Fórum - Téma


Unik převodového oleje


Fórum Zafira B Unik převodového oleje

Informace o modelu: Opel Zafira B


1  2  3

2016-10-07 20:05:47

ještě dotaz,jak moc si mužu dovolit zatáhnout ty šruby víka převodovky???Zkoušel jsem se klasickou ráčnou a ještě pořád by šly...Předpokldám,že uplně "na krev"asi taky neco?Je pro to nějaká momentová tabulka?Momenták doma mám,tak bych to zkusil na něj ještě...

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-10-07 20:15:48

dabomb: Na krev určitě ne, vyrve se závit z hliníkové skříně převodovky. To víko zkoušel někdo jestli je v dosedací ploše rovné? Třeba dostalo ránu (přece jen je na ráně) a je trochu zkroucené.....

Nevím rozměr šroubu víka, ale M6 bych netáhl víc než na 10Nm a M8 ne víc než 22Nm......

Venca49  
Václav
2016-10-08 00:00:23

dabomb: Víko diferenciálu (1) namontovat

  • nové těsnění přilepit tukem na víko diferenciálu
  • 10x šroub dotáhnout 18 Nm

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Převodovka

F17+

F17+ MTA

M32

Držák akumulátoru na karosérii

10 Nm

10 Nm

10 Nm

Můstek pro blokovací čep na ložiskovém štítu

7 Nm

7 Nm

Víko diferenciálu na převodové skříni (provedení z lehkého kovu)

18 Nm

18 Nm

Víko ložiskového štítu na převodovku (M6)

8 Nm

8 Nm

Víko ložiskového štítu na převodovku (M7)

15 Nm

15 Nm

Víko ložiskového štítu na převodovku (M8)

