Fórum - Téma


Turbo na 2.2 benzin


Fórum Omega B Turbo na 2.2 benzin

Informace o modelu: Opel Omega B



2013-06-23 18:28:35

Předem se omlouvám, pokud už je tady podobný příspěvek. O instalaci turba mám už dlouhou dobu zájem. Vystává zde však několik problémů: 1. Komprese- sériový motor má asi 10.5:1( nutno počítat také s karbonem ve spalovacím prostoru). 2. Plnící tlak- ten bych nastavil max na 0,2-0,25 bar. Motor by to měl snad vydržet, pokud bych šel nad 12:1 mohly by se podpalovat ventily, propálit písty, prasknout ojnice.... Dále ŘJ motoru a vstřiky. Budu muset nechat předělávat mapy v řj? Motor vsice umí pracovat s přetlakem( rezonanční plnění je přetlak 0,15- 0,35 bar). Vaše názory a rady? Jinak turbo už mám koupené.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-06-23 19:24:31

muscletom: Kolik má najeto motor, který chceš foukat turbínou?? Mimo jiné, že taková úprava nesmí na veřejné komunikace.

2013-06-23 22:18:59

Kdo si tady hraje na veřejné komunikace. Nepsal jestli to chce na uzavřený prostor nebo na cesu. A i kdyby tak co. Aspon se pokouší o něco, než byt zaprděnej konzervativec. Fandim tomu projektu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-06-23 23:03:03

vlado.soural: Díky za lichotku, taky mu fandím, pořád lepší peníze nacpat do něčeho smysluplného než třeba do chlastu a automatů.

Ptá se na 2.2 viz nadpis, tak s ní jezdí normálně v provozu. Podotkl jsem to jen proto, aby věděl, jestli neví. Já se svou omou jezdím denně do práce a tak si nemůžu dovolit a ani nechci jí takto tunit, tak nevím proč zaprděnej konzervativec.....

K věci, klidně tam šoupni sací a výfukové paroží z X20LET, různé dodělávky a předělávky jako komplet sání a výfuk, a nechat předělat komplet mapy jednotky. Odzkoušet na brzdě s měřením výkonu a provést doladění parametrů. Jen pozor, 2.2 má delší zdvih oproti 2.0 ten se ladí lépe.

Možná má ještě jiné auto na ježdění po světě, protože takhle upravenou omu vzít do provozu je nesmysl.

Dávám obrázek, jak by to mohlo vypadat, zde je použit motor C20LET z Calibry:

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-06-23 23:06:28

P. S. Při tom tunění nezapomenout na brzdy, pak to nikdo nezastaví........

2013-06-24 08:25:18

Přesně, jako souhlasim s tebou, o těch brzdach určitě ví :D ruzne kyty sani, s coolerem, premapovaní, mozna bych tam dal i regulator tlaku paliva udela to strasne moc a pokud bys to chtel vyhnat do wxtremu poreš sportovni vyfuk s laděnyma svodama... samozřejmě doladění na brzdě je potreba a nejlepe to dodlait s nekym na nejake okruhu, at si te napoji a za jízdy to ladí. je to nejlepsi věc. Jako je to moc pekny udělat neco takoveho, ale až takovou upravu bych řešil jedine na amaterkse zavody ze zacatku. a hlavne by stacilo tam hodit kovany pisty rozhodně vybrousti sedla ventilu, dále srovnat hlavu, mozna mensi těsnění pod lhavu. No pokud bys to chtel dotahnout na nejaky urcity výkon, což si samozrejme jako prvni vec musis rict kolik tam chces mit, tak bych rekl ze 100 tisic ti stacit nebude...zaprdenej kozervativec bylo mysleno obecně, nedovolil bych si taky nekoho slovně napadat

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-06-24 15:40:06

vlado.soural: OK v pohodě.....

2013-06-25 01:39:56

Tato úprava bude na normální silniční provoz. Nechci z toho auta dělat žádnou raketu. Úplně by mi stačil nárust výkonu 15-20 koní a 25-30Nm. Ale co je pro mne hlavní, že mám v úmyslu použít menší turbo( bude tlačit hlavně odspodu). Jedná se mi o pružnost motoru v nízkých otáčkách. Nepotřebuji aby auťák jezdil 250km/h, ale jde mi o pružnost. Většinou používám rozpětí otáček 1500- 4000ot/min. V tomto rozpětí potřebuji zlepšit dynamiku motoru. Ten plnící tlak uvažuji nyní o 0,15- 0,20 barů( raďeji méně). Problém vidím v tom, jestli ŘJ motoru bude potřebovat nové mapy na tyto plnící tlaky?

