Fórum - Téma


únik chladící kapaliny


Fórum Vectra B únik chladící kapaliny

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1999 Vectra B 2.0

43 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 995 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X20DTH.



2015-02-06 19:45:32

Zdravím,

potřebuji poradit, mám problémy s unikáním kapaliny pod víčkem, zkoušel jsem dát víčko na jinou nádobku a natlakovat to, víčko upustí tlak při cca 1,4bar. Kde se může vzít tak velký tlak. Napadá mě jen těsnění pod hlavou. Olej ve vodě ani vodu v oleji nemám.

Co a kde hledat.

Děkuji, případně někodo v Liberci, Mladé Boleslavi nebo Nobovorsko kdo by vyměnil těsnění a srovnal hlavu?

2015-02-06 19:59:28

No ja mel ten samej problem kapalina se stracela sice pomalu ale ubyvala do oleje nesla a nebylo patrne ani ze by tekla do valce samozrejme tlakovalo mi to do expanzky.Nakonec se dirka zvetcila a pricina byla jasna tesneni pod hlavou.

2015-02-06 20:00:14

zizik: Co kupř. hadice ke chladiči u zahřátého motoru - jsou tvrdé jako šutr nebo nejsou...?

2015-02-06 20:08:52

Hadice ke chladiči jsou tvrdé jak šutr. Chladič jsem zkoušel zda není přicpaný a je normálně průchozí.

2015-02-06 20:27:59

zizik: Tož to nevidím dobře, vypadá to skutečně, že motor tlakuje do vody přes těsnění pod hlavou...

2015-02-06 20:35:54

No uvidím jestly někoho seženu kdo by to opravil a nechtěl za to majlant (chudý student). Případně se do toho pustím sám, ale jinak na tomto autě je to první vážná závada, když nepočítám vadné relé ABS jednotky (koupeno za 200 použité). Auto z bazaru za 18 tis tak co čekat. Již rok sloužilo najeto 25 tis. Celkem na techometru je 209 tis.

2015-02-06 20:39:28

colommbo: Jen dotaz, ať se poučím.

Chladící okruh je přetlakový.

Jaký maximální tlak v soustavě je normální?

Mrki

2015-02-06 20:48:21

mrki: Omega má uváděný přetlak cca 1,3 bar(u) a předpokládám, že to bude podobné i u jiných vozů.

2015-02-06 21:11:32

asi ano, ale se vzrůstajícím tlakem se snižuje bod varu.

Co jsem kde četl, tak chladící soustava je navržena tak, aby se to nevařilo ještě pří 110 stupních celsia.

Jakému tlaku to odpovídá?

Mrki

2015-02-06 21:21:01

mrki: S teplotou +-110°C bych souhlasil, nicméně na tvou otázku už odpověď neznám.

Venca49  
Václav
2015-02-06 22:35:34

mrki: Je známo,že se stoupajícím tlakem,stoupá i bod varu vody.Princip Papiňáku.Viz obrázek.Proto je chladící okruh u auta přetlakový,aby nedocházelo k varu při 100°C.Přetlak je přibližně takový jak píše Jirka.

2015-02-10 17:10:58

Ahojte oplaci.

Prosim vas o radu.

Mam Vectru B 2.0 16v 100kw (X20XEV) rok vyroby 2000.

Predvcerom som isiel na aute odprevadit priatelku a zrazu sa mi dvihla teplota na budikoch cez sto a stupala,nez som stihol zareagovat nieco pod kapotou buchlo, vysicalo a teplota na budikoch klesla. Dnes som to pozeral, v nadrzke nie je ziadna chladiaca kvapalina a ked som ju dolieval tak aj hned pod autom vytielka.

Auto ide nastartovat bez problemov. Vyteka to niekde od spodu motora. Nemam ist ani kam na jamu ze by sa to pozrelo.

Vedeli by ste mi poradit ?

Dakujem. Ivan

2015-02-10 18:00:01

ivanmrazik: kolem motoru vede gumova trubka, ktera je vselijak rozvetvena. Je to posvarovany celek, snad ti sem nekdo da obrazek. Zezhora se dira spatne hleda, je na to videt zespoda, bohuzel. Kazdopadne nekde asi povolila. Brachoj to udelalo dvakrat behem mesice a taky z niceho nic. Pokud nepujde spojit, nova se da objednat, ale stoji docela balik... .

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-10 20:53:58

ondra01: Ta já dám ten obrázek

http://www.partsbase.org/...l-l34-x20xev-l34-engines/

Svařenec hadic jsou položky 6 až 9 dle výbavy a provedení vozidla.....


Odpovědět