20 Nm

20 Nm

Víko řazení na převodovku

15 Nm

Těsnicí příruba na diferenciál

20 Nm + 45°

Tlakové potrubí na centrální vypínání

14 Nm

14 Nm

Přítlačný kotouč na setrvačník

15 Nm

15 Nm

15 Nm

Odvzdušňovací ventil spojky

5 Nm

5 Nm

5 Nm

Převodovka na blok motoru

60 Nm

60 Nm

60 Nm

Převodovka na pružné lůžko motoru vlevo

55 Nm

55 Nm

55 Nm

Převodovka na olejovou vanu

40 Nm

40 Nm

40 Nm

Upevnění akumulátoru na držák akumulátoru

15 Nm

15 Nm

15 Nm

Stahovací šroub táhla řazení

12 Nm + (180...225)°

Konzola ložiska s vahadlem na ložiskový štít

22 Nm

22 Nm

Konzola ložiska s blokovací západkou na ložiskový štít

9 Nm

9 Nm

Ložiskový štít na převodovou skříň

22 Nm

22 Nm

Pružné lůžko motoru vlevo na upevňovací konzolu pružného lůžka motoru

55 Nm

55 Nm

55 Nm

Pružné lůžko motoru vpravo na upevňovací konzolu pružného lůžka motoru

55 Nm

55 Nm

55 Nm

Pružné lůžko motoru vpředu na převodovku

80 Nm

80 Nm

80 Nm

Pružné lůžko motoru vzadu na převodovku

80 Nm

80 Nm

80 Nm

Plnicí šroub oleje na převodovku

30 Nm

Kontrolní šroub oleje na převodovku

4 Nm + (45...135)°

4 Nm + (45...135)°

Vypouštěcí šroub oleje na převodovku

20 Nm

Konzola pedálu na příčný nosník řízení

20 Nm

20 Nm

20 Nm

Modul řazení na převodovku

11 Nm

Spínač zpětných světlometů na převodovku

20 Nm

20 Nm

Pojistná podložka ložiskového kroužku na převodovku

9 Nm

9 Nm

Talířové kolo na diferenciál

70 Nm + (30 + 15)°

70 Nm + (30 + 15)°

Centrální vypínání na převodovku

5 Nm

5 Nm

6 Nm

Montážní celek ruční řadicí páky na podvozek vozidla

10 Nm

Montážní celek ruční řadicí páky na podvozek vozidla

5 Nm

Mont. celek řazení na převodovku

5 Nm

20 Nm

2016-10-10 11:26:28

tak pokračuju..Olej se objevuje nepatrně pořád.Přetěsnit víko asi pomohl nicméně vyhráno ještě nemám...Dnes jsem si udělal čas a vlezl pod aut-v domácích podmínkách je to boj...sledoval jsem odkud by to mohl jít,protože stopa na víku ted jde jen a pouze jednim směrem.Zjistil jsem,že olej je patrný už víš nad dělící rovinou víka převodovky.

Konkrétně jakoby v závitu příruby kolem poloosy(nevím přesně co je to za díl...Otázka zda tam může stékat olej z gufera poloosy nebo to je již jednou měněný Okroužek kolem této příruby???Přikládám foto,v označeném místě jde vidět olej....Díky za rady..

P.S.:toho tmelu si nevšímejte-hold tonoucí se stébla chytá....

2016-10-10 13:14:49

ten tmel je řádná prasárna a pokud se olej objevuje již nad víkem, tak navíc nic neřešící....

Dané místo kolem poloosy má dvě těsnění, zmíněný O-kroužek celého domku s ložiskem a pak gufero na poloose uvnitř domku. Nicméně nevidím patrný únik oleje. Pokud tam je, pak jedině z oněch dvou míst, pokud to tedy neteče už seshora od táhla řazení...

2016-10-10 13:44:53

mirpie: dá se nějak odpozorovat jestli to teče už od táhla řazení lajtským okem?Uvidím něco po otevřenní kufru nebo zespod na zvedáku???

Problém je v tom,že jak gufero,tak Okroužek už měněny byly-né tedy mnou,ale servisem ještě u původního majitele..Cca.měsíc zpět.Původní servis mám docela daleko od domova a ani s reklamací jsem tam moc neuspěl,tak servisuji auto blíž domovině.Jak už je psáno víše,bylo měněno-manžeta,gufero,Okroužek,těsnění víka převodovky...Olej už není vidět tak jak dřív,ale přeci jen to chci mít 100%

2016-10-10 13:57:36

no to by tam byla vidět někde stopa seshora a olej kolem toho táhla. Zmínil jsem to jen proto, že svou pozicí umístění je to právě nad touto poloosou. Pokud tam máš čisto, tak to teče přes ten O-kroužek, jak to máš zakroužkované. Nicméně celý ten domek ložiska poloosy z té tvé fotky je nějaký dodrbaný, jak kdyby to tam rvali kladivem nebo co...

Umyj to, sleduj to a pokud to nebudeš mít výrazněji mokré tak to nech být.

2016-10-10 14:41:54

No udela se mi na viku cca.po 2dnech kapka od oleje.Da se ta priruba zaspod nejak zkusit dotahnout nebo musi poloosa ven??Pristup je tam kak pro bohy,tak predpokladam ze to bude muset opet do servisu

2016-10-10 14:54:25

jaká příruba? Domek ložiska je axiálně jištěn svým závitem a pojištěn jedním šroubem s podložkou (pozice 13 a 14 na obrázku) a v tomto případě je to i jedno, neb jeho těsnění je radiální (O-kroužek pozice 12). Domek ložiska vytáhneš až po demontáži poloosy.

Pokud to bylo nedávno v servisu na výměnu právě obou zmíněných těsnění (O-kroužek + gufero), tak jim to tam zavez s reklamací, že to teče.

2016-10-10 15:26:24

mirpie: jop myslel jsem ten ložiskový domek...Nic nechám to servisu..Jak říkam na reklamaci to nepovezu.to je cestování takřka na cely den.Dám to svému servisákovi,zkusí projít těsnost toho ložiskového domku.Předpokladám,že kdyby to teklo přes gufero je zatečenna poloosa,že?

