Fórum - Téma


Topení, startování, setrvačník


Fórum Omega B Topení, startování, setrvačník

Informace o modelu: Opel Omega B



2012-01-25 21:40:14

Dobrý den,našel by se někdo z Brna a okolí (popř. často jezdím Břeclav, Olomouc nebo Kroměříž) kdo opravuje Omegy nebo dokáže zde poradit? Nemám dobrou zkušenost s tzv. autorizovanými servisy.

Mám Omegu 2,2 DTI 2002 se 115 000km a několik zásadních vad:

1. TOPENÍ - nemusel sem to doteď řešit,ale už pár let mě trápí, že zimě skoro vubec netopí na nohy, z předních výdechů jde jen vlažný vzduch a zadní výdech z "tunelu" topí normálně, takže výměník to asi nebude. Diagnostika nenašla žádnou vadu. Ovlivňuje to i vnější teplota. V létě klima funguje perfektně. Předpokládám elektronika, vadný čidlo/čidla.

2. STARTOVÁNÍ/OTÁČKOMĚR - Sou bídný starty, musím víckrát protočit než chytne - málo dobíjí, cca 13V. Otáčkoměr ukazuje jen část skutečných otáček (např. při 1600 ukazuje jen 1000) - porovnáno diagnostikou. Mohlo by to nějak spolu souviset (vadný alternátor)?

3. Zas**ný dvouhmotový setrvačník - nějaké tipy na opravu? ideálně z něj udělat pevný nový nejlevnější sem našel za cca 35k, což se mi pochopitelně dávat nechce, když to za pár tisíc km zas začne otravovat

2012-01-25 22:05:55

Za 1 pochybuji že omega z 2002 má jen 115000km ale budiž (i další věci nasvědčujou tomu že má víc)

2 topení nesouvisí s dobrou funkcí klimky. Jestli se nepletu tak omega až do konce své výroby má topení ovládané podtlakem takže bude někde bud netěsnost podtlakové soustavy a nenastaví vhodně klapky nebo některý ovládací prvek špatný.

3 pokud dobíjí bez zátěže 13V je opravdu málo takže typuji že ukostření,vedení nebo alternátor v háji s otáčkoměrem si myslím že to souhlasit bude.

4 dvouhmota vxydrží hodně cca 200000km (já osobně ji mám na obou autech a jedno má přes 350 a druhý 220tis km a obě načipované a drží) ale pokud myslíš že je po ní ( nevím z čeho soudíš že je špatná) tak pevný je maličkost zavařit na vyvažovačku vyvážit a je pevnej. (hlavně nezapomenout vyvážit)

2012-01-25 22:45:37

Kilometry sou OK,koupeno přímo z DE v r.2005 s 60k na tachometru jako záložní stroj, jezdí se s tím minimálně.

1. teplota vzduchu z výdechů je ovlivněná i teplotou motoru, nejhorší sou ty výdechy na nohy - studený motor ještě tak nějak topí, ale po zahřátí valí na nohy chlad...výdech z "tunelu" topí vždy.

2. na kabely kouknu a upřesním kolik to přesně dobíjí.

3. při volnoběhu je z toho "řehtačka", stačí sešlápnout spojku a je klid...nejspíš to odrovnaly krátký městský jízdy

2012-01-29 13:07:41

Hansdob má pravdu s tím topením... Jsou ty klapky ovládaný podtlakem! Stačí, aby se ti někde lehce proklepala ta hadička, která tam ten podtlak tlačí, nebo spíš táhne A je to v háji... překlopí se klapka a pouští ti to na nohy zvenka nebo se to jen zavře atd... Je to docela komplikovanej systém... Jednou jsem to měl rozebraný když sem měnil radiátor topení a to je maso. Celá palubovka dolu a celý topení taky.... Takže - upřímnou soustrast

2012-01-29 14:54:01

dík za radu s tím topením, moc jste mě nepotěšili dobře vím jak vypadá demontáž výměníku v palubovce,měl sem tu "čest" na Omeze A a než rozdělat palubovku bylo rychlejší ji u spolujezdcových noh rozříznout a výměník vytáhnout, u B to bude ještě horší zápas...včera sem zkoušel reset klapek co sem vyčetl zde na forech (AUTO+OFF) a samozřejmě žádná změna

co se týče dobíjení, tak sem znovu zkontroloval, proměřil kabeláž a vše se zdá v OK. Dobíjení se pohybuje v rozmezí 13 - 13,5 což je málo, po vypnutí motoru napětí klesne na 12,5V....baterie je 2 měsíce stará

a ještě jeden BONUS, poslední dobou se mi občas stává, že se po nastartování přepne do nouzovýho režimu + nefunguje otáčkoměr, během 1-2min se vzpamatuje a jede normálně...chyba P1335 (žádný signál od ŘJ motoru na ŘJ čerpadla) a P0725 (Vstupní obvod snímače motoru), co sem vyčetl může to být vstřik. čerpadlo nebo "Obě chyby spolu souvisí. Hlásí něvěrohodný signál, když porovná otáčky klikovky a vačky a tím pádem i tu první, tedy nesprávný signál. Chce to vyzkoušet funkci obou čidel a správnost nastavení rozvodů"

je mi jasný že toto po netu těžko vyřešíme,sám na opravy už čas nemám,proto hledám servis/člověka co má s Omegama zkušenost a nedopadnu jak v BS Auto Brno kde mi málem odrovnali převodovku do které mi po opravě ani nenalili olej


Odpovědět