Fórum - Téma


Úniky oleje


Fórum Omega B Úniky oleje

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1997 Omega B 2.0

1 fotek  |  53 diskuzí

Výkon motoru 100 kW (136 PS) . Točivý moment: 185 Nm (136 ft/lb) . Maximální rychlost 210 km/h. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X20XEV.


1  2

vlastta  
vlastimil
2015-08-14 16:48:04

.....pokud chces jistotu staci povolit 9 sroubku a mrknout se......svorny difec vypada takto........

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-08-14 21:24:35

Aby se určila přítomnost samosvoru, nemusí se nic rozebírat, stačí nadzvednout obě zadní kola do vzduchu a jedním otáčet na libovolnou stranu. Ideální je tento test dělat u vychladnutého vozu (oleje difu i převodovky). Nechat vyřazeno na neutrál a otočit jedním zadním kolem. Normální obyčejný dif se zachová tak, že se začne otáčet protější kolo v opačném směru a kardanka stojí. U samosvoru to funguje obráceně, tedy obě kola se točí stejným směrem za současného otáčení kardanky.....

vlastta  
vlastimil
2015-08-14 21:37:25

kopejda: takto sem to slysel i ja,nicmene muzes me tedy vysvetlit jaktoze u tohoto difu (viz foto muj predchzi prispevek) se tocilo kazdy kolo jinym smerem???

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-08-14 21:51:24

vlastta: Asi proto, že hlavní síla má vycházet od kardanu a povyjetí satelitů přimačkává plovoucí kola poloos do spojek a tím se ovládá přenos síly. Těžko posoudit, samosvor jsem viděl jen jeden a kdo ví v jakém byl stavu, jen se to chovalo, jak jsem psal.

Tady dávám krásné video, kde se dá pochopit, jak ta jednoduchá věc vlastně funguje.....

Understanding Limited Slip Differential

This video is aimed at giving a clear explanation on working of LSD with help of animation. Working of clutch pack based LSD is elaborated here.

Venca49  
Václav
2015-08-14 21:51:44

Účinnost samosvorného diferenciálu se zkouší pomocí přípravků na zvednutém zadku.Na jednom kole je pomocí disku upevněno závaží 45kg,druhým nábojem kola se otáčí momentovým klíčem až se závaží nezvedne.Momenty záleží na velikosti použitých kol.Podle momentu se určuje účinnost diferáku.Minimální přípustná je 25%.Pokud je menší,musí se opravit.

PS: Je možné,pokud nebude dostatečná účinnost,že se bude kolo na druhé straně točit opačně.To je jen moje úvaha.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-08-14 22:08:20

venca49: Pak je to jasné, můj byl OK a Vlastíkův je už vyšlochtaný

vlastta  
vlastimil
2015-08-14 23:00:18

kopejda: super video - diiiky ti michale.......v jak dobrem stavu byl ten muj vubec netusim,vim jen ze sel rovnou na repas.ted si to uz nedokazu uvedomit ale myslim ze jsem to zkouzel otacenim poloos tedy asi blbe (no ,nic ponauceni pro priste ).....tedy jestli sem to spravne pochopil svor "zacina pracovat" az pri zatezi

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-08-15 00:52:52

vlastta: Ten na videu ano, ale bude více konstrukcí a těžko to zobecnit....

vlastta  
vlastimil
2015-08-15 01:41:47

kopejda: diky.....zas 1 dobrej a dulezitej poznatek

2015-08-15 09:14:53

Michal píše: "... Normální obyčejný dif se zachová tak, že se začne otáčet protější kolo v opačném směru a kardanka stojí. U samosvoru to funguje obráceně, tedy obě kola se točí stejným směrem za současného otáčení kardanky..."

Teoreticky ano. Jenže nefunguje to tak dycky, jak už jste ostatně taky napsali, a tedy nejspolehlivější metoda je Vlastíkova "devět šroubů"...

P.S. Event. dvě pogumované čáry na pevném a suchém podkladu...

2016-04-19 08:24:09

Ahoj,hledal jsem to, ale asi blbě, tak oživím toto.

Zřejmě budu potřebovat vyměnit dvě gufera - přední gufero na klice (Z22XE) a pravé gufero na diferenciálu (k poloose). Na co si dát pozor, je třeba nějakých speciálních přípravků?

gufero kliky - jde to vyměnit po sundání rozvodů a ozubené řemenice, nebo musí dolů vana? Jak zaaretuji klikovku, aby se mi nepootočila při povolování hlavní ozubené řemenice? Rozměry předního gufera kliky by měly být 31x58x8, je tak?

gufero difu - když odšroubuji poloosu, co dál?

rozměry gufera difu k poloose se mi zatím najít nepodařilo. Našel by někdo?

2016-04-25 07:46:11

ještě dotaz - dá se to gufero diferenciálu vyměnit na autě nebo musí diferenciál dolů?

2016-04-26 09:57:32

tak gufero zadní nápravy jsem našel v rozměru 65/35/8, ale i 65/35/12 (D/d/š). Je to záměnné, resp. který je správný dle origo dílu? Po vyražení poloosy z diferenciálu se již dostanu a gufero?

2016-04-26 10:42:01

mirpie: Před třemi lety jsem potřeboval dát nové přední gufero difu. Míry bych si býval mohl asi zjistit taky a někde takové sehnat, ale abych měl jistotu správného dílu, objednal jsem si je přímo v Oplu podle VIN auta. Zaplatil jsem za ně necelých sedm stovek, o výměnu se mi pak postaral kamarád-mekánik.

P.S. Když jsem to gufero pak viděl, tož si troufám tvrdit, že bych takové provedení nikde jinde nepořídil...

2016-04-26 11:54:10

no měl jsi to pěkně zajetelené. Tady mám sucho, ale utíká mi to boční stranou k pravé poloose. Moc e-shopů to ani v nabídce nemá, ale pár se jich najde, ale liší se ty rozměry...Origo bude v tomto případě opravdu jistota.


Odpovědět

1  2