Fórum - Téma


Ukazatel teploty


Fórum Astra F Ukazatel teploty

Informace o modelu: Opel Astra F


1  2  3

2014-10-30 12:43:37

Zdravím nefunguje mi ukazatel teploty na astře 1,6I 55kw 1993 předpokladam,že čidlo. Nevíte jaky to je a kde bych ho našel na fordu jsem ho měl na domečku termostatu.díky moc

bad64  
2014-10-30 16:29:34

2petr: U astryF by mělo být také nad termostatem.

2014-10-30 16:31:19

bad64: myslem jsem si to zitra na to mrknu diky moc

2014-10-30 20:16:10

Mě taky neukazoval, a ve finále to dělal termostat...

2014-10-30 21:13:12

radan: termostat je v poradku auto topi to mozna jak si ho menil tak se to cidlo vzpamatovalo jinak termostast stim nema nic spolecnyho cidlo ridi ukazatel teploty

Loupak  
Pavel
2014-10-30 21:25:33

Tak to se mýlíš, termostat, pokud zůstane zaseknutý v otevřené poloze, tzn. že ti jde chladící kapalina přes velký okruh (přes chladič), tak hlavně v zimním období se ti nemusí ručička na teploměru ani pohnout, přičemž topení ti hřeje. Tohle znají především majitelé chroktáků, které se zahřívají o trochu hůře než benzínové motory.

Venca49  
Václav
2014-10-30 21:35:13

2petr: Až najdeš to čidlo,tak odpoj kabílek a při zapnutém zapalování ho dej na kostru(-).Jeden ať kouká na budík,ten musí vyletět na konec do tepla.Jestli jo,tak je budík a kabel OK,bude vadný čidlo.Škrtej jen krátce,ať neohneš ručičku!

Čidlo má jeden konektor,viz obrázek.

2014-10-31 05:50:27

loupak: mozna mas pravdu mam toho opla dva dny tak nevi ale co jsem mel pred tim forda tam jsem termostat delal byl pryc netopilo to jen vlazny no uvidime kazdopadne dik moc za rady urcite dam vedet jak to dopadlo,na to cidlo jsem se byl jeste vecer podivat a bylo zaoksidovany i konektor tak uvidime

2014-10-31 17:32:28

venca49: tak jsem ocistil kontakt a nic skosel jsem to na tu kostru a rucicka se ani nepohla zrejme kabel a tak se ptam kam az vede kde najdu druhy konec nebo uz nevim co stim

bad64  
2014-10-31 17:33:26

2petr: Myslím že druhý konec je připojený na palubku.

Venca49  
Václav
2014-10-31 18:27:19

2petr: Ten kabel od čidla je jen mínusový-kosterní.Podle odporu čidla při zahřátí se budík ukostřuje.U teploměru v přístrojovce bude jeden kontakt pod proudem stále,při zapnutém zapalování.Kabel by byl přiveden do svorkovnice ke združenému přístroji.Podle barvy bys ho našel a proměřil vodivost.Dej pozor i na barevné proužky na bužírce kabelu.

2014-10-31 20:14:38

2petr: Přesně tak, jak řekla Loupak. Já jsem si tím nedavno prošel, určitě najdeš moje vlákno, a vyměnil jsem taky čidlo a uplně zbytečně, protože mi to dělal termostat, a auto taky topilo... Ale to nemusí být samozřejmně tvůj případ

2014-11-01 08:30:30

radan: diky za rady skusim vsechno jen me napadlo jestli by se nedalo to cidlo taky odskouset kdyz ho ponorim do tepli vody tak by nelo neco ukazat pokud je v poradku pak bych mohl posoudit jestli je pryc termostat nechci hned jet koupit jinej kdyz ani nevim jestli to je tim

Venca49  
Václav
2014-11-01 19:14:01

2petr: Již jsem psal,že pokud budík nereaguje na ukostření kabílku,tak je vada ve vedení,nebo v napájení + na budíku.Ukostřit se musí opravdu na - pól,ne na sponu na hadici. Taky jsem to viděl Může být i budík vadný.

2014-11-01 19:26:10

venca49: dneska jsem to delala ukostroval jsem to na - u baterie a nic rucicka se nezvedla tak jsem rozebral pristrojovku a promeril kabel ohmicka hodnota ukazovala nulu takze kabel v poradku pote jsem vindal cidlo zapojil a ponoril jsem ho do horke vody zapnul jsem zapalovani a stale nic stoho vypliva ze bude asi cidlo v haji vratim se k tomu termostatu kdyby byla potreba vymenit jak jsem na to koukal tak asi rozvodak dolu jestli ma nekdo jiny postup budu vdecnej za radu ale snad to spravi to cidlo uvidim v pondeli az ho koupim

Venca49  
Václav
2014-11-01 19:33:31

2petr: Termostat vyměníš jen když sundáš rozvodový řemen a zadní kryt z plastu.Pokud nereaguje budík na ukostření,tak bych řešil toto v první řadě.

2014-11-08 20:04:41

Tak jse skusil vymenit čidlo a budiky a nic taze jeste me ceka ten termostat

bad64  
2014-11-08 20:17:02

2petr: Ten termostat bych nechal až na konec zkus to nové čidlo dát zase do horké vody zda to něco ukáže pokud né koukni na budík zda není po smrti jestli jezdíš delší vzdálenosti i když nebude termostat v pořádku tak by se vozidlo mělo alespon trochu ohřát pokud ti to topí tak tam teplota bude a něco by to mělo ukázat..Já v Corse nemam termostat a topí i teplotu ukazuje na zimu dávám před chladič dechturu a také to maka.

2014-11-08 21:32:21

bad64: prave ze to uz je posledni moznost co me zbiva ten termostat skousel jsem tam dneska budiky z funkcni astry jen jsem je skusil prohodit a dneska jsem jel dalsi cestu a topi to tak na pul spis jen vlaznej vzduch

2014-11-08 21:52:57

2petr: Aby ti budík fungoval, musíš mít i + pól, ne jen minus od čidla. To ti tady bylo psáno, ale ty si se nezmínil, jestli po otočení klíčkem ten + pól naměříš. Pochopil jsem to tak, že si zkoušel jen ( - ) . Proto ti taky nemusela ukazovat i ta druhá palubovka. Na zkoušku vadného termostatu je jednoduchý test, již xx krát popsaný jinde, nastartovat prochladlý motor a osahat hadici vedoucí do chladiče. Pokud bude po pár vteřinách /minutě teplá, je stále otevřený termostat a to je špatně. Topit to nikdy nebude jak má, ale pro někoho, kdo v autě skoro netopí a jezdí v zimní bundě, to stačí a defakto pak nepozná rozdíl. Já už bych mrznul (24°C minimálně) Jak ti psal bad, zakryj chladič dekou a jestli poznáš rozdíl, ukazuje to také na termostat. Pokud ti ale nešla ani jiná přístrojovka, ukazuje to zase na vadné vedení k budíku a ne jen od čidla, které si zkoušel.


Odpovědět

1  2  3