Fórum - Téma


topeni Omega V6


Fórum Omega B topeni Omega V6

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2009-12-08 20:05:14

Nemate nekdo nahodou schema el. zapojeni takoveho toho elektrickeho cerpadla co tlaci vodu do topeni?Netopi mi auto a kdyz jsem natahl k tomu cerpadlu draty rovnou z baterky tak fungovalo.

2009-12-08 23:26:16

jestli je to to čerpadlo na levé straně hned u chladiče vody, tak pokud vím není na topení, ale pomocné čerpadlo chlazení. Topení je honěno normálním klasickým vodním čerpadlem motoru

2009-12-09 17:50:12

no to cerpadlo je hned pod dolevaci nadobkou na vodu.

2009-12-09 19:20:00

jak už jsem psal Lubošovi1 podivej se na ten ventil u topeni co přepoušti vodu je uloiženej za motorem ten docela rad odchazi.

2009-12-13 10:59:30

a kdyz se ti rozjede to cerpadlo, topi ti to auto? Me nepomohlo ani to. byl zasranej radiator

2009-12-13 12:49:53

skousel jsem jen jestli se rozjede ten motorek jestli neni po smrti tak nevim ono to topi ale slabe

2009-12-13 13:46:36

to je presne to co mi to delalo. valil z topeni jen vlazny luft.

2009-12-13 14:23:15

A cistil jsi ten radiator sam?musi se sundavat palubovka?

2009-12-22 15:40:40

Tak topeni uz celkem hreje a stacilo jenom podrzet na digi. panelu jak se nastavuje teplota horni a dolni cudl najednou zacaly se nejak natacet klapky a uz to celkem topi

2009-12-23 00:25:23

Mě to taky topí hodně slabě a dozadu de uplně studenej vzuch Tak nevim co stim

2009-12-23 12:49:52

zkus udelat to co ja trochu mi to pomohlo aspon troch teplo v aute taky jsem z toho nestastny

2009-12-24 14:32:49

Zdarec všem, hezké svátky a bohatého ježíška. No a teď k tématu.

Na 100pro je zanesenej radiátor topení a kdo říká že Td netopí, tak bych ho měl povozit ve své Ačkove 2,3td, ale už e bohužel ve šrotu. Taky netopila, tak jsem vyndal radiátor a po rozřezání jsem zjistil, že je tak ucpanej takovim rezavim bahnem, že byl průchozí tak na 10 procent a taky mi šel jen vlažnej vzduch. Místo něj jsem tam napasoval radiátor z (vlastně ani nevim z čeho) prostě se válel v dílně z nějaké bouračky a vešel se tam a auto topilo jako fík.

Teď mam omu 2,5V6 97 a mam podobnej problém, jakej popisujete a dost se to zlepšilo odpojením a propláchnutím radiátoru tlakem vody (připojil jsem hadici od kohoutku a pusti tlak na plno) a je to třeba udělat několikrát a střídavě z jedný i druhý strany. Samo že to neprorazí vše, ale tak o 50 proc. se to zlepší, doporučuji zkusit. Jinak vyndat radiátor u B je na odstřel, tak to zkusim ještě chemií, až budu mít náladu.

Další problém stejného rázu je popisován o pár témat níže a to je přehřívání motoru. U sebe jsem to nechal dojít tak daleko, až mi fouklo těsnění pod hlavou a ještě před tím mě začal zlobit automat, vždy když se dostala teplota na těch 105 tak mi padala převodovka do nouzáku, z důvodu přehřívání, protože po zchladnutí vše fungovalo jak má.

Jak na chladič? Po zjištění že na auto z automatem stojí nejlevnější chladič 6500Kč jsem se rozhod, že ho otevřu, než zaplatim tyhle prachy. Vyplachování tlakem nepomáhalo, tak jsem ho vindal a rozpertloval. Sundal jsem jen jednu tu plastovu vaničku a na prví pohled vše OK, ale pak jsem stříkačkou zkoušel polejt vodu jednotlivými lamelami, ale více jak polovina jich vůbec neprotejkala a ten zbytek docela špetně. Nechal jsem si nastříhat pásky z plechu (pozink 0,5mm x 17mm x 700mm) a začal jsem je cpát do lamel a věřte, že to bylo tak ucpený, že sem ty plechy nemoh vůbec prorvat a zase vše plný rezavího bahna. Po tomhle vyčištění jsem ještě každou lamelu proplách tlakem z hadice, pak odmastit, silikon, zapertlovat a teď se teplota nehne přes těch 90 a to se můžu snažit jak chci.

Sem se trochu rozepsal, tak to berte jako návod čim začít, když auto netopí a přehřívá se. Po té co jsem tohle udělal jsem se o tomhle problému bavil s človíčkem, co opravuje hlavy a jak jsem zmínil OMEGA, víc jsem říkat nemusel a spustil, jak Omegy a BMW 525TD mají problém s chladičema, protože mají lamely vodorovně a docela široký a po zastavení se tam vždy něco usadí a pomalu to ucpává chladič, až začnou bejt tyhle potíže a setkal se s tim mockrát. Doporučuje ve 150 - 200tis. vyměnit chladič a vše bude ok. Nejhorší pro tyhle auta (a nejen pro tyhle) je použití čistý vody bez fridexu biť jen na jeden, nebo dva dny po opravě. To je základ pro tenhle problém, protože už po pár hodinách to tam začíná reznout a čím dýl je tam čistá voda, tím dřív se oběví tenhle problém.

2009-12-24 15:20:32

No tak to teda zkusim jeste proplacnout to topeni a snad to pomuze uvidime menit se mi ho teda nechce

2016-03-15 10:17:41

Ahoj, po dlhom čase mi vymenili konečne motor ale od vtedy moja omega netopí ale vôbec cestou domov zo servisu som skoro zamrzol no a už sa mi nechcelo vracať... mal som tam auto 2 mesiace.... mohli mi tam, niečo zabudnúť zapojiť? kde hľadať ten ventil topenia mam 2,5 V6 FL a vôbec si neviem rady vzduch ide vkuse chladný žiaden naznak tepla...motor sa neprehrieva. Za rady vopred ďakujem.

2016-03-15 11:28:39

za motorem sou dvě hadice co vedou do kabiny k topení a je tam třícestný ventil namontovany na hadicích, podívej se jestli ti na ten ventil zvrchu připojily podtlakovou hadičku! potom by to mělo fungovat!

2016-03-15 11:31:23

Kde presne za motorom? Mam odmontovat stierače a dať dolu ten plastový kryt?

2016-03-15 11:34:22

frencisou: nemusíš, měl by byt vidět ,maximalně oddělat kryt ke kabinovému filtru a je tam boční kryt k těm hadicim a tam by měl byt vidět ten ventil, vše je na straně spolujezdce.http://webservice-cs.tecd...0/documents/471/3459733/0

2016-03-15 14:04:50

je tam velmi mizerný pristup toto je vidno ked dam preč ten kryt ten ventil neviem ani nahmatať

2016-03-15 14:32:14

je tam prd vidět to vím ale jde najit, aspon po hmatu když pujdeš po hadici co vede z kabina a točí se nahoru tak na ni je ten ventil pak pokračuje dál do motoru.

2016-03-15 15:47:46

vzdávam sa na toto ja nemám nervy poskladal som to... dám to asi spraviť niekomu inému. takuto fotku sa mi na slepo podarilo spraviť vyzera že hadička je na mieste


Odpovědět

1  2