Fórum - Téma


Topi/ netopi


Fórum Vectra B Topi/ netopi

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1996 Vectra B 1.7

21 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 700 ccm (104 cui), 4-válec, Řadový.


1  2

2015-12-09 13:36:22

Zdravím,

Mám problém s topenim... Koukal jsem na fóru a nikde sem to nenašel.. V lete se mi vectra prehrivala ale když sem pustil topení naplno tak sel skoro varici vzduch.. Ale ted v zimě mi to přestalo topit a prehriva se.. Nalevo od ridice mi jde lehounce vlazny vzuch.. Minuly týden to najednou přestala prehrivat a začala topit ale pouze leva strana palubovky.. U spolujezdce to bylo studene.. Fridex jsem měnil a cistil, i termostat mam novejba spinac ventilatoru na chladici taky.. Nevim cim to muze byt, jestli klapkami, vymenikem tepla nebo vodní pumpou.. Poradte prosim.. Potrebuji aby mi to topilo :/

A když otocim teplotu na nejstudenejsi tak slyším ze v tom nějak hrkne..

 vlastta  
vlastimil
2015-12-09 14:19:36

luboshek: ........nejak hrknou nejspis klapky - a v tom bych videl celej problem.prehrivani auta muze met na svedomi zanesena chladici soustava, tedy treba i chladic nebo spatna vodni pumpa nebo termostat.to ale s rozdilnym topenim v kabine nebude met nic spolecneho

2015-12-09 14:23:07

vlastta: Prave ze když topí tak se neprehriva a když netopi tak se prehriva.. Diky za radu, kouknu prvne na klapky :)

 vlastta  
vlastimil
2015-12-09 14:56:08

luboshek: samozdrejme, "spotrebujes" vic tepla.......jen tak mimo - co znamena ze se prehriva? kolik ti ukazuje teplotu?mozna bych k tomu udelal jeste proplach chladici soustavy (existuji na to pripravky).tim urcite nic nepokazis a neni to nic slozityho

2015-12-09 17:49:38

luboshek: no tak lidi co kdyby jsme na to šli logicky,nejdřív se voda v motoru zahřívá v hlavě a v bloku-krátký okruh,zároveň okruh topení protože ten je stále otevřený-bez ventilu,ten býval u starších aut např. Škodovek, a když teplota vody dosáhne 92 stupňů otevře se termostat a pustí to do chladiče-dlouhý okruh.Takže pokud je vše jak píšeš,nový termostat,nové čidlo teploty a přehřívá se ti voda tj. nad 95 a stále stoupá,tak bych to viděl na vodní pumpu,kdy jsi ji naposled měnil?Ptám se páč já mám 1.8 benzín a ty jestli jsem dobře četl 1.7 naftu,nejspíš bude rozdíl ve výměně dle km. A problém s topením,to může mít dva důvody,při dobře fungujících klapkách nejspíš zanesený radiátor.To zjistíš když šáhneš v motorovém prostoru na hadice přívodu a zpátečky radiátoru.Je jasné že obě by měly mít přibližně stejnou teplotu,pokud je jedna horká a druhá studená radiátor je přicpaný. To bych zkontroloval nejdřív než bych se pustil do nějaké demontáže.Pokud budou zhruba stejně horké pak to budou klapky a pozor ještě může dělat paseku třícestný ventil,je v motor.prostoru na hadicích od topení,takové plastové podtlakové udělátko.Jen si nejsem jistý jestli je u všech VeBe nebo jen u těch co mají klimu.

2015-12-09 18:11:44

Omlouvám se za plevelení vlákna, ale dozvím se s konečnou platností, k čemu konkrétně je, tedy jakou má funkci ten TŘÍCESTNÝ VENTIL...? Děkuju!

2015-12-09 18:17:51

Když mi auto topí tak mam Max teplotu 95.. Ale když netopo tak mam min 95 a drží se spis 100.. Zniceho nic na 3 dny zacne topit a pak zas nic..

2015-12-09 19:07:38

luboshek: luboshek: no i tak, když ti topí a drží se max. na 95 je to dost vysoko zvlášť v zimním období,jezím do práce přes 20 km jedna cesta a ručička nevyleze víc jak na 80,ale jak jsem psal mám benzín možná že u nafty je to víc,a když ti netopí je jasné že to vyletí výš,hele jestli to takhle blbne tak zkontroluj dotekem ty hadice, přívod a zpátečku z radiátoru když bude topit musí být obě teplé,když nebude topit musí být jedna chladnější,každopádně se buď střídavě zanáší topení kalem a pak se zase uvolní nebo je to tím třícesťákem pokud ho tam máš,...máš klimu nebo né?

