Fórum - Téma


úpava motoru TDS


Fórum Omega B úpava motoru TDS

Informace o modelu: Opel Omega B



2014-02-13 16:39:32

Čawec chci se zeptat na konkretní skušenosti s větším turbem a to z E39 3.0D 142kw popř. E60 160kw.

Dělal to už někdo? Jinak základí věcí jako egr. off,kat off. Je jasný.... DaweTDS psal že mu auto nejelo s víc než 1,5 barama - to je kuli tomu že čerpadlo už nepustí víc paliva takže obědnat 12mm hlavu do čerpadla to mam za sebou,stejně tak skákání do nouzáku se řeší výměnou za čidlo z měnšího motoru 2.2, který je o atmosferu vejš. Větší koler a ŘJ jak hardwer tak soft.Přidat na regulaci umí každej s prominutím ocas. Jedná se mě o konkretní skušenosti s těma turbama jesi se tam vlezou jesi někdo překopával el. regulaci atd....

Díky a hodně km

2014-02-13 18:43:21

badboy24: Zdar, kamarád měl tenhle motor 2.5tds v BMW E34 r92.

Ty motory jsou téměř totožný.

Kamarád ten motor upravil doma na koleně (není lempl, docela tomu rozumí)

Elektronický čerpadlo vyhodil, dal tam mechaniku čerpadlo z 2,4td (který ještě samo o sobě mělo větší vstřikovací hlavu asi těch 12mm) tenkrát tam musel trošku upravit příruby ale jinak pasovalo jak prdel na hrnec. Plynový lanko s bovdenem si natáhl během chvilky. Musel dát mezikusy mezi sání a blok, ptz ta mechanika je o něco vyšší.

Seřídil předvstřik utáhl.

Na turbu nastavil tlak nějakým šroubkem. Tlačilo to o dost víc, jednou vylítla i hadice o intercooleru

spojku tam dal s bmw x5 3,0d obloženou hdsem.

To auto jelo jak ku.va stovku to mělo něco málo pod 8.

Hrabalo to na trojku.

Moc to dýmilo (zřejmě bohatá směs, turbo nestíhalo plnit ve vysokých otáčkách)

Měl zjištěný že tam pasuje turbo z 530d, chtěl ho tam dát.

Jenže už tak to jelo jako prase.. prodal to kvůli přítelkyni jenž se toho žeprý bála..

Jinak ten motor pokud je v dobrém technickém stavu, dá se dobře upravit

2014-02-13 18:47:51

vojta90: jak píšeš skrz ten hulán kouře to je právě kuli mechanickýmu čerpadlu nejsou tam právě ty informace o plnění.... ja se chci vydat cestou elektriky...

2014-02-13 18:53:17

badboy24: jasný.. ale nikdy nedosáhneš takového výkonu jak u mechaniky

2014-02-13 18:55:54

vojta90: proč myslíš??

2014-02-13 19:04:41

badboy24: to el. čerpadlo nedokáže propustit tolik paliva tak dobře jak mechanika. To el. čerpadlo je spíš taková eco věc

Mechanika je o něčem jiném, nastavíš bohatost jakou chceš, pořádnej studenej tlak vzduchu k tomu výkon je někde jinde něž třeba s čipem. To je odzkoušený na vlastní kůži

A co se týčem mechaniky čerpadla.. tak si pamatuju že další kamoš upravil jedničkovýho golfa 1.6td.

Upravil mechaniku tím že tam dal ostřejší vačku nebo co... tlak turba zvyhl co to šlo..

to auto jelo tak že já se svojá vectrou c20ne 85 kw jsem neměl šanci.

Jediná nevýhoda je... dýýým

Ale na to sere pes

Jestli chceš mohl bych ti dat na něho kontakt, ten co měl tds

2014-02-13 19:05:58

j napiš mě ho sem do vzkazů prosimtě

2014-02-14 09:30:51

Dovolím si do toho vstoupit, ladit mechanický čerpadla je doba pár let zpět kdy se neuměli ladit elektroniky...

Dneska se ta elektronika dá naladit daleko, daleko lépe než mechanika. Vše se doladí SW podle aktuálních podmínek (tlaku, kouřivosti apod)...

Samozřejmě limitující jsou mechanické věci - hlava čerpadla a trysky ve vstřikách, ale to je u obou stejné. Za mě je lepší i co se do průběhu výkonu týče ladit elektroniku - tedy jak původně chtěl BadBoy

Ono totiž poladit (vyrobit, upravit) střeva v mechanice aby to všechno navazovalo na nástup turba apod, to není jen tak. Nebojte se, není to jen o tom nastavit šťávu šroubkem na čerpadle

U koncernových aut už to ladění mechanik asi definitivně opustili když zjistili že to stojí za bačkoru - přesně jak píšeš, halda kouře ale průběh nedoladili dle představ... Na SW to máš během "chvíle" do dokonalosti

Vojta90: Jak píšeš že je to něco jinýho než chip, že je to odzkoušený na vlastní kůži - ano, jenže chip je jen vyhlazení sériové mapy se dá říct, to není to o čem se bavíme v tomhle vlákně. Tady už se jedná o spešl SW, který se dá udělat do "neuvěřitelných" výšin v rámci HW na autě, a potom by se celá mechanika čerpadlo mohla jít klouzat

2014-02-14 16:47:45

kawa: Určitě máš pravdu, v posledním odstavci

Jenže

Kolik taková úprava stojí když se jedná o spešl SW, který se dá udělat do "neuvěřitelných" výšin v rámci HW na autě.

myslím že takový soft převyšuje cenu auta...

A mechanika se válí na každým vrakáču.

Ale jinak stebou souhlasím, ale každý ladí podle svých schopností

2014-02-15 16:52:29

Souhlas s Kawa. Co se týká ceny úpravy jednotky tak mám nabídku cenu 5tis i s výměnou čipu v ŘJ a soft... Dneska tydle auta už nemaj skoro žádnou cenu všechno jde dolu.... ;)

2014-02-16 11:58:08

Vojta: prosímtě neblázni, jak píše BadBoy, dneska se SW úpravy dělají za pár kaček, pořád to bude zdaleka míň než vymýšlet, vyrábět a zkoušet ladit mechaniku. Není to o tom že si ji nasadíš a otočíš šroubkem, to není "ladění" ale fušerství řekněme

SW vyloženě na míru HW komponentům se skutečně pohybuje cca od těch 5000Kč Samozřejmě jsou i firmy co za to chtějí 20000Kč, ale to asi na tyhle auta nemá cenu. Tam bych jel třeba s novou Q7, ale né s Omegou, ani s T5 jsem tam nejel.

Takže SW máš bez práce s výměnou čerpadla a překopávání abys ho tam dostal rozměrově, máš to naladěný dokonale v celém spektru otáček a troufám si říct že na SW to auto bude žrát o pár litrů míň než na mechanice

A opravdu pro upřesnění, tys myslel skutečně jen nasadit mechaniku a přitočit šroubek? Bez rozebrání čerpadla a výměny či výroby vnitřních komponent?

2014-02-19 19:05:41

kawa: nevím, jen sem viděl co stem dělal kamoš..

Jinak je mě to fuk

2014-02-20 12:11:22

Ale fuk to asi není BadBoyovi když to chce mít dobře udělaný

2014-02-20 21:05:24

Co tady děláš??? klidně buď i kuchař ale musí tě to zajímat jesi je ti to fuk vybral sis špatný stránky ;)

2014-03-06 15:39:59

tak do garáže přibyly trisky z mercedesu 350d.... příští týden se obědná 12mm hlava od Densa.....


Odpovědět