Fórum - Téma


Topeni na OMEGA B


Fórum Omega B Topeni na OMEGA B

Informace o modelu: Opel Omega B



2011-02-28 12:19:43

Zdravim Vas vsetkych..chcel by som vas poziadat o radu ako by som mohol vymenit radiator topenia na mojej omege B r.v.95..nemal som v aute nemrznucu zmes, voda mi zamrzla a pravdepodobne mi praskol radiator topenia. lebo pod autiom mi tecie voda,zhruba v tom mieste ako je kurenie. tak som myslel ze to bude stym... Vedel by ste mi niekto poradit ako sa to da pozriet?

Dakujem za vase rady..

2011-02-28 13:12:54

Nazdarek ,pokud ti prasklo topeni tak pod autem moc vody nebude pre všechno nasaji koberce! topeni je za popelnikem! takže tam bude něco jinyho!

2011-02-28 13:20:37

V Tvém případě bych to viděl na nějakou hadici, možná trojcestný ventil. Praská to nejdřív tam kde to klade nejmenší odpor.

Hledání nebude zcela jednoduché,ale dá se ....

Pokud máš interiér suchý, dá se tvrdit,že radiátorem topení to nebude. Tak jak psal kolega

2011-02-28 22:26:05

hej hej interier je suchy...ale akonahle tam nalejem vodu do okruhu, pod autom zhruba v strede pod palubkou je taky vyvod hadice ako keby z vnutra a odtial mi tecie voda... neviem co by tam mohlo este byt.. skusil som jednu vec, ze som odpojil trubky z radiatoru tie dve a prepojil som ich gumenou hadicou zatial, nalial som vodu, nastartoval aby sa vytvoril tlak a pod autom bolo sucho.. neviem co by tam mohlo byt este okrem radiatoru, lebo omegu mam 1.krat :) Ten trojcestny ventil je este pred karoseriou? nie? medzi motorom a karoseriou?

2011-03-01 12:44:48

Asi Ti nezbyde nic jiného, než po nalití vody do okruhu sledovat kde to teče.

Z toho co popisuješ jsou tato možná místa kde Ti to prasklo.

  • hadice k trojcestnému ventilu (je u přepážky mezi motorem a kabinou, na levé straně bloku motoru
  • hadice vedoucí od přemostění hlav válců k trojcestnému ventilu

Tady je jeden odkaz, http://www.opelclubrenbau....php?117561.0#post_117571

který se sice týká jiného problému,ale mám tam obrázek, který Ti napoví co a kde hledat.

Je na něm ten trojcestný ventil a hadice k němu z přemostění mezi hlavama. Z trojcestného ventilu to jde do radiátoru

2015-01-27 12:05:32

mcjohn: ahoj mam dotaz jak mam zaslepyt ten trojcestnej ventyl na vodu nejde mi do kabyny teplo dekuj na omeze mv6 3.0

2015-01-27 12:24:28

zelva12: O zaslepení třícestného ventilu jsem ještě nikdy neslyšel. Pokud bys jej chtěl vyřadit z činnosti, stačí z něj, jestli se nepletu, stáhnout ovládací hadičku (trubičku s kouskem hadičky na konci), je ovládaný podtlakem. Proč to chceš udělat, čeho bys tím chtěl dosáhnout...?

2015-01-27 16:09:21

zelva12: Jestli nemáš teplo v kabině, dá se předpokládat, že je chyba právě v tom trojcestném ventilu. jestli se nemýlím, právě zmíněný podtlak ovládá otevírání toho ventilu. takže. Buď je chyba v ovládání nebo ve ventilu.

Řešení:

1) zkontrolovat podtlaky

2) vyměnit ventil.

Nějaké zaslepení nic neřeší

zdar .-)))

2015-01-28 22:41:36

ne uplne zaslepit ale dat to na tvrdo bez toho ventilu

2015-01-29 09:21:37

zelva12: Tím sice docílíš, že Ti auto teoreticky bude topit, ale pořád(bez možnosti regulace.

Pokud chceš toto, tak si udělej nebo nech udělat náhradu toho ventilu, který bude třeba z trubek.

Já osobně bych tohle nedělal.

Výměna za funkční ventil je rychlejší a efektivnější. (vše má svůj význam)

Uvědom si, že tím například zpozdíš ohřátí motoru na pracovní teplotu, protože zvětšíš chladící okruh. To je jeden z několika aspektů

2015-01-29 11:54:41

Trochu budu oponovat... pokud ti trvale půjde voda do topení , není nikde problém.

Nějaká zde zmiňovaná nemožnost regulace je nesmysl , vnitřní teplota se reguluje přepínáním klapek uvnitř topení dle nastavení , pokud tedy bude v autě teplo větší , klapky se přepnou a cirkulace vzduchu půjde přímo z venku rovnou do auta (nebo přes výměník klimatizace ) nikoli přes výměník vody. Tudíž pokud vzduch neproudí přes topení , nemá se jak topení ochlazovat tudíž ani motor se tímto nebude ochlazovat.

Ne všechny modely mají tento ventil a není zde sebemenších problémů.

2015-01-29 12:00:32

Než jsem stačil reagovat, kolega to napsal už za mě... Ano, v Omeze proudí horká voda výměníkem topení neustále a teplota v kabině je regulována pomocí klapek vzájemným mísením vzduchu jdoucího přes radiátor topení a vzduchu zvenčí.

P.S. Teď si uvědomuju, že (si) vlastně ani nedokážu vysvětlit účel a funkci toho trojcestného podtlakem ovládaného ventilu... Pomůžete...? Dík!

P.S. 2 Což neznamená, že bych ventil zaslepoval či něčím nahrazoval, prostě bych jej vyměnil, svoje místo tam jistě má.

2015-01-29 14:08:40

Je tam proto aby tam v lete zbytecne do radiatoru netekla horka voda co ma 90 stupnu a neohrejvala cely topeni.

2015-01-29 15:23:14

Takže jsem zase tak moc nekecal.

Při té příležitosti mě napadá, že bych konečně mohl opravit ty klapky co mi drtí mé nervy. Celé léto mi proudí na nohy teplo, přičemž na jiná místa klima žene krásně ochlazený. Je to najít. Ty podtlaky jsou děs


Odpovědět