Fórum - Téma


Topení Omega 2,5 -Digiklima


Fórum Omega B Topení Omega 2,5 -Digiklima

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2012-10-01 22:00:31

Ahoj všichni

Nevíte někdo kde je relé( nebo spínač) čerpadla topení?

Kde je teplotní čidlo v kabině?

Topení stávkuje, diagnostika zapíná podtlak ventil správně (kontroluju podtlakovým manometrem - drží) , serva klapek chrastí , čerpadlo se už ale nerozběhne ( na 12v běží) hadice k topení obě nehorké.

Není s tím nějak propojen další okruh přihřívání vody přes koleno výfuku?

Jinak to připojím natvrdo(čerpadlo i ventil na 15), je to přetechnizované.

Dík

2012-10-01 23:41:16

co rok to jiná varianta co typ motoru jiná varianta ale nejčastěji je to vytažený z relátka větráku.

2012-10-02 07:19:21

Dik za odpověď, ale jaký větrák

Mám tam dvě ele čerpadla na vodu ,velké asi tak pod baterkou - asi ok , malé pod expanzní nádobkou-na to nejde napětí, Logicky by to mělo mít ještě další spínač. Vypadá to jako vřazený termospínač - až po dosažení pracovní teploty, ale kde je ten.

Kablík od čerpadla topení mě vede husím krkem s modrým pruhem do reléboxu v motoru.

Propípnul jsem všechny ale nic.

Překombinovaný systém chlazení má několik okruhů pro co nejrychlejší dosažení pracovní teploty.

Předělám to na vypínač léto / zima.

Dík za info.

2012-10-02 07:24:38

2??? nemáš tam přihřívač nebo nezávisko??

2012-10-02 08:29:33

Je tam přihřívač vody - trubka ke kolenu výfuku + ventily, nezávislé není.

Okolo motoru je celkem 8 podtlakových trubiček, dva zásobníky podtlaku.

V řídící jednotce ( tlačítka s oranž displejem ) není žádný výkonový prvek- tranzistor, jen procesory a malé smd, nic většího co by mohlo sepnout relé a motor už vůbec.

Půjdu prozkoumat regulátor ventilátoru ( ele blok vedle větráku s tyčkovým chladičem) - vede z něj víc drátů než je potřeba na větrák.

Dík

2012-10-02 17:03:57

Uz sem to tu nekde psal... ty dve el cerpadla nebezi porad. Dokonce snad spinaji pri vypnutem motoru na dochlazovani spolu s vetraky. Jinak na topeni je tam normalni klasicke vodni cerpadlo v motoru.....

2012-10-02 17:07:13

Cidlo vnitrni teploty je primo na DPS ovladani klimatizace. Je tam nasavaci vetracek (u beckove omegy). Funguje ti cidlo vnejsi teploty? Ukazuje na displeji spravne? Zkousel si tricestny ventil?, Reset klimy? Prostriknout tlakem vody vymenik?

2012-10-02 20:47:16

Dík za info

Větráček tam není, jen dírka a pod ní níc co by snímalo teplotu.

Už jsem to spravil, topí jako temelín.

V bloku digiklima jsou spínací prvky pro topení, elektromagnetické ventily podtlaku spíná smd tranzistor velikosti 1x2mm - to posrali.

Čerpadlo topení ( bez něj to netopí - základní oběhové v motoru to neprotlačí) se rovněž ovládá z bloku digiklima tranzistorem 3x5 mm to je taky málo bez chladiče, to taky posrali.

Předělal jsem to na mechanický spínač topí/chladí a je to.

Do všech relátek jsem si udělal dírky, tak stačí sirkou zkusit jestli spíná a co spíná.

Zmátlo mě že , kablíky od čerpadla vedou do releboxu u baterky - tam ovšem nic , vedou dál.

Dík za spolupráci

2012-10-02 20:50:17

vetracek je u becka... u cecka je jenom SMD odporove teplotni cidlo

2012-10-02 21:20:53

System chlazení / topení funguje u tohoto auta asi takto: -moje poznatky:

Klasické oběhové čerpadlo přes termostat do chladiče trubka cca 45mm.

Přes chladič bypass s elektrickým čerpadlem ( u baterky) - řídí to jednotka motoru.

Topení - přívod přes 3cest ventil zpátky do motoru/do čerpadla topení.

z 3 cest ventilu do čerpadla topení ( pod expanzní nádobkou) do radiátotoru topení a zpátky do motoru.

3cest a čerpadlo topení spíná blok digiklima na palubce. bez toho to netopí.

Podtlaková cesta: zásobník podtlaku (nad pylovým fitrem) , do kabiny , z topením rozdvojka, dva elektromag. ventily (pod volantem) pro 3 cestný ventil a pro klapku recirkulace vzduchu.

Všechny ostatní klapky směru vzduch ( okno-střed -nohy) serva s krokovými motory. (dřív to bylo podtlakem).

Topení i při vypnutém klíčku - stisk auto, - běží kabinový větrák, čerpadlo topení a 3 cest ventil, topí dokud se neochladí motor nebo nebojde podtlak . pokud je podtlak system ok tak to zásobník drží až půl hodiny.