2013-06-26 08:44:16

muscletom: tlaky neřeš, prvni tam dej turbo a zkus to uvidis jak ti to pojede... pak se podle toho musis zaridit, ono ale rozhodne bych srovnal hlavu, a vybrousil sedla ventilu. urcite bych udelal nejaký kyt sani... turbo bude nekde nahore predpokladam vyvedeny? jestli ano tak se vyprdni na nejaky filtr box a dej na turbo sportovni KN kužel. jak rikam musis to odskoušet, nevim kolik ti tlaci podavaci čerpadlo muze mit dostatecny vykon, premapovani se dela jen pokud ti nestiha podavaci čerpadlo a ty tam das s větším výkonem( Psi ) to myslim měří to bude mit do tech 5 baru.. ale nevim no. rozhodne hodne veci si jednotka pochrousta sama. Jde o to ze ona je sice nastavená ale pokud ty nevymenis něco sco se sparovany s jednotkou tak to bude ty informace odesilat porad stejne do konce se i přizpusobí, v urcitem rozsahu. A pokud se ti bude zdat ze to je nic moc ze ti to dela psí kusy tak zajed nekam kde ti to auto chipnou, a rekni jim co s tim presne chcesa udelaji ti to preprogramovani. kamarad rikal ze mu to taky nekdo doporusil na foru má bmw e30 325i, dal tam jine podavaci čerpadlo, regulator tlaku paliva a jine vstřiky a nechtelo to jet tak to nechal preprogramovat u borcu co chipujou auta, stalo to vic ale rikal ze od nikoho jineho by si to nenechal delat no...

2013-06-26 12:47:44

Jj, tlaky neřeš a rovnou tam dej turbo...ono ti v tom zachrastí a budeš shánět nový motor Pokud chceš zvýšit výkon jen o tak málo, zkus čip, upravit sání atd. Ale kvůli patnácti koním navíc dávat hned na motor turbo...mno nevím.

2013-06-26 12:59:13

ondra01: ale houby, chip na motor který neni preplnovaný pomocí turbírny? tak urcite :D hele kdyz tam da turbo s budikem na tlak turba tak neni problem, hlavne kdyz neni magor a neda tam vic jak 1 bar... i do tech 0.5 by to zvladnul ten motor... fajn uprav si jenom sání? KN vlozka? nebo kužel dej to tam, a co tim dokazes musel by jsi udelat kyt saní, neni to jen o vložce to auto musí dejchat a nasavat poradnej vzduch, samozrejme ze auto nejede jen na vzduch proto to vysvetluju tak jak jsem po0spal předtim...nechce jen 15 koni na vic... a stejne 15 koni na vic nepoznas, on chce aby to tahalo od spodu. tlaky fakt neřeš, je jasný že pokud tam chce davat turbo jde to na ukor motoru, ale pozor na ukor motoru to jde v pripade ze s tim autem jezdis jako prase a nevis jak se k tomu mas chovat, a takhle to je se vším, to je jako když od 320 N.m na motoru 2.5td odchazi spojka... pisou to lidi, kteří s tim jezdi jako prasatka a tu spojku zbytecne trápí, jasne jde to na ukor spojky ale pokud se k tomu chovas dobre tak ji vymnenis až za 30 tisic kiláku kdyz se k tomu dobre chovas pokud jsi blazen co s tim chce jezdit bokem nebudes mit nic jineho na praci nez jen menit díly ale to neni jen se spojkou se vsim na aute. musis si hlavne rict co s tim autem chces delat, on to chce jen na jezdeni, ano uznavam turbo je tam zbytecný, ale co mu chcete poradit, mel sis koupit silnejsi káru kdyz ti je tohle malo?!.. achjo kazdy auto se nám po čase zdá slabé když se v nem vyjezdime...podle me proste si procíst fora a udelej upravy které te nic nestoji což je EGR pryč klidne bych vykuchal vyfuk pokud mas kontakty na stkačku, pokud investice? tak bych nechal vybrousit sedla ventilu srovnat hlavu nove tesneni pod hlavu... dále udelat z filtr boxu sací nadobu otevřít ho koupit KN kužel do kapoty vyřezat díru, udělat takovej kyt saní, pokud jsi šikovný dá se to udelat velmi hezky a v domacich pdominkach. a nerikejte ze řezat kapotu je blbost, je to blbost pokud víš ze to neumis a vapadalo by to blbě rozhodně udělat pruduch je dobrá vec hlavne pocitíš tah od spodu...a jeste doporučuju specialní spray cena zhruba 800,(liqui moly) aplikuje se přímo přez vahu vzduchu pri nastartovanem motoru pri 2 tisisch otackach (stále) čístí to komplet sání, a ta mista kam se nedostanes...proste pohrat si s tim.

