Fórum - Téma


úbytek vody v chladiči


Fórum Zafira A úbytek vody v chladiči

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2

2015-05-09 08:45:43

Poradí mi někdo,asi po měsíci ježdění mám úbytek vody v chladíči a musím dolívat asi 2-3 dcl vody.Nikde mi neteče tak nevím,

Díky L.

2015-05-09 10:20:13

Ahoj, vodu muze papat motor, pokud se nepletu, da se to poznat podle vicka od dolevani oleje. Byva tam tajovej hnusnej sajrajt. Ne jen olej. Pricina byva vetsinou v tesneni pod hlavou motoru. Alespon u me Sonaty tomu tak bylo. Ale jsou zde lepsi borci co Ti daji lepsi tip. Pricin muze byt vice. I chladic muze nekde unikat. Staci malinka dirka, voda ma temer 100'C tedy se odpari a nic neuvidis. Je treba hledat. Zas ale treba u dobla jsem vodu dolil na max, ona zmizela do pulky mezi max a min a tam se ustalila. Vice nemizela.

2015-05-09 10:36:37

xell: Únikem chladící kapaliny do motoru přes vadné těsnění hlavy bych zatím nestrašil, notabéne po sundání víčka z nalévacího hrdla oleje zjistí člověk stejně prd, v takovémto počasí nebo při převaze kratších jízd tam bude kapučíno u devíti vozů z deseti, rozhodující je, jak vypadá olej na měrce - bude-li normálně tmavý a žádné "mléko", je vše v pořádku. Spíš máš pravdu s nějakou velmi malou netěsností, kde se uniklá kapalina při zahřátí motoru stačí odpařit a hodně těžko se to hledá - vlastní zkušenost...

2015-05-09 10:43:15

Ja nechtel strasit. To jen jak jsem to mel ja. Take bych zacal drobnou netesnosti.

Ja mam vicko a merku krasne olejove. 😉 ale se Zafkou se take seznamuji. Od astry f se to dost lisi. Ja se bojim egr ventilu. Ani nevim jestli ho tam mam.

2015-05-09 11:08:02

xell: Máš ho tam...

Z16YNG

Bauform: R4

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 16

Bohrung (mm): 79,0

Hub (mm): 81,5

Volumen (cm³): 1598

Leistung (kW bei min-1): 69 / 6200 (Zafira B), 71 / 6200

Drehmoment (Nm bei min-1): 133 / 4200 (Zafira B), 140 / 4200

Verdichtung: 12,5 : 1, 12,8 : 1 (Zafira B)

Motormanagement: Multec S (F)

Oktanzahlbedarf: methanhaltiges Erdgas oder 95 / 98 / 91, klopfgeregelt

Steuerung: Zahnriemen

Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator

Eigenschaften: E-Gas, Tempomat

Verwendung: Astra G Caravan (F17+CR), Combo C (F17+WR), Zafira A (F17+CR), Zafira B (F17+CR)

2015-05-09 11:16:42

jednou za čas EGR vyčistíš, nebo pak od Alzafira časem koupíš jeho chytrou krabičku a přemostíš (bude zavřený, ale jednotka nic nepozná) jeho funkci.

2015-05-09 11:50:47

colommbo: Ale tam se píše Zafira B, já mám A

Fascinuje mě ten max výkon až při 6200, když max je 6500. Ale dost ochotně to jede a zrychluje. Na 1,6 docela živé.

p.somik: Pokud se EGR čistí pravidelně, mělo by fungovat dobře?

Je provoz na CNG k EGR ohleduplnější??

2015-05-09 12:04:34

xell: Nesmutni, ZafA je tam uvedena taky. A na tvoje dvě otázky bych osobně odpověděl ANO.

2015-05-09 12:19:03

colommbo: Děkuji. Zafka má 170000 a vypadají poctivě dle servisky z němec. Jen nevím jak původní majitel zde v ČR. Byl odněkud od Třebíče. Měl jí 3 roky. Ale vypadá udržovaně.

2015-05-09 14:51:10

Plně souhlasím s oběma ANO

Na plyn je emisí méně, tím pádem tam není tolik bengálu. Pokud jsi ji ale nedávno koupil, vyčistil bych škrtící klapku a egr, zkontroloval svíčky a zapsal bych si km. Podle svých jízd (délka, typ) pak uvidíš po čase jak často na to koukat.

2015-05-11 09:25:10

Díky všem, na víčko,olej apod. jsem se díval budu nadále zkoušet a hledat,když tak se ozvu pokud něco najdu.

L.

