Fórum - Téma


uchlastana MV6 - nestartuje


Fórum Omega B uchlastana MV6 - nestartuje

Informace o modelu: Opel Omega B


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 10

2012-07-16 12:37:07

Jo a teoretický dotaz?? Ten jeden zub může způsobit takovou paseku????

2012-07-16 16:01:10

Jo. Dva uz by byla smrt

2012-07-16 19:21:30

Zdravičko, prvni válec pro upřesněni je na straně vzduchoveho filtru! pokud maš origo zapalovaci kabely tak u fajfky je jednička a na vačce je ryska na 1. jinak měl sem omegu a byly skočeny 3 zuby a nebylo to potkany!

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-07-16 19:30:43

Lotr82 - díky za upřesnění, nebyl jsem si jist, který je ten první. Teď máme jasno a již vše je v rukách božích.

2012-07-16 20:02:16

takze jsem to zijstoval. kdyz nastavim vsechny rysky presne, respektive necham to tak jak to bylo jen potocim klikou, tak horni uvrat (HU) neni na zadnem z valcu. kdyz jsem ale potocil dale, nalezl jsem HU na valci dle navodu by Kopejda, ovsem rozvody byly posunute o 3 zuby. takze je to opravdu skocene, co mne ale zarazi je fakt, ze kdyz potocim klikou tak aby byl pist v HU, ryska klikovky je UUUUplne bokem. bojim se jen nahodit rozvody dobre a jezdit dal kdyz to nelicuje. je nejak mozne ze nekdo spatne vlozil spodni remenici na klice aby to bylo bokem zhruba o 3 zuby, a nebo psakl nejaky klinek ??? a poskocilo to o 3 zuby?? vazne nechapu, sundat mi to kolecko neslo, prosim o rady :(

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-07-16 20:13:19

Jetli se nepletu, tak "kolečko" je na klice nasazeno přez klínek na fest. Jestli je ryskou o 3 zuby jinde, tak došlo k protočení kola po klikové hřídeli a střižení onoho klínku. Už se to tady řešilo, najdu to a hodím sem odkaz.

2012-07-16 20:14:31

Spodní kolečko rozvodů bývá většinou jištěno pastou na závitu, tak proto ti to nejde povolit. Musíš víc zabrat.

2012-07-16 20:24:17

Kontrola rozvodových dat

Potřebné speciální přípravky:

1. KM-800-1 (červený) – Kontrolní měrka pro válce 1-3-5

2. KM-800-20 – Kontrolní měrka pro rozvodová kola vačkových hřídelů

3. KM-800-2 (zelený) – Kontrolní měrka pro válce 2-4-6

4. KM-800-10 – k ustavování v pozici HÚ

1. Rozvodové kolo vačkového hřídele "1" válců 1-3-5 (výfuk)

2. Rozvodové kolo vačkového hřídele "2" válců 1-3-5 (sání)

3. Rozvodové kolo vačkového hřídele "3" válců 2-4-6 (sání)

4. Rozvodové kolo vačkového hřídele "4" válců 2-4-6 (výfuk)

5. Hnací kolo ozubeného řemene

Vymontovat, odmontovat

Kostřicí kabel odpojit od akumulátoru.

Přední kryt ozubeného řemenu vymontovat – viz pracovní postup "Přední kryt ozubeného řemenu vymontovat a namontovat".

Tlumič torzního kmitání vymontovat – na upevňovacím šroubu hnacího kola ozubeného řemenu podepřít.

Seřídit

Za upevňovací šroub hnacího kola ozubeného řemenu klikový hřídel ve smyslu otáčení motoru otočit do pozice těsně před značku HÚ (3). Zářezy na kolech vačkových hřídelů (1) stojí těsně před značkami (2) na zadním krytu ozubeného řemenu.

Zamontovat, namontovat

KM-800-10 (1) šroubem s rýhovanou hlavou (3) našroubovat na hnací kolo ozubeného řemenu. Klikový hřídel ve smyslu otáčení motoru otáčet dále, aby páka (5) přiléhala k přírubě čerpadla chladicí kapaliny.

Pohyblivé rameno (2) přípravku KM-800-10 přitlačit k plochému úseku příruby čerpadla chladicí kapaliny a rýhovaný šroub (4) přišroubovat.

Upozornění: Klikový hřídel je nyní zablokován s pozici "HÚ".

