Fórum - Téma


Utahovaci momenty na C20NE


Fórum Vectra A Utahovaci momenty na C20NE

Informace o modelu: Opel Vectra A



2016-06-10 14:31:50

Zdravim. Nema tu nekdo tabulku utahovacich momentu na C20NE prosim? Tady na foru jsem ji nenasel a na netu jsou neuplne nebo rozdilne.. treba jsem se nedovedel jaky moment je na ojnice.diky

Venca49  
Václav
2016-06-10 22:15:30

pucek95: Mám,jestli Ti to pomůže.Je to oficiál.

2016-07-03 20:11:00

Super, děkuji... Nastal mi jinačí problém po složení motoru... začalo to papat olej a ve velkým stylu... cca litr na 300km... mel jsem olej na horní rysce a po ujetí 300km byl olej lehoulince pod dolní. A pokud se nepletu tak prostor mezi ryskami je 1 litr, nebo ne? Jinak takový nafialovělý kouř při startu a dnes už neustále i za jízdy samozřejmostí. připadám si jak kdybych měl diesel.

gufera ventilů jsou vyměněná a ventily vč. hlavy přebroušené, pístní kroužky vyměněné a veškerá těsnění též.

Kde je problem? Auto jede docela normálně.. krásně jde za plynem, ale sem tam nějaké zaškobrtnutí (cuknutí i pod plynem) je.

Je možné, že jsem přetahl hlavu moc a někde uvnitř to sákne na válec? Myslím, že pán co mi dělal hlavu a ventily nepochybil a že na pístních kroužcích se nedá nic moc zkazit.. Nebo ano? Bratr co se učí v oboru říkal že je jedno, jak tam kroužky nafrkam... teď tím nemyslím pořadí (to jsem zachoval[výměna kus za kus]), ale že je jedno, jak jsou zámky, jelikož se kroužky beztak točí což je lehce vidět na válcích

hlavu jsem dotáhnul stejně jako je psáno co jste přidal 25Nm a potom 3x po 90°

Jak mám pokračovat? Napadlo mě zkusit vyměnit ještě jednou těsnění a dotáhnout to podle výrobce těsnění. ten uváděl 25Nm a 2x 60°, nechat zahřát a poté zase 60° a šmitec. Nechci to nějak ukvapit aby to nebylo horší, než lepší a ptám se na Váš názor. Děkuji

Jinak pístní kroužky jsem měnil z důvodu úniku benzínu do oleje.

2016-07-03 20:20:43

pucek95: P.S: Emulze nikde není a mastná voda či víčko nádobky také ne... jde to čistě do spalovacího prostoru. Kaluže pod autem také nic

2016-07-03 21:13:08

pucek95: Někteří mekánici tvrdí, že pokud se vymění (dají nové) pístní kroužky bez výbrusu válců, nic se tím nevyřeší, ba mnohdy právě naopak - motor žere olej ještě víc než předtím nebo jej žrát začne. Možná že právě tady je zakopaná kočka... Máš-li možnost, zkus nechat změřit kompresní tlaky (měřils kompresi před opravou nebo se prostě rovnou vrhl do opravy motoru a výměny kroužků)...?

 Kopejda  
Michal Kopecký
2016-07-03 21:52:14

pucek95: Kroužky není rozhodně jedno jen tak nafrkat..... Mají specifický tvar a zde je právě chyba, když se dají obráceně, nestírají olej z válce při pohybu dolů.....

Ty dnešní študáci..... Otáčení kroužku za chodu motoru nevylučuji ale určitě to nebude vidět na válci, na válci je viditelné pouze honování.....Jak byl moc volný první kroužek v drážce pístu? To je další podstatná věc, jestliže je axiální vůle kroužku v drážce příliš velká, začne docházet k pumpování oleje do spalovacího prostoru......

Měřil někdo průměry válců a pístů mikrometrem? Má to předepsané tolerance, jestli ne a jen se to poskládalo s novými kroužky (ty někdo měřil po vložení do válce - mezera v zámku kroužku) také mají předepsanou toleranci..... tak je to zbytečná práce.....

2016-07-03 23:17:43

colommbo: valce se nevybrusovali jen jsem je ocistil od necistot co tam napadalo kdyz to bylo rozebrane

2016-07-03 23:22:05

kopejda: krouzky tam mam dobre, tim jsem si jisty. Byl k nim navod a hlavne byly ty krouzky popsane jaka strana je vrchni a ktery kam patri. Takze stirat by to melo dobre. Jinak az takhle detailne jsem si to nemeril. Objednal jsem krouzky podle tech starych.

 Kopejda  
Michal Kopecký
2016-07-04 00:53:34

pucek95: Kroužky se objednávají podle válce a ne podle starých... Když se kroužek dá do válce, mezera v zámku má být od 0,006 do 0,012 mm....

2016-07-04 06:34:26

kopejda: tady teda mozna bude kamen urazu... ted premyslim jak nebo kdo by mi to zmeril... noo necham si premerit tlaky pro zatim a uvidim jak dal tedy.

2016-07-09 14:24:10

kopejda: tak olej je objasnen... gufera ventilu.. nevim co mi tam dali pri rovnani hlavy ale vsech 8 gufer je na kasi.. takze mi chlapci udelali maximalne dalsi pakarnu kdyz to tak vemu

 Kopejda  
Michal Kopecký
2016-07-09 23:06:58

pucek95: Asi slušný oddíl...... Normálně to je na

2016-07-10 10:54:41

To teda... ted uz musim jen nechat udelat kliku a bude to ready.. to jsem se chtel zeptat kdyz ji necham prebrousit, jake saly tam musim dat? Origo tloustku nebo silnejsi? Preci jen kdyz se kus ubrousi tak by tam mohla byt vule.. nebo jak to je? Ja mam v garazi nove saly ale pak mi doslo ze je to blbost kdyz neni prebrousena klika... ani se s tim nedalo otocit

2016-07-10 11:10:12

pucek95: Klika se měří mikrometrem a pak se podle rozměru vybírají ložiska.Když jsem dával brousit kliku vždy mi k ní dali šálky které byly rozměrově k výbrusu.Ale jistota je kulomet lepší je si je přeměřit

2016-07-11 12:50:39

Tak to bych si beztak musel nechat premerit 1. Nemam mikrometr

2. Uz pri tech valcich me dostal Kopejda... nejsem tak znaly abych to umel promerit. :-D no jo vyuceny kuchar.. :-D vim kam co patri, montovat taky tak nejak umim ale tohle me nikdo neucil co prakticky me nikdo nic neucil.. vetsinu jsem poznal sam

2016-07-11 13:00:07

to hodně z nás :)


Odpovědět