Zdravím vás včechny ,ještě jsem zapomněl,že mám diesel 2,0 60 kw,prej to není jen můj případ na dieselu i na astře natož mé zafiře.

L.

2015-05-25 14:06:30

Já mam Zaf A 2.0dti 74 kw a po 1000km doleju cca 0.3 L vody. Zatím ji mám 5000km.

Ale mám pod nohama u řidiče pod gumovým kobercem vlhký flek, který je mastný jako fridex.

2015-05-25 19:11:39

jarekpetrucha: Sáhni na ten vlhký flek prstem a olízni - pokud to bude nasládlé (glykol), tož je to jasné. Nejsprávnějším řešením je najít netěsnost a odstranit, nicméně tři decky za tisíc kilometrů je poměrně málo a může se stát, že nenajdeš. Pokud tedy nenajdeš anebo hledat nechceš, můžeš (podle návodu) použít některý ze široké nabídky utěsňovačů chladícího systému. Nabízí se práškové nebo tekuté, osobně bych doporučoval tekutý. Taky jsem trošku dolíval, hledal a nenašel a použil, zatím za dva měsíce najeto asi tři tisíce km a neubyla ani kapka.

Venca49  
Václav
2015-05-25 21:06:43

jarekpetrucha: Pravděpodobně teče těsnění k radiátoru topení.Jsou to "O"kroužky na plastovém přívodu tvaru písmene "H".Na obrázku jsou č.3 na č.5.Celkem čtyři těsnění.Je to práce na h...o

2015-05-26 08:17:19

colommbo: jo je to nasládlé, skusím tam něco koupit a snad to bude OK.

2015-05-26 08:21:43

Chtěl jsem se ještě zeptat,

Kamarád má Zaf A 1.8 BA, a má problém:

Topení, když je poloha ovladače teploty na minimul rachotí (cvaká - rychle) nějaký ventil. Když je na max a v celém rozsahu zase cvaká, ale když je tak asi cca 3 mm od minima tak je klid, aspoň se stím dá jet. Po rozdělání kastlíku a koukal jsem na ventilátor (ten je OK) filtr OK, jsem zjistil, že za radiátorem topení je nějaký ventil a na ten když šáhnu tak se třepe, cvaká?

Nemá stím někdo zkušenost? ( Přes léto je to jedno ale v zimě to netopí). Zajímavé že na zimu to někdy přestalo.

Dík za pomoc.

Venca49  
Václav

jarekpetrucha, 2015-05-26 08:17:19 napsal:

colommbo: jo je to nasládlé, skusím tam něco koupit a snad to bude OK.

2015-05-26 10:21:57

jarekpetrucha: Je to na 100% u radiátoru topení,jak jsem psal.Jinudy to dovnitř neteče.Nech si to opravit,nebo se do toho pust sám,ale přípravek nedávej.Stejně to budeš dělat později a bude to téci více.

2015-05-26 11:09:15

venca49: A jak se k tomu dostanu k těm kroužkům, od strany řidiče?

Snad se tam bude dat nějak dostat, než rozebírat celou přístrojovku s tunelem

Venca49  
Václav
2015-05-26 11:55:48

jarekpetrucha: Dost blbě,ale nechá se to udělat.Dělal jsem to několikrát.Dostaneš se tam od spolujezdce a řidiče zespodu.Musí se sundat plasty kolem středového tunelu,odšroubovat několik šroubků na vaničce topení-radiátoru a ta se musí opatrně vyndat.Dole pod vozem je potřeba odpojit hadice k topení,vymontovat odtok kondenzační vody.Uvnitř vytáhnout pérové závlačníky(na obr.č.4) a radiátor vytáhnout.Dále se musí sundat H přívod z radiátoru a vyměnit těsnící kroužky,dát to nazpět podle postupu.

Je to dost náročné na obratnost méchanika,pokud si na to netroufneš,dej to udělat nejlépe někomu,kdo to již dělal.Jé jsem tam dával místo jednoho Okroužku dva,protože mi to zase teklo.Dva se nechají dát na sebe,ale je to facha to dát do sebe.To znamená celkem 8 kroužků.Pak už byl nadosmrti pokoj.

2015-05-30 18:00:05

Tak po třech měsících po zakoupení zafirky nastal problém.

P1635 - (A) Obvod Systém vyhřívání žhavících svíček

P0105 - (2) Nesprávný signál z čidla tlaku MAP.

Nevíte kde to čidlo MAP mám hledat? Nebo čím to je?

Zafira A 2.0 dti 74kw


Odpovědět

1  2