Fórum - Téma


Topení hřeje velmi málo


Fórum Vectra B Topení hřeje velmi málo

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2  3  4  5

2015-12-29 12:38:09

Pepo už to vypadá dobře, po delší době se teplota ustálila na 85°C což mi přijde o 5°C miň než byla původní hodnota, takže jsem z toho jelen a nevim jaká má vlastně bejt správná provozní teplota chladící kapaliny. Colombo tady psal, že ta hodnota zůstává napevno díky ŘJ na 90°C ale ve skutečnosti se mění a kolísá, což řidič nevidí. To by mi nevadilo, ale rád bych věděl kolik tam mají ostatní a jestli je to normální.

Jinak topení pořád netopí a teď už vim, že termostatem to není, takže mám v plánu protáhnout výměník radiátoru vodou z hadice a uvidíme co z toho vyteče. Poslední možnost je klapka, která přepíná teplý a studený vzduch do kabiny. Nejsem si jistej kde jí najdu, ale snad po vymontování motorku topení na ní došáhnu a uvidí se.

2015-12-29 12:51:52

Ja mam v expanzni nadrezce tepoltu 88 stupnu po ujeit asi20km

2015-12-29 14:11:16

michall2323: Já mám po 5 km 80°C a pak záleží na způsobu jízdy.Když jedu v rámci zákona do 90 km, tak se to zvedne na těch 85°C a když je volná cesta a solím to 120 a víc tak to vyleze na 90 až 95°C ale taky zaleží na venkovní teplotě.°85°C je normální provozní teplota,termostat je v pořádku.

2015-12-29 14:14:39

Děkuju

2015-12-29 17:27:00

michall2323: "...Colombo tady psal, že ta hodnota zůstává napevno díky ŘJ na 90°C ale ve skutečnosti se mění a kolísá, což řidič nevidí..."

Colommbo nic takového nepsal, pouze že takto je nastaven SW u koncernových vozů...

2015-12-29 20:35:04

colommbo: Tak si to po sobě přečti, nevim o co ti jde? Napsal jsem tady jenom to, co si nahoře psal ty.

cituji: V tomto bludu žijí zejména majitelé koncernových vozů, jimž ručička teploměru drží na devadesátce jak přibitá, přitom netuší, že je to tak nastaveno SW. Skutečnost je jiná, ale majitelé jsou klidní a spokojení...

Už mám opravdu strach sem něco napsat, aby si se zase neurazil, ale odpovídáš něčím co nemá s daným tématem nic společnýho. Chtěl jsem aby ostatní napsali jakou mají normálně teplotu vody a ty jsi v podstatě napsal, že ten údaj je stejně zbytečnej protože realita je jiná. Takže si mám vytrhnout čidlo teploty a ručičku přilepit na devadesátku a dělat, že je všechno v pořádku?

Čekal jsem spíš, že napíšeš to co kolegové tady, že teplota je třeba 80°C a při jízdě do kopce 90°C co je na tom těžkýho?

2015-12-29 20:59:09

michall2323: Myslím, že jsi nepochopil co tím chtěl colommbo říct. Defakto je to tak, že tady řešíš pořát pět stupňů sem, pět tam a ono to je ve finále úplně nepodstatné. Nejen koncern, ale i třeba BMW, to má ošetřeno tak, že jakmile se motor začne nad hranici cca 50°C zahřívat, ručička teploměru se pomaličku vyšplhá do "oku lahodícímu" bodu na ciferníku a tam drží a to bez ohledu na to, jestli má chladící kapalina teplotu 70°C nebo 100°C Takže ty, jako řidič vidíš jen stále stejný údaj a tím pádem nezačneš laborovat a všelijak zkoumat, proč má to tvoje auto teplotu "jen" 80°C a sousedovo vyšší, tak, jak to děláš u opla, kde má ta ručička nějakou tu odezvu a je na ní vidět jak kolísá a jako běžný uživatel vozu, budeš mít při jízdě klid, protože přehřátí motoru je signalizováno vlastně jen červenou kontrolkou. To se snažil vysvětlit.