2015-12-09 19:30:14

netvrdím že vím všechno,ale vzhledem k tomu že jsem třicesťák měnil na svém autě(mám aut.klimu),řekl bych že je jen v autech s klimou.Měl by sloužit k tomu že přepíná topnou vodu do radiátoru topení a do výparníku klimatizace.Jiný důvod proč tam je mně logicky nenapadá.V podstatě je to kovová tyčinka s takovou gumou ve tvaru čočky a membránou to celé v plastovém kurpusu s třemi vývody a je k tomu přivedena podlaková plastová trubička.Takže membrána reaguje na podtlak a pohybuje tyčinkou s čočkou,která uzavírá/otvírá jeden nebo druhý okruh.Někdo tu dokonce před pár dny dal i fotku jak to vypadá,taky právě v souvislosti s topením.

2015-12-09 19:41:16

Prave ze klimu nemam.. Proto jsem založil nove tema.. Nevěděl jsem jestli je to radiatorem, klapkami nebo pumpou abych něco nerozdelaval zbytecne.. Diky za rady, skusim ty hadice :)

2015-12-09 19:42:59

A u nafty je to normální.. Jezdim má 90 ale na poslední silnici před domem mi to povyleze.. Samej kopec :D

2015-12-09 19:49:53

jasně s tím kopcem to chápu,jak říkám,nejsem všeználek jako někteří tady,ale jsem vyučený strojní mechanik-automechanik,takže bych o autech a mechanických věcech dost vědět,ale to ať každý posoudí sám,bud rád když mé názory a vědomosti atd. poslouží jiným aby nemuseli dělat zbytečnou práci Přiložil jsem fotku toho ventilu i když jeden vývod je tam zaslepený a na tady té je vidět kde je zašitý a jen ta podlaková část,je to vlastně vlevo vedle hrnce posilovače brzd tam jsou i ty vývody z topení

2015-12-09 19:53:10

renegate.74: Dík moc, ja jsem autotronik ale nikdo nemuze vedet všechno ze? Nebyl jsem si jistej cim to je.. Ještě sem se stim nesetkal

2015-12-09 19:58:59

luboshek: jasně,v poho,tak ať ti to brzy topí bez zbytečné práce

2015-12-11 12:38:39

Mám taky menší problém s topením u Vectry B a radiátor je v pořádku, pumpa taky, takže se chci zeptat na ty klapky. Jak se dostanu k těm klapkám, abych je mohl opravit? Musim sundat celou tu palubku, nebo se to dá udělat jednodušeji. Minule jsem se koukal na celý to těleso zespoda, sundaval plasty a viděl jsem tu klapku jenom zvenku ale jak se dostanu dovnitř?

2015-12-11 13:40:45

Tak hadice jsou obe horke.. Takže klapka :/ jenže ted jak na ni :/

2015-12-12 23:01:28

colombo: ja osobne jsem z mé vectry ho vymontoval, ten třícestní ventil a nic se nestalo tak ze z toho usuzuji ze je tam jako doplněk a hlavne k ničemu....protože jeho funkce je ze pod tlakem teda sani zastaví uzavře průtok media do topeni .

jeho využití je v lete a to jen pro toho kdo ma Klímu ....pro ostatní postačí bohatě klapka....

2015-12-25 20:22:12

colommbo: Tož ten třícestný ventil je taková potvora, která se stará,aby při otevření velkého chladícího okruhu motor nedostal velkou tepelnou pecku a tak otvírá a hned zas zavírá,až se ty teploty nějak přiměřeně vyrovnají a potom už dá pokoj.Tak to aspoň mají některé velké motory, např. na lokomotivách, tam se snažíme toho tahouna hýčkat, aby dlouho vydržel.

2015-12-25 21:06:44

yossarian: Děkuju, poručíku!

2015-12-25 21:27:12

colommbo: Netvrdím nabeton, že stejně je to u VB, u německých soudruhů si jeden memůže být jistý ale absolůůůtně ničím.


Odpovědět

1  2