Fórum - Téma


Topení Omega 2,5 -Digiklima


Fórum Omega B Topení Omega 2,5 -Digiklima

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2012-11-15 08:36:30

Ahoj.Potřebuju radu..koupil jsem béčkovou omegu,kombi 2,5 td,vše maká až na topení.Má to nějakou řídící jednotku?Všechny čtyři displeje jsou mrtvý a z tlačítek jdou jen výstražný blinkry..Dík za radu.

2012-11-15 11:59:38

co pojistky??

2012-11-15 12:46:48

Pojistky jsou OK,hledal jsem nějaký relátko,ale nic,co by mělo spojitost s topením jsem nenašel.Jen jsem vyčetl,že to má řídící jednotku,bohužel nevím kde..

2012-11-15 15:46:37

přiznám se že omega je trošku jiná a dobře si nepamatuji ale většinou OPEL má řj přímo panel klimky a jen řj ventilátoru danou navíc

2012-11-15 17:23:41

mirek769: Ahoj, těžko ti radit kolego! Jakou máš klimu - digitální nabo manuální? Doplň si pořádně profil, máš tam kulový.

René

2012-11-15 17:29:54

Pokud to máš stejný jako v mém profilu, tak řídící jednotka topení a klimy je v tom panelu s displejem a tlačítky.

Jde to celkem pohodlně vyndat a měřit.

Tato digi jednotka řídí vše, podtlak ventily, čerpadla, řízení větráku(ten má ještě koncový stupeň), klimatizaci přes relé.

1. vymontovat, konektor modrý + šedý odpojit , při zapnutém klíčku proměřit silnější dráty - přívod napětí , hnědý je vždy kostra, tenčí dráty jsou čidla, přívod +12 v (15) je červený průřez cca 2,5, piny už si nepamatuju.

Pokud je to celé mrtvé musíš hledat v pojistkách, pozor nesedí to s návodem , bývá to různé.

Pokud máš funkci dotápění ( při vypnutém klíčku) tak tam bude i trvale + 12 (30).

Pokud tam napětí je ,tak je cca 5% naděje na opravu jednotky , jsou v tom procesory smd, rovnou na vrakoviště pro jinou.

Blbnul jsem s tím týden.

Pokud by to vůbec něšlo tak pod odkládací skřínkou je větrák ( dva silné dráty červený a hnědý) - natvrdo na 12 V - poběží stále, serva zleva i zprava vymontovat a nastavit klapky šroubovákem metodou pokus omyl. Pokud je v motoru ještě čerpadlo na vodě směrem k topení tak taky na 12v

Takže hodně štěstí.

2012-11-15 17:52:14

Pokud nejdou žádná tlačítka na středovém panelu tak zkus najít bod uzemění -může být zkorodovaný bude někde pod palubkou takže pakárna.

Vede k němu několik hnědých drátů na očka šroud M6/8 na karoséri. Zkus do něj drcnout třeba tyčkou.

(obvody blinkru- výstraha jsou zcela jinak napájeny i uzemněny).

Ze schématu vyplývá že je to stěna motor/kabina.

Hledal bych ho za deskou pojistek, kde je ještě jedna deska relátek (alarm, klima)

Jestli ho najdeš tak napiš kde je.

2012-11-16 00:15:53

Sorry, ale když píše že má všechny 4 displeje topení mrtvý tak to asi nebude manuální klima ne?

2012-11-16 05:37:11

Koupil jsem to před týdnem,takže ještě pořád zjišťuju co a jak.Jsou tam místo čtyř otočných ovladačů čtyři ovladače s tlačítky a displeji.Vzadu za panelem jsou jen svazky drátů,nic víc,takže nejspíš ta jednotka bude jinde.Relé pro manuální ovládání za pojistkovou skříňkou taky nejsou..Stačila by mi jen rada kde hledat.Děkuju.

2012-11-16 07:26:39

Veškerá elektronika topení je v panelu ovladačů, žádná další řídící jednotka tam není, je to jenom hloupej termostat.

Pouze větrák má koncový - výkonový stupeň vedle sebe, vedou do něj 4 silné dráty + 2 tenčí , má chladící žebra na které ten větrák fouká,

Je pod kastlíkem tam bych proved 1 kontrolu - musí tam být 12V, pokud ne tak pojistky.

ovladač:

1.zleva - termostat - řídí servo klapku teplý/studený

2. - otáčky větráku , zapíná/vypíná vše!

3. směr vzduchu - přes elmag. ventily ovládá podtlakový systém klapek, nebo u novějších další servo

4 pravý termostat - jako 1.

Pokud je to celé mrtvé tak hledej silnější dráty - napájecí a na nich 12v

2012-11-16 07:40:55

Zkontroluj pojistku č33 -maxi 30A, vlevo nahoře ,má ikonu jako čtyřlístek, pokud je ok tak od ní jdi po kabelu .

Silný červený průřez 4 - vede k větráku, a z něj se někde odebírá napájení pro řídící panel - odbočka!

Ale co model to jinak.

2012-11-16 07:42:25

Ok,mrknu na ten ventilátor.Jde mi o to,že při hledání na netu jsem našel zmínku o nějaké řídící jednotce,proto se ptám.Takhle to vypadá:http://www.fm-autodily.co...va-omega-zafi-p-2695.html

2012-11-16 07:46:05

Právě,že co model,to změna.To manuální ovládání má dvě nebo tři relé za pojistkama,já tam mám jen alarm a kontrolu světel..Zkusím teda jít po kabelech,pojistka 33 je dobrá,to jsem zkoušel včera.

2012-11-16 07:55:31

To na fotce je ten koncový stupeň větráku, neumí nic víc než řídit otáčky. na ty chladící žebra fouká vzduch.

kontakty:

zem silný hnědý 2x

silný červený přívod +12v

silný červený do motoru větráku

dva tenké dvoj barevné k řídící jednotce.

demontáž - pakárna

zboku plast, výdech, kryt airbagu, kastlík ven,

černá plastová trubka vzduchu k nohám - nevytrhávej celé - přeřízni v ohybu

2012-11-16 07:59:01

Vida,tak to mě nenapadlo.Odpoledne na to hned mrknu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-16 20:24:14

Hm...klimatronik, zaplať pánbu, že mi zatím šlape..... Super příspěvky od Jelena, mazec, jednou se to bude určo hodit......Velké díky - admin

2012-11-19 08:52:49

Pěkné ráno přeju.Tak jsem to prolezl a proměřil,napětí je jak u ventilátoru,tak i na konektoru napravo z pohledu řidiče,jsou to silnější piny.Dokonce se to při odpojování rozeběhlo.Druhá strana,tenčí piny,levá z pohledu řidiče je ale mrtvá.Takže se ptám co dál?Shánět celé ovládání??

2012-11-19 10:58:26

Začal bych ovladačem ON/OFF ten zapíná vše, rozebrat , najít výkonový tranzistor proměřit, vyměnit, vyhodit a jít pro novej ovladač.

Bude tam tranzistor zapojený jako regulátor - zapíná napájení, silnější přívody i spoje.

Na jeho C musí být 12V, na E zapínané 12V

A nebo ho proklemovat C-E natrvdo (topení se zapne s klíčkem) a zkusit co to dělá.

Na tyto pokusy je lepší vyměnit pojistku za silnou žárovku např H4 , pokud to dělá zkraty tak se jen rozsvítí žárovka a nic nehoří.

(hodí se i pro jiné pokusy udělat si z vypálené pojistky testovací pojistku se žárovkou)


Odpovědět

1  2