Venca49  
Václav
2015-12-29 21:47:11

michall2323: Jezdil jsem tři roky s Fiatem Doblo a tam za celý tři roky byla ručička,po zahřátí ne stejném a pevném místě.Prostě naprogramované.Taky mi to bylo šuma fuk.Navíc,pokud se bude sledovat teplota u vozů Opel Techem,tak se zjistí,že teploměr na přístrojovce ukazuje méně,než je skutečná teplota.Je to tak nastavené,aby se řidič stále nevzrušoval,asi tak,jako ty.Opravdu 5°C nehraje žádnou roli.Stačí,když budeš mít ohnutou ručičku.nebo do jakého kopce pojedeš.

2015-12-29 22:16:59

michall2323: Colommbo myslel koncern VW,Audi,Seat,Škoda.Můžu to potvrdit ,před Vectrou jsem jezdil Toledem a před tím Ventem.

2015-12-29 22:18:18

Já už jsem napsal, že to neřeším jestli je to v pohodě ta teplota vody tak už to nechte bejt kruci. Už bohumil to tady dost srozumitelně napsal a za to mu děkuju i ten poslední příspěvek je jasnej, prostě teplota může kolísat a tím se to uzavírá a není potřeba to dál řešit. Já tady mám prostě pořád pocit, že se tady nezkušenej člověk nemůže na nic zeptat. Chápu že pro někoho je to denní chleba, ale já tomu zasetolik nerozumim tak se ptám a od toho tady tenhle příspěvek je.

Jinak Colomba jsem citoval, protože jsem se chtěl o jeho teorii opřít a nějak ji použít, takže nechápu proč to takhle obrátil. Nejprve píše o koncernových vozech, že oni to mají nastavené standardně na 90 stupňů, takže jsem to bral jakože to mají Vectry společné (proč by to jinak do fóra Opel psal). No a na to mi odpověděl, že nic takového nepsal. Nerozumim tomu a stačilo od něj jenom napsat normálně jako Pepa a Bohumil kolik jim to ukazuje a byl klid. Já jsem to špatně pochopil, protože on to špatně napsal. Stačilo říct, že u auta může prostě teplota klesnout na osmdesát a byl klid.

Už to neřešte zase se o tom hodinu bavíme a topení pořád netopí. Doufám, že mi někdo odepíše jak funguje topení u bavoráka

Venca49  
Václav
2015-12-29 22:33:48

michall2323: U BMW funguje topení podobně,jinde mají přídavné benzínové atd......To nebudu rozepisovat,ale u Tebe bude problém v okruhu topení.Odpoj radiátor a propláchni ho tlakovou vodou.Až to uděláš,bude se hledat dál.V termostatu to určitě není.

Ještě jednou si pročti příspěvek od Colommba a poslední větu od Tebe nad ním.Určitě to pochopíš,jak to myslel a nebudeš se více čertit.(str.3)

2015-12-30 08:38:02

michall2323: Opel je Opel a koncern je koncern, tečka. A nikdo se tu na nikoho neuráží, vztekáš se jen ty a přitom není vůbec proč. Jen nechápeš, co píšou druzí, ale to není jejich problém.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-12-30 11:05:37

michall2323: Co to tak pročítám, tak za tu dobu, co jsem věnoval čtení by se to možná dalo i opravit.......

Hadice k radiátoru včetně něj jsou volně průchozí oběma směry? Klidně profouknout "ústy" bude cítit jestli to má odpor.....

Jestli je to OK, bude vypadlý ovladač klapky topení...... Víc toho není k řešení.......

2015-12-30 14:03:44

protáhnout radiátor topení hadicí s vodou mám v plánu a kdyby to nepomohlo podívám se na tu klapku, ale zatim nikde jsem nenašel způsob jak se ke klapce dostat. Stačí vymontovat motůrek topení? Nebo je jinej způsob jak se ke klapce dostat zevnitř?

