Fórum - Téma


úprava x17dtl


Fórum Tuning a úpravy úprava x17dtl




2016-01-30 05:59:32

Tak jsem tu zas. Nevím, jak se pamatujete na toto téma ale řešil jsem, jak u tohoto motoru zvýšit výkon. Přidal jsem na tlaku turba (1bar) a zvedl základní dávku na čerpadle spolu s ubroušeným naftovým přidavačem to bylo poměrně peklo ale co mě uspokojilo nejvíce je fakt, že motor stále drží a to i turbo, které tlačí 1bar už nějakých 30 000km. No... dopracoval jsem se k nějakému závěru a vše je naplánováno. Podstatně horší je jak jsem si správně myslel samotná realizace. Momentálně z časových a zdravotních důvodů nemohu na motoru provádět práce a tak alespoň plánuji v kreslení svody a na netu hledám informace. Nebudu vypisovat, co všechno v plánu mám, protože většina z vás by mě tu měla asi za blázna ale v pořadníku je například elektrická vodní pumpa, ohřev oleje ale třeba také kované ojnice, montáž variabilního turba, konkrétně GT2052 předělané na tlakovou regulaci a úprava vysokotlakého čerpadla a vstřiků (zvětšení vstřikovacího tlaku, jiná rozdělovací hlava). Skončil jsem u ručního opracování klikové hřídele, kterou leštím a která následně půjde na laserovou nitridaci. No a to je výňatek z mnoha úprav.

Přikládám pár fotek pro představu.

2016-03-10 19:42:27

Zlomené kosti se už hojí a cítím se daleko lépe.... Pro upřesnění to bylo pár žeber, klíční a hrudní kost. Řekl jsem si, že bych mohl zatím dělat něco lehčího a tak jsem si objednal z netu titanový kryt na výfukovou část turba, nerezovou tabuli na příruby a budíky do interiéru auta.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-10 19:52:27

Kuwa to je hlemýžď, kolik bude tlačit? Jinak pěkný koníček. Pochopení mám, je to lepší než vysedávat po putykách. Držím pěsti

2016-03-10 19:53:55

taky sem o tomhle turbu uvažoval , ale nakonec sem dostal jiné , takže co bych si ho tasm nedal když bylo zadara :) Ale také budu muset dělat nové svody , protože ten můj Isuzák má vývěvu na alternátoru a už se mi tam nevejde výfuk... :(

Jen tě nechápu stou elektrickou pumpou , to je podle mě zbytečnej risk.

2016-03-10 20:28:39

Díky za podporu pánové. Turbo bude tlačit 2 bary. Ta elektrická vodní pumpa je z toho důvodů, že je k ní i řídící jednotka s čidlem teploty a sama si reguluje průtok. U TD motorů, zvláště pak u předkomůrkáčů jsou teplostní změny hliníkové hlavy draze vykoupeny, protože pak trpí praskáním. Z mechanické vodní pumpy se musí odstranit vrtule, aby nezasahovala do regulace elektrické vodní pumpě a vyndat termostat. Jinak ta elektrická vodní pumpa je výkonnější, než ta mechanická a + je, že si její jednotka i sama spíná ventilátor na chladiči dle potřeby. Jedinou nevýhodu vidím v nutnosti vyndat termostat, takže se možná motor bude déle dostávat do provozní teploty.... To se uvidí. Jinak ta vodní pumpa, konkrétně Davies Craig Electric Water Pump EWP115 (hliníková) se používá i ve sportovních vozech. Určitě se nebojím toho, že by ten motor neuchladila, v plánu je samozřejmě i větší vodní chladič. Je jasné, že drobné úpravy pak budu dělat na zkonstruovaném motoru za chodu. (Na obrázku je zmíněná vodní pumpa) Ještě jsem zapomněl zmínit, že na jednotce se dá nastavit, jakou teplotu si přejeme aby pumpa držela.. je to tam tuším v rozsahu 70,80,90,95 a 100 °C.


Odpovědět