Kontrolovat, vizuálně kontrolovat

Značky (2) na kolech vačkových hřídelů lícují se zářezy (1) na zadním krytu ozubeného řemenu.

Dále je třeba kontrolovat, zda souhlasí přiřazení rozvodové kolo/vačkový hřídel. Číslice ne kolech vačkových hřídelů se nacházejí v bezprostřední blízkosti rysek.

1 a 2

Rozvodová kola vačkových hřídelů válců 1-3-5

3 a 4

Rozvodová kola vačkových hřídelů válců 2-4-6

I: Kontrolní měrku KM-800-20 (3) nasadit na rozvodová kola "3" a "4".

Značky (1) kol vačkových hřídelů se musí přesně shodovat se značkami (2) kontrolní měrky KM-800-20 (3). Pokud značky nesouhlasí s kontrolní měrkou KM-800-20 (3), musí se seřídit časování rozvodu – viz pracovní postup "Časování rozvodu seřídit".

II: Kontrolní měrku KM-800-20 (3) nasadit na rozvodová kola vačkového hřídele "1" a "2".

Značky (1) kol vačkových hřídelí se musí přesně shodovat se značkami (2) kontrolní měrky KM-800-20 (3). Pokud značky nesouhlasí s kontrolní měrkou KM-800-20 (3), musí se seřídit časování rozvodu – viz pracovní postup "Časování rozvodu seřídit" nebo "Časování rozvodu seřídit (upravený pohon s ozubeným řemenem)".

2012-07-16 20:24:31

povolil a vysrouboval, ovsem kolecko nesundal :( a prosim o odkaz, mockrate dekuji

2012-07-16 20:32:41

petr.sara » promin ale to mi nic nerika

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-07-16 20:32:47

Zde je: http://www.club-opel.com/...um-tema/rozvody-mv6-27851

To kolo musí jít dolů, ale vzhledem k druhu poškození ho možná ani nesundáš. Plochy kola a klikovky bodou značně poškozené od klínku a defacto se to rovná výměně klikovky, kola a klínku. Jestli půjde klikovka opravit těžko říct.

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-07-16 20:38:25

Petr - návodka velice pěkná, ale má to jednu chybu. Nikdo si z toho popisu nedokáže představit, jak vypadaj ony všelijaké KM pochystátory. Bylo by super to doplnit nějako fotografií. Díky

2012-07-16 20:40:51

skoušel si povolovat ten středovej šroub na řemenici nebo těch šest malych? když sundaš těch šet malych tak tam zustane uzubena řemenice a na te je taky ryska! ta ma byt směrem dolu! pre to kolo se da jistym zbusobem přetočit, ikdyž by to nemělo! sou tam asimetricky diry! pak budeš vědět na 100% jestli je to dobře nasazeny!

2012-07-16 20:51:09

jezisi vymena klikovky, no to snad ne!! to je jeste horsi nez repase hlav! :((

jinak sundal jsem vse, vsech tech myslim 6 torxu, tim sundam remenici klinaku a pak jeden velkej torx kterej je uprostred a drzi tu remenici rozvodu :( jak z toho kurwa ven :((((

2012-07-16 20:56:40

ja sem nepsal nic o klice ven jen o tom kole!

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-07-16 21:04:20

To jsem byl já, protože jestli je kolo protočený na klice, tak došlo k destrukci obou dílů a klínku. To bude vidět, až sundáš to kolo.

2012-07-16 21:08:59

kopejda » prosim, mohl by jsi mi napsat, treba do vzkazu nebo sem, jak to zijstim, jak sundam to kolecko, kde je klinek??? jde videt venku kdyz si pod to lehnu a nebo je nejkde vevnitr nedostupny?? :((((((

2012-07-16 21:10:00

Chtěl jsem všem gratulovat ke zjištění závady... Ale asi není k čemu...

Jinak není jednodušší rovnou todle?:

http://www.ebay.de/itm/OP...teile&hash=item4d030d7fc6

Za 9litrů to je myslím schopný... Teda pokud motor bude jízdy schopný... + Projížďka do Djčlandu mojí funkční omegou... ...

2012-07-16 21:14:40

amajdr: musiš mit sundanej řemen jinak to nesundaš! pak jestli to nepujde sundat rukou, nebo podloupnout třeba šroubovakem tak jedině stahovák!

2012-07-16 21:48:00

Proc motor z ebaye a jeste za cenu auta?


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 10