2013-06-26 16:28:16

Použiji trochu teorie. Se vzrůstajícím plnícím tlakem roste střední efektivní tlak(ten rozhoduje o výkonu motoru) což je dobře, ale má taky svůj strop. Když ten strop přejdeš, střední efektivní tlak začne klesat. Dále je tu problém s kompresním poměrem. Se vzrůstajícím plnícím tlakem stoupá i kompresní poměr, protože turbo dělá vlastně kompresi(stlačování) vzduchu mimo spalovací prostor. Takže je s touto kompresí turba nutno počítat. Jinak bude vznikat detonační spalování, které motor za čas zničí. Jistá pomoc je snímač klepání, pomocí kterého ŘJ sníží po čas klepání předstih. Nicméně jsou zde limity a ŘJ nemůže snižovat předstih do nekonečna, ale pouze v předem určitých hranicích z výroby. Nutno je zde použít palivo o co největším oktanovém čísle( 98 a více). Možno přidávat do benzínu alkohol, který zvyšuje OČ, ale je korozitvorný. Tady je jednoduché pravidlo, nastavit co nejmenší tlak, protože motor má z výroby hodně vysokou kompresi 10,5:1 což se na přeplňování vůbec nehodí. Dále je nutno počítat s karbonem ve spalovacím prostoru, který taky zvedá kompresi směrem nahoru a taky podporuje detonační spalování. Ideální komprese na přeplňování je 6-8;1. Já nastavím plnící tlak asi 0,15- 0,3 bar max. I tak bude motor hodně namáhán, protože neni stavěný na přeplňování. Nárust výkonu podle výpočtu(pouze hrubý odhad, nebrat úplně vážně) při 0,2 baru ze 144hp na 172hp.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-06-26 16:31:01

Na tenhle motor je čip co udělá -1,5 litru na 100 km ve spotřebě a kroutící moment zvedne z 205 na 245 Nm a výkon ze 106 na 118 kW. Tenkrát jsem ho poptával u ABC tuning a nakonec nerealizoval. Zkus to pořešit touto cestou, nebo namontuj sání i svody z X20LET a zkus to, co to bude dělat. Ještě jsi nenapsal kolik má motor najeto. Demontované díly si schovej, jestli nemáš známého na STK budeš je potřebovat.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-06-26 16:35:39

Jen pro zajímavost někde na netu jsem vyčetl maximální výkon tohoto motoru měřený na brzdě s palivem metanol a obrovským turbem je 1650 Hp - jistě, z původního motoru zbyl pouze blok válců ......

2013-06-26 16:47:05

Čip není špatný, ale nárust 40 Nm se mi zdá klamavý. Reálný nárust u tohoto motoru je asi 20-30Nm. Ty svody z Calibry 2.0T pasujou na mojí Omegu(rozteče dir a otvory)? O STK se nebojím. Motor má docela dost nalítáno, ale táhne jako čert. 288 000 km. Zkusím změřit kompresní tlaky a uvidím jak motor vypadá. Čip je nejlepší dávat na přeplňovaný motor, kde se dá pracovat s plnícím tlakem. Taky je tam docela hodně velký nárust výkonu a točáku oproti atmosférickému motoru. Turbo má výhodu oproti čiptuningu ve zploštění křivky točivého momentu. Což je zásadní z pohledu dynamiky.


Odpovědět