Fórum - Téma


Umřelo mi turbo v Chorvatsku


Fórum Zafira A Umřelo mi turbo v Chorvatsku

Informace o modelu: Opel Zafira A

Diskuze o vozidlu

2005 Zafira A

8 servisních knížek  |  25 diskuzí

Výkon motoru 92 kW (125 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 4-válec, Řadový.



2014-06-02 22:40:22

Ahoj chtěl bych se podělit o mou nemilou zkušenost, možna to nekdy nekomu pomuže. Je to asi dva roky vpohode jsem dojel do chorvatska a při cestě na zpět hned v prvnim tunelu za splitem mi auto zniceho nic přestalo tahnout a v zrcátku za mnou jsem videl ,že je zamnou uplne cernej dým a bylo mi jasný ,že jsem v háji. Po chvili zkoumaní jsem přišel na to ,že mam v haji TURBO a ze behem asi 100 ujetých metrech jsem skoro bez oleje.

V tu chvili jsem volal na asistencní sluzby a tam mi zdelili ,že behem 8 hod me nekdo odtahne do nejbližšího servisu.To mě celkem namychlo a nechal jsem se dodtahnout chorvatskou odtahovkou ,ktera tam jezdi kazdou chvilku.Ta me odtahla k nejakemu chorvatovi ,který měl aji ubytovaní a ja tam mohl klidne dat deti spat a jit hledat na net co stim.

Vtehdy mi pomohl nejaký VGT aspon tím že mi poslal schéma turba ,ale take mi napsal že kousek stim asi popojedu ,ale tech 900 km asi nedam ,že to nejspis nepojede výc jak 60 km/h . Tak prvni jsem zhanel na kolik by mě vyšla oprava přimo v chorvatsku vyšlo by to na 2000 EUR plus práce a to jsem jsi řekl budto nejak dojede domu nebo ji tam nechám ( DOJELA).

Bylo za potřebí pár uprav :

1, Odstavit tlakove mazaní turba viz. schema (provedeno pomocí M10 nebo M12 šroubu kterým jsem stahnul tlakove mazani)

2, Vyřešit sání at uz nejde přes turbo na to jsem použil kousek hadice kterou jsem našel po chvíli hledání u cesty, šlo by pouzit aji nejaký třeba sportovni filtr,nebo přinejhorsim přes sani přetahnout ,nějakou hadru. At do sani nejde prach.

Po techto dvou upravach vam auto sice pojede,ale hodne spatne max tech 70 KM/h pro to aby to jelo o neco lepe tak aspon me pomohlo.Udelat :

3, Odpojit konektor od vahy vzduchu

4, Odpojit konektor od map senzoru

Jo jeste pozor dolit olej.

Po techto upravach mi auto jelo sice špatně, ale když jsem se zavěsil za kamion, nebo autobus tak jsem jel aji 120 KM/h max 2800-3000otaček .Jenom delsi kopečky mi to spadlo na rychlost kolem 80-90 km/h na to že nas jelo 6 s rakví na střeše tak to nebylo tak špatné.

Zaver je ten ,že jsem DOJEL A MOTORU SE NIC NESTALO, akorat jsem po ceste dolil jeste asi 1,5 l oleje. (nejspis zapříčiněno malým unikem oleje přes turbo přímo do výfuku nezacpaval jsem totiž odtokovou část mazani turba a tama to neco malo žralo.

Tady me oprava vyšla na 7000 Kč.

2014-06-03 07:41:24

fanda.blazek: Ošklivá příhoda ale s happyendem...

2014-06-03 13:25:19

No tím že jsi nahradil průtočný šroub obyčejným si nezastavil únik úplně , závitem je schopen se olej protlačit do turba , tím spíše když je tam docela velký mazací tlak. Tím ale si neudělal nic špatně, spíš dobře , kdyby totiž zůstalo turbo zcela na suchu mohlo by se zadřít a seknout , či uplně rozlomit a někam by vlítli ty střepy a něco zničili. Odpojení Sací části turba bych nedělal , doničil bys lopatky od prachu , stačí odpojit výstup vzduchu z turba aby případně nedošlo k výše zmíněnému. Odstavení turba by také šlo vyřešit rozpojením táhla od obtoku turba , tak aby tlak výfukových spalin nešel přez turbo , ale šel rovnou do výfuku. Tím se sníží zátěž turba na minimu a je možno pokračovat v cestě. Odpojením čidel si zmátl ŘJ ďo nouzového režimu , kdy je vstřikováno více nafty , tím se i zvýšil onen výkon.

2014-06-06 23:06:14

Breathles: šroub zaslepit klidně mohl. Jemu se to turbo zadřít i rozlomit mohlo. rozlámané lopatky ho nezajímaly a repas turba se vždy dělá výměnou ložisek hřídele s vrtulema (pokud ne nejedná se o repas turba)

tím že odpojil sací část a propojil ji tak uzavřel a vzduch z filtru nešel vůbec přes turbo jen přímo do motoru a tím pádem turbo mohlo klidně lehnout úplně.

s ostatním od tebe souhlasím.

Ke spotřebě olej spíše přiřknu styl chodu motoru a jeho výkonu dosahovaného jízdou bez turba než netěsností.

2014-06-06 23:09:13

Jinak nejsi sám já jsem takhle jel domů 5 krát . Jednou mi umřelo turbo na mercedesu ve španělsku 300TD a tak jsem domů jel jako 300D potom jednou v itálii na BMW a pak jsem 3 koupil auto na rychlo u handlířa s KO urbem a nějak jsem ho domů potřeboval dostat a nechávat tam jsem nechtěl.


Odpovědět