Fórum - Téma


Uložení nápravnice Zafira A


Fórum Zafira A Uložení nápravnice Zafira A

Informace o modelu: Opel Zafira A



2016-07-07 16:43:09

Ahoj,prosím o radu někoho, kdo řešil výměnu uložení nápravnice u Zafiry. Koupil jsem auto se špatným uložením a teď nevím, jak se postavit k výměně. Nevíte někdo, jestli je uložení nápravnice lisované, případně jestli je možné uložení vyměnit bez demontáže celé nápravnice z auta?

Hlavní problémy mě dělá zadní uložení. Projevuje se to silným kovovým klepnutím při nastartování nebo vypnutí motoru, zřídka za jízdy při přeřazení...

Díky moc za radu.

2016-07-07 16:50:52

Ahoj

A jsi si jistý že to je nápravnice??

Tohle bych odhadoval na výfuk.Utržený držák .

Ale určitě si seš stopro jistý.

2016-07-07 21:38:07

larkito: Ahoj, vím to jistě. Auto bylo na zvedáku. Poměrně dlouho jsme zkoumali co to klepe, protože po zvednutí se právě vůbec nic neozývalo. Až když jsme auto spustili skoro na zem, tak se zvuky opět objevily. To proto, že zvednutá nápravnice se usadila do držáků, ale při posazení na zem se asi díky vyvážení na středním uložení nápravnice občas ozvala rána do karoserie auta. I na tom místě uložení je to vidět - "vyleštěná ploška".

Jo a potvrdila mě to i účinnost provizorní opravy - vložení silné gumy mezi nápravnici a její uložení.

2016-07-07 22:19:44

pokud si seš tak moc jistý tak tady máš odkaz tam už se to řešilo:http://www.club-opel.com/...select=98997#message98997

Měl by to být stejný postup.

2016-07-08 22:35:04

Ahoj, díky za odkaz. Ze začátku hledání ve fóru jsem to vlákno už četl, ale pak mi to vypadlo z hlavy a hledání přes nápravu či nápravnici nepomohlo. Teď už jen koupit správný ořech do goly (je tam asi 16mm obrácený torx) a určit správný typ silentbloku a půjdu do toho ...

Ahoj Jindra

2016-07-10 09:51:37

Ahoj, já jsem měl to samý. V bojových podmínkách jsem to dělal asi půl dne. Auto zvednes, necháš naprávníci tak aby byla volně přístupná, povolis vsech šest šroubů a v zadu sundas takový ty packy, jednu stranu podlozis ideálně heverem, abys mohl a naprávníci hýbat nahoru a dolů a na celý ty podložený straně vyndas všechny šrouby, když bude malá mezera mezi naprávníci a karoserií, vrazis tam dřevěný klinek. Pak jsem použil hodinářský náčiní - palička a majzlík... Rozsekal sem futro, vyndal, vyčistil smirglem, namaznul a tlačil novej silemblok, na to budeš potřebovat sroub se stejným závitem delší o celou delku silembloku oproti originálu, velkoplošnou podložku, větší než průměr silembloku, váleček stejného průměru jako má silemblok po venku, nebo nezniceny futro toho jednoho starého silembloku a jdeš na věc.

Vezmeš dlouhej šroub, nasadis podložku, váleček/futro, silemblok. Promaznes diru silemblok a závit šroubu a sroubujes zpět do karoserie.

Hotovo, auto nemlati.

2016-07-10 19:44:45

Ahoj, díky za pěkný popis. Podle toho to asi půjde

Zítra snad koupím ořech na povolení těch šroubů a půjdu na to


Odpovědět