeném těsnění pod hlavou a jejím průniku do válců by chladící kapalina (voda) ubývala, nicméně i jen trochu, což při pokusech o nastartování nemusíš vůbec zjistit a po normálním nalití to taky zpozorovat nemusíš, voda by pronikala, kam nemá, až po vytvoření tlaku v soustavě, tedy po zahřátí motoru (k čemuž zatím nedošlo.) Ale hlavně - válce nemusí mít dostatečnou kompresi, pro nastartování a chod naftového motoru zcela nezbytnou, může unikat poškozeným těsněním do chladícího okruhu... Motor by tedy "tlakoval do vody", což ale momentálně nemáš možnost zjistit (opět - není nastartováno.)

Co se vůbec vlastně stalo, "jak" jsi motor uvařil, jak se to projevilo...?

2016-08-26 15:46:36

Prostě sem jel a najednou slyším divný cvakání tak sem zastavil koukni do motoru a než otevřu kapotu tak to chcíplo žádná rána nic jen to chcíplo a koukám víčko od chladiče nikde

To auto sem kupoval od jednoho hnědočecha ( což už nikdy neudělám) povídal auto bez investic po 2 měsících čerpadlo další měsíc kabely od řídicí jednotky dál ty ventily nevím jestli erg či egr a jde to jenom z kopce nepočítám destičky a kotouče PAL filtr olej filtr to jsou normální věci ale auto už má v sobě tolik co stálo

Nepočítám destičky, koutoče a filtry to je normální věc jinak auto už má v sobě víc než stálo, jinak spadávala mi nafta je možný, že to někde pořád přisává a proto to nechce chytit?

2016-08-26 15:57:50

phonix: V takovém případě vlastně motor ani nemusí být uvařený, prostě zdechl a nejde nastartovat... A to už já dál radit nemůžu, bo s naftovými motory zas takové zkušenosti nemám. Co ale vím, že pokud padá nafta, je to pro (ne)možnost nastartování naprosto zásadní věc a druhou je to, že neustálá snaha točit startérem motorem (padá-li nafta, tedy zavzdušňuje-li se soustava) je pro vstřikovací čerpadlo cesta do pekel. Čerpadlo je naftou mazáno a nasává-li místo ní vzduch, hrozí jeho při- nebo zadření se všemi důsledky...

2016-08-26 16:09:06

Tak díky za radu :)


Odpovědět