Fórum - Téma


úprava x17dtl


Fórum Tuning a úpravy úprava x17dtl




Hrdic  
Matěj Hrdina
2016-01-30 05:59:32

Tak jsem tu zas. Nevím, jak se pamatujete na toto téma ale řešil jsem, jak u tohoto motoru zvýšit výkon. Přidal jsem na tlaku turba (1bar) a zvedl základní dávku na čerpadle spolu s ubroušeným naftovým přidavačem to bylo poměrně peklo ale co mě uspokojilo nejvíce je fakt, že motor stále drží a to i turbo, které tlačí 1bar už nějakých 30 000km. No... dopracoval jsem se k nějakému závěru a vše je naplánováno. Podstatně horší je jak jsem si správně myslel samotná realizace. Momentálně z časových a zdravotních důvodů nemohu na motoru provádět práce a tak alespoň plánuji v kreslení svody a na netu hledám informace. Nebudu vypisovat, co všechno v plánu mám, protože většina z vás by mě tu měla asi za blázna ale v pořadníku je například elektrická vodní pumpa, ohřev oleje ale třeba také kované ojnice, montáž variabilního turba, konkrétně GT2052 předělané na tlakovou regulaci a úprava vysokotlakého čerpadla a vstřiků (zvětšení vstřikovacího tlaku, jiná rozdělovací hlava). Skončil jsem u ručního opracování klikové hřídele, kterou leštím a která následně půjde na laserovou nitridaci. No a to je výňatek z mnoha úprav.

Přikládám pár fotek pro představu.

Hrdic  
Matěj Hrdina
2016-03-10 19:42:27

Zlomené kosti se už hojí a cítím se daleko lépe.... Pro upřesnění to bylo pár žeber, klíční a hrudní kost. Řekl jsem si, že bych mohl zatím dělat něco lehčího a tak jsem si objednal z netu titanový kryt na výfukovou část turba, nerezovou tabuli na příruby a budíky do interiéru auta.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-10 19:52:27

Kuwa to je hlemýžď, kolik bude tlačit? Jinak pěkný koníček. Pochopení mám, je to lepší než vysedávat po putykách. Držím pěsti

2016-03-10 19:53:55

taky sem o tomhle turbu uvažoval , ale nakonec sem dostal jiné , takže co bych si ho tasm nedal když bylo zadara :) Ale také budu muset dělat nové svody , protože ten můj Isuzák má vývěvu na alternátoru a už se mi tam nevejde výfuk... :(

Jen tě nechápu stou elektrickou pumpou , to je podle mě zbytečnej risk.

Hrdic  
Matěj Hrdina
2016-03-10 20:28:39

Díky za podporu pánové. Turbo bude tlačit 2 bary. Ta elektrická vodní pumpa je z toho důvodů, že je k ní i řídící jednotka s čidlem teploty a sama si reguluje průtok. U TD motorů, zvláště pak u předkomůrkáčů jsou teplostní změny hliníkové hlavy draze vykoupeny, protože pak trpí praskáním. Z mechanické vodní pumpy se musí odstranit vrtule, aby nezasahovala do regulace elektrické vodní pumpě a vyndat termostat. Jinak ta elektrická vodní pumpa je výkonnější, než ta mechanická a + je, že si její jednotka i sama spíná ventilátor na chladiči dle potřeby. Jedinou nevýhodu vidím v nutnosti vyndat termostat, takže se možná motor bude déle dostávat do provozní teploty.... To se uvidí. Jinak ta vodní pumpa, konkrétně Davies Craig Electric Water Pump EWP115 (hliníková) se používá i ve sportovních vozech. Určitě se nebojím toho, že by ten motor neuchladila, v plánu je samozřejmě i větší vodní chladič. Je jasné, že drobné úpravy pak budu dělat na zkonstruovaném motoru za chodu. (Na obrázku je zmíněná vodní pumpa) Ještě jsem zapomněl zmínit, že na jednotce se dá nastavit, jakou teplotu si přejeme aby pumpa držela.. je to tam tuším v rozsahu 70,80,90,95 a 100 °C.

2016-12-13 00:41:29

Super práce, jen tak dál!

Hrdic  
Matěj Hrdina
2017-07-27 02:42:31

Zdravím pánové. Nevím, jaká je tu na fóru aktivita ale tak když mám čas, proč to sem nenapsat. Třeba se to někomu bude líbit. Rok od posledního příspěvku? No... tak alespoň uvidíte, jak jsem překopal a přehodnotil můj plán na stavbu motoru do Astry, kterou momentálně rozebírám do šroubku tak, aby zbyla jen holá kastle připravená na vyvaření a nástřik základu.

Stále se jedná o úpravu motoru X17DTL, který pod mým velením zažil celkem rok a půl trvající peklo. V motoru je mnoho potenciálu ale také restrikcí a slabin, které se já samozřejmě snažím eliminovat jakýmkoli možným způsobem. Od jednoho velice znalého pána jsem získal mnoho podkladů ke studiu a jelikož jsem byl celkem dlouho práce neschopen kvůli zranění, měl jsem na studium čas. Jako bonus jsem se naučil v programu na PC modelovat 3D objekty, takže mi nedělalo problém vymodelovat si výfukovou přírubu, řemenice a mnoho dalších věcí, které pak lze nechat na CNC vysoustružit z mnoha materiálů, od plastu a hliníku až po letecký dural a titan grade 1-5.

Zásadní změna v mém projektu je určitě v přeplňování. Původně se o vše mělo starat turbo GT2052V (Variabilní) To už neplatí, protože jsem se definitivně rozhodl pro biturbo tvořené právě GT2052kou a GT1544kou. Obě turba jsou variabilní a je třeba je předělat na tlakovou regulaci. Proč biturbo? Chci využít plného potenciálu v co největším spektru otáček. GT1544 je malé a působilo by ve vyšších otáčkách restriktivně, GT2052 je technologicky zastaralé turbo a nízké spektrum otáček by bylo "mrtvé" . Je pro to třeba kompletně překopat svody a umístit na vstup většího turba do výfukových svodů regulační klapku, která se otevře po dosažení určitého tlaku menšího turba. Další klapka musí být na kompresorovém výstupu menšího turba. Vše se musí dobře odladit.

Další změna je ve vstřikovacím systému. Kvůli této části jsem se naučil vysokotlaké čerpadlo rozložit a zase složit a hlavně pochopit funkci a ověřit si záměnu jednotlivých dílů z jiných čerpadel určených pro vyšší obsahy. Dá se s tím celkem hodně kouzlit, o vstřicích nemluvě. To už bych ale zabíhal hodně do detailu a to nechci, chápete.

Další změny: Podávací čerpadlo, vývrt válců 84mm (kované písty), kované ojnice, 150A alternátor, Elektronická vodní pumpa s LCD displayem, předehřev vody a oleje, 2x 300W popř. 2x 600W podle zapojení, lehčí setrvačník, kované ventily, rozšíření výfukových ventilů a sedel, zabroušení vodítka ventilu v kanále, titanová výztužná klec bloku a klikovky, záměna alternátoru a servopumpy (Kvůli místu pro biturbo), úprava hlavních a ojničních šál (Grafénová kompozice) a hromada dalších věcí.

No je na co se těšit ale prachy neseru, takže to bude nějakou tu dobu ještě trvat. Kdyby jste někdo chtěl bližší info, není problém. Nějaké fotky ze stavby mám tu na profilu, budu to postupně doplňovat.. Kdyby měl někdo FB profil, tak tam mám stránku - Astra F, Diesel Engine Project


Odpovědět