2016-10-10 15:33:33

kdyby teklo gufero, je mokrý domek směrem od poloosy dolů, tedy prostor mezi vnitřním a vnějším průměrem domku. Pokud to teče přes O-kroužek, bude to až od vnějšího průměru domku dál. Nechystáš se měnit spojku? Kdyby jo, hodně by se to teď nabízelo. To už by šla převodovka ven a rovnou by se to celé zkontrolovalo a přetěsnilo

2016-10-11 16:23:06

mirpie: ty jo nestraš....Auto mám chvíli a dělat ještě spojku to se mi ted fakt nechce..=)

Zkusím co zjístí v servise,někdy příští týden to hodím servisákovi at omrkne ten ložiskový domek..

2016-10-14 13:35:28

Tak po dvadny ted ježdění nebyla na víku převodovce ani kapka oleje.Dnes vylezlo slunko-s autem jsem ani nevyjel a olej už je tam znovu....POřad stejne místo,poloosa sucha.Označenné místo kolem ložiskového domku-odtud olej jde vidět a ztéka na obrázku víka převodovky na nejnižší místo,kde udělá kapku....Jít tedy hlavně po tom ložiskovém fomku co?

Auto jde do servisu někdy v týdnu...

2016-10-14 14:31:47

to ten olej před vyfocením pokaždé setřeš? Neb opět žádný olej nevidím.

Tak či onak to minulý servis buď zprasil nebo špatně opravil. Ta část poloosy v převodovce taky nevypadá zrovna ukázkově. Já bych vypustil olej, shodil poloosu, domek, zapatlané spodní víko, vše důkladně prohlédl (dosedací plochy) a dal nová těsnění tak, jak to má být. Případně vyměnit domek nebo poloosu, budou-li poškozená.

2016-10-14 14:39:24

mirpie: nene olej sem nestíral,ale bohužel to jde špatně vidět přes foták.

Jop asi mi nic jineho nezbude než to nechat udělat vše znovu.

Víko asi už nechám tak,tam je to OK,ale ten ložiskový domek se mi taky moc nelíbí.Poloosu jsem vytáhlou neviděl,ale prý je OK,když ji měli vytáhlou,ale tak věř servisu,kerý ti takto spravuje auto,že...=(

2016-10-22 14:31:52

mirpie: ještě když prolézám net...Co tak špatné spojkové ložisko?Na vlákně ve vectra sekci se řešilo něco podobného...Může to byt i tento případ?I když samotná spojka chodí pěkně a spojka zabíra tak jak ma?

2016-10-22 16:53:16

to je na jiné straně převodovky a je ovládané válcem hydraulickou kapalinou (brzdovkou). Jiná kapitola,která s tím nemá co dělat.

2016-10-22 18:52:10

kdyby to bylo spojkový ložisko teklo by to mezi motorem a převodovkou.

2016-10-22 20:23:34

Ok a co to axialni lozisko ze strany ridice.To co je v loziskovem domku???

2016-11-05 19:09:28

Takže nalítáno po servise cca.150km a snad můžu říct,že problém je KONEČNĚ odstraněn.

Dohromady vyměněno:těsnění víka převodovky,manžeta,gufero poloosy,O kroužek ložiskového domku.

Po posledním servisu jen zhozenná poloosa a ložiskový domek-vše překontrolováno.Ložisko diferenciálu pry OK.Ložiskový domek servisák dotáhl více než byl před tím,gufero znovu osazeno a ZATÍM vše OK.Byla to ale hrozná patálie...Takže mi z toho vychází,že servis původního majitele neodvedl dobře už svou první praci a dále tahal prachy jak z přechozího majitele,tak ze mě....Nebudu tady tento servis hanit,ale pokud někdo servisuje auto ve Zlíně a zajímalo by ho kde to bylo rád napíši SZ.

Všem tady díky za každou radu co jste mi dali..


Odpovědět

1  2  3