Fórum - Téma


Topení hřeje velmi málo


Fórum Vectra B Topení hřeje velmi málo

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2  3  4  5

2015-12-23 20:56:10

Ahoj všichni,

už jsem z toho na prášky. Dneska jsem vyměnil termostat a topení pořád topí stejně mizerně. Po nastartování je teplá horní hadice od chladiče, chladič je teplej a spodní hadice taky. To by znamenalo, že je termostat pořád otevřenej. ten starej jsem vyzkoušel zalejt vařící vodou a neotevřel se, jenom tekl malej čůrek vody. Jinak vyhřívání kabiny mi připadá jako za těch let, kdy sem jezdil škodovkou. Zahřívá se velmi velmi pomalu a když teplota kapaliny dosáhne na provozní teplotu, stejně je v kabině taková normální teplota, ale žádný vedro. Ve škodovce mi stačilo vyměnit ten termostat a bylo vedro, že sem musel jezdit skoro nahej. Tady u Vectry jezdim v baloňáku a rukavicích a je mi zima :)

Jinak po výměně termostatu za jinej kus se navíc ručička teploty kapaliny nedostala ani na 80 °C takže už tomu vůbec nerozumim. Podle všeho se oba dva termostaty neotevíraj, ALE je tam nějaká netěsnost, která propouští díky tlaku vodní pumpy dejme tomu tak 10 - 15% vody a díky tomu jsou hadice teplý a chladič taky, ale nestačí to. Poradte mi prosím co mám dělat? Prostě to netopí a ted už dokonce se nedostanu VUBEC na 90°C

2015-12-23 23:23:45

michall2323: michall2323: Termostat se otvírá brzy, když je teplá i spodní hadice.Pokud by se neotvíral, motor by se přehříval.Dej termostat do staršího kastrolu s vodou, zavařovací teploměr k tomu (nebo jiný ponorný teploměr na 100°C) ohřívej na sporáku a sleduj při jaké teplotě začne otevírat,Teploměrem se nedotýkej dna kastrolu zkreslilo by to měřenou teplotu.Pokud otvírá dřív než je na něm vyznačeno je to špatně a nebude Ti to topit

2015-12-23 23:30:11

JJ zrovna jsem hledal nějakej starej hrnec, abych to vyzkoušel. Zatim jsem to zkoušel tak že jsem ho dal do kýble, utesnil tu malou tyčku a nalil dovnitř tu vařící vodu. Nic se nestalo neotevřel se vůbec, ale v autě se chová jinak. V autě se podlě mě otevírá, protože hadice směřující z termostatu do chladiče je teplá a po několika minutách jízdy je vřelá. Dneska sem tam dal jinej termostat a ten už vykazoval opravdu známky vadnýho dílu, protože teplota se vyšplhala skoro na 100°C a potom spadla pod 80°C a ani jednou se pak za jízdy nedostala na tu běžnou hodnotu 90°C.

Všechny tyhle problémy začaly když jsem vyměnil ten chladič, ale prolejval jsem ho vodou a žádný bláto z něj neteklo. Chladič funguje dobře, protože i ta spodní hadice je teplá. Jediný co nefunguje je voda vedoucí k radiátoru. Ty hadice vedoucí do kabiny jsou vlažný až teplý. Ta voda se k radiátoru nedostává vařicí, tak čím to je

2015-12-24 00:04:45

michall2323: První otevření termostatu je vždycky při vyšší teplotě než ty následující otvírání,protože je celý obsah chladící kapaliny studený tak taky rychle klesne na těch 80°C.Pak záleží na způsobu jízdy a venkovní teplotě na kolik stupňů se ohřeje.80°C je dostatečná teplota na to aby to dobře topilo takže máš ucpaný nebo zavzdušněný radiátor topení.Máš utaženou zátku na vyrovnávací nádobce?Pokud není tlak v chladícím systému tak se radiátor špatně nebo vůbec neodvzdušní.Dal jsi tam nový termostat nebo z starý z vraku?

2015-12-24 05:55:32

bohumil55: zdar termostat jsem mu poslal ja a rucim ze je funkcni protoze byl na motoru jen dva mesice a auto topilo jak sauna

2015-12-24 09:49:54

Tak termostat mám od Pepy a jak píše měl by fungovat. Vypadal hodně dobře a teplota otevírání je 92 stupňů. Měl sem za to, že provozní teplota je pořád stejná tech 90 stupnu a tahle hodnota by se nemela nejak menit v zavislosti na pocasi. Dneska jeste zkontroluju netesnosti kolem termostatu protoze mi prislo ze to nekde utika. Navic v expanzni nadobce nebyl tlak jako driv, nebyl tam vubec ani pri chodu motoru a to je divny

2015-12-24 09:56:52

michall2323: "... Měl sem za to, že provozní teplota je pořád stejná tech 90 stupnu a tahle hodnota by se nemela nejak menit v zavislosti na pocasi..."

V tomto bludu žijí zejména majitelé koncernových vozů, jimž ručička teploměru drží na devadesátce jak přibitá, přitom netuší, že je to tak nastaveno SW. Skutečnost je jiná, ale majitelé jsou klidní a spokojení...

Doporučuju vyměnit víčko expanzky - přetlakový ventil asi nefunguje, jak by měl...

2015-12-24 11:00:35

michall2323: Teplota vždycky kolísa podle režimu motoru v rozmezí 20°C pokud je všechno v pořádku.Příklad:přijjedeš po dálnici do Prahy a zastavíš párkrát na červenou a teplota jde nahoru