2016-01-02 20:49:22

ahoj Michall 232,, ja mam stejný problem s mým oplem vectra s motorem x20xev skratka a dobre mi netopí jak jsem byl zvykli u vw venta 1.9 D U NEJ SEM BYL NAUCENY ZE SE RUCICKA TEPLOMERU VYSPLHALA NA DEVADEDATKU A AUTO TOPILO JAK BLAZEN A ANI TO NETRVALO DLOUHO.TED ted mam opla vectru která si myslím prestala topit jen bůh vy proč už rok píšu tady na forum a furt nic ,nic co by stalo za pocit uspokojeni... joo a ma nova zkušenost je ze když nemáš v pořádku těsnění na klapce vstupu vzduchu k ventilátoru co je hned pod filtrem kabiny pod torpédem ,, tak to též dela pěkný vítr,,, ale není to to co hledám ja, .. tak hodne štěstí v poznatcích...a napiš když na to kápneš, budeš světec...

2016-01-03 21:04:13

Mě to dřív taky topilo jako hovado, ale vyměnil sem chladič a kapalinu a najednou to přestalo. Nejsem na to zrovna odborník, ale rada se opravdu hledá těžko. Na prvním místě je radiátor topení, ten je v kabině, ale vůbec není vidět a navíc k němu není dobrej přístup. Já ho zkusim propláchnout vodou. Pod kapotou jsou vidět dvě hadice se stejným průměrem a ty vedou do toho radiátoru do kabiny, stačí je zkusit propláchnout jestli není radiátor ucpanej. U mě to asi tím nebude, protože já mám jednu tu hadici vřelou a druhou teplou takže průchozí to mám, ale zkusim to. Potom je ještě možnost klapka, která rozděluje přívod teplého vzduchu a studeného, která je propojená s kolečkem teplo-zima v kabině. Na netu sem našel,že je z plastu a nasazená na takový tyčce. Ten plast po létech praskne a klapka se nedostane do správný polohy a proto fouká studenej vzduch. Ohledně tý klapky píšu už několikrát a zatim mi nikdo nebyl schopnej napsat kde je a jak se k ní dostanu, jestli vůbec. Zkusim vyndat to torpédo jak píšeš, ten ventilátor topení a budu doufat, že k ní bude přístup abych jí mohl opravit. Pak je ješte jedna možnost a tou je vadnej termostat a to se pozná jednoduše tak, že po nastartování jsou hadice od termostatu studený až do doby kdy voda dosáhne teploty pro otevření termostatu a pak jsouu hadice včetně chladiče vařící

2016-01-03 21:26:24

michall2323: zravím tě kolego,jak to tu pozoruju a pročítám tak se mi z těch rad dělá zle,protože jak vidím tak ti to furt netopí,snad jedině kolega "kopejda" to popsal správně,po odpojení hadic to zkus profouknout jen ústy,případně to prožeň vodou z kohoutku,když tam nebude odpor nebo z toho poteče čistá voda,radiátor je ok,pak to bude tou klapkou.Pozor jsou tam dvě,jedna před a druhá za radiátorem a jsou propojené pevným táhlem uvnitř.K tomu se dostaneš asi jen tak,že demontuješ středový tunel a za rozdělovačem vzduchu pro nohy v zadu,je kryt výměníku tepla(radiátoru)A táhlo(struna)od knoflíku k ovládání klapek by měla být na straně spolujezdce a nejspíš bude potřeba demontovat příruční schránku.Věř že nepíšu hlouposti,na rozdíl od mnoha rádců tady mám přímo vedle sebe servisní chytrou knížku a tam je boční průřez i popis jak se k tomu dostat.Je dobré obětovat cca 600 stovek a koupit si ji nebo to stáhnout z nettu.Není tam úplně všechno,ale je tam toho dost a ušetří to hodně práce a času.Zkusím ti poslat odkaz no a uvidíš sám. http://www.club-opel.com/...anual_download.php?id=138 A ještě něco,až naplníš celý systém směsí,dej topení naplno,nech to pořádně zahřát,třeba to projeď,pak opatrně otevři nádobku,promačkej všechny hadice a nech to delší dobu pořádně zahřáté běžet na místě s otovřeným víčkem,prostě to musí být na provozní teplotě delší dobu.Tak hodně zdaru a ať to tentokrát fachčí