Zatím jsem nepřišel na co je ,,A" v kolečku recirkulace , po jednom stisku svítí kolečko, po dvou kolečko s A.

Pokud nědko ví více nebo má schéma digiklima byl bych rád. Dík

2012-10-02 21:25:15

Tobe bezi el cerpadlo kdyz mas zapnuty dotapeni pri vyplym motoru? Obe nebo jenom jedno? "A" v recyklaci je automaticke prepinani podle cistoty nasavaneho vzduchu.... je tam senzor na smrad :)

2012-10-02 21:30:50

Je to přesně tak, smd čidlo se těžko hledá.

Nikde v návodu není , že by se ten otvor neměl ničím zakrývat - pak to nemůže správně fungovat.

Zkoušel někdo vyndat ten oranžový plast z displeje - jakou barvou to pak svíti?

2012-10-02 21:41:52

Běží jen čerpadlo topení, bez něj by topilo asi jen 15 sec - tak jsem kdysi zkoušel vylepšit fávo - jen větrák - bylo to na nic, to druhé - přes chladič je podle Jak na to pro zvýšení chlazení. Ale spíš je pro zrychlení ohřevu motoru - tak se to alespoň dělá u kotlů, pokud nebude fungovat asi se nic nestane.

Senzor na smrad je nad pylovým filtrem?

2012-10-02 21:44:39

http://www.club-opel.com/...ruka-Opel-Omega-B2000.pdf str. 131

2012-10-02 21:53:50

Takze ti bezi to el cerpadlo pod expanzkou? A kde k nemu najdu rele? Me nebezi kdyz mam zaply dotapeni a topi to fakt tech 15 sekund.......

2012-10-03 08:01:27

To čerpadlo musí běžet , jinak se hned ochladí radiátor a nemá další vodu.

Relé neexistuje, spíná ho elektronicky blok digiklima na palubce.

Konektor hnědý - zem, černý/modrý - vede do bloku digi zcela nesmyslně okolo do releboxu .

Digi blok konektor šedý , pin 15, +12v běží, spíná ho debilně malý tranzistor bez chladiče, naprázdno to bralo asi 0.8A , při zátěži to musí být min 2A.

Omega má obecně problémy s topením, měl jsem 2.0- radiátor se zanesl, uvnitř těch trubiček je plastový stromeček pro zvýšení turbulencí - větší výkon, na něm se ale zachytávají nečistoty a pak se to zacpe.

Pokud se u staršího auta se omezuje průtok tak čerpadlo bere větší proud a musí nakonec shořet ten tranzistor.

Kontrola podtlaku - 20minut po vypnutí motoru odpojit hadičku ze zásobníku ( tu tenčí) musí syčet.

Naopak podtlakový systém v kabině je na 100% spolehlivý. Jedině trubičky v motoru by se mohly prodřít.

Kontrola elemag ventilů -jde i bez podtlaku, mírným tlakem z huby do trubiček je slyšet syčení pod volantem -zavřený, nejde profouknout - otevřený, ( obrácená logika).

Blbnul jsem s tím 2dny

2012-10-03 15:04:31

mas foto toho tranzistoru? nebo nejaky schema? ze bych ho nechal vymenit... dik

2012-10-03 21:48:28

Na focení bych to musel znova vyndat,

Předem doporučuju dát na ten drát kontrolku, tak aby za provozu byla vidět ( dělat stále pokusy se zahříváním motoru je pakárna) je to silnější drát na pin 15,

Na dps je ten tr kostička cca 3x5mm vedle šedého konektoru , vede k ní spoj silnější -propípnout.

Schéma ecc neexistuje -sháněl jsem snad všude, možná ho nemá ani opel - je to externí dodávka z korei.

Na výměnu musí být horkovzdušná stanice s adaptérem jinak se zničí dps

Pokud je vypálenej tak se tam může nechat a na něj dát něco silnějšího, podle dimenzování dalších obvodů to musí být mosfet

doporučuju při jednom rozdělávání vyvést drát někam do přístupna na něj kontrolku aby se vidělo co to dělá a do budoucna spínač.

ale současně musí běžet podtlak na 3cest ventil -taky kontrolku a ten taky na spínač, je to modrý konektor pin 13 drát tenký černý s modrým

elmag ventil bere 0,3A a spíná ho smd 1x2mm - časovaná závada

bez velkého rozebírání:

1. OP COM umí přes ecc zapínat elektromagnet pro 3cets.

2. na čerpadlo topení 12 v , ( možná změřit odběr mě to bez průtoku bralo 0,7A)

(pokud op com necomunicuje tak zkus zvolit mladší rok výroby)

pak šroubovák a napíchnout dráty na kontrolky

je to přetechnizované, na co dřív stačil termostat s bimetalem musí dneska být 3 procesory

začni kontrolkama

2012-10-03 22:08:20

Dik za popis. Ja to dam kamosovi. Delaj DPS pro pulku firem v republice... ten tranzistor mi vymeni a necham tam udelat nejaky chlazeni.

2012-10-03 22:27:25

místa je tam dost, měli to tam dát už při při vývoji.

měl ale přestalo jít oboje zárověň , tak mám asi závadu v prosesoru - to nemá smysl dál zkoumat byť ele dobře rozumin


Odpovědět

1  2