Venca49  
Václav
2016-01-03 21:47:04

renegate.74: Pane kolego,je to trochu jinak.Každý se snažil odpovědět na zadanou otázku.Z toho se Vám nemusí dělat zle.První dvě stránky se řešilo,kde je třícestný ventil,vadná,či nevadná vodní pumpa,vadný termostat.Na tyto otázky bylo vždy odpovězeno.Pak to začalo zázračně topit,pak zase ne.Na třetí straně se zase tázal na termostat a řešlo se víčko nádržky a pořád nic.Zase se odpovědělo tak jak tázáno bylo.No a čtvrtá strana už je trapárna.Já osobně jsem mu psal,že má propláchnout radiátor,že termostat bude dobrý.Více se nebudu vyjadřovat.Knihu si může kdokoli stáhnout,proto tady je rubrika.Ono to chce také mít zájem.

Michall2323, 2015-11-26 16:45:46 napsal:

Dobrý den,

mám Opel Vectra B motor 1.8 16V X18XE a měnil jsem chladič. Dal jsem novou kapalinu a vypláchl motor podle návodu. Po pár týdnech mi přestalo hřát topení. Vypadá to na zanesený radiátor topení, ale dřív než se pustím do výplachu chtěl bych zkontrolovat třícestný ventil topení. Slyšel sem, že s ním bývají problémy, ale nemůžu ho najít. Nevíte kde u tohoto vozu najdu ventil topení s podtlakem, abych se mohl podívat jestli není v poloze zavřeno?

2016-01-03 23:15:13

trapárna je, že z tolika odpovědí mi pomáhali jenom jedinci a ostatní jenom tady rejpou a snažej se navážet, představovat svoj e znalosti a chválit se namísto rad, který tady opravdu dávají jenom někteří. Toho si asi renegate všiml a na vlastní kůži zjistil jaký to je pocit, že na diskuzním fóru nemůže ani napsat co si myslí.

Jinak rady jak na to v PDF mám už v počítači a tam opravdu je fotka topného tělesa a jsou tam vidět klapky, ale nikde se tam nepíše o tom jak se k nim člověk dostane.

K termostatu už se vracet nebudu, protože jsem našel teorii kde se píše, že termostat může bejt pootevřenej a to způsobí to, že voda cirkuluje ve velkym okruhu a motor je podchlazenej. Vectra není moje první auto a vždycky jsem měl teplotu ne devadesátce minimálně jak tady píšou i ostatní, proto to řešim. A mj. před výměnou za novější jsem měl teplotu taky pořád na stejným místě a teď mi kolísá dokonce i na osmdesát.

Nedivte se že je to trapárna když se člověk nedočká normální odpovědi od prověřených členů a paradoxně nejvíc mi pomohli ti, kteří tady nemají tolik příspěvků a když se ohradim nebo řeknu co si myslim tak se vynoří nějakej ochránce. Už tady nepište Ti kdo nechtějí pomáhat, pište prosim jenom lidi srozumitelně abyste pomohli. Čtou to i ostatní a každej vám nemusí rozumět. Děkuju

2016-01-03 23:33:30

Více o podchlazení motoru si přečtěte v bodě 1. v tomto odkazu

http://www.tipcars.com/ma...-proc-mi-netopi-5210.html


Odpovědět

1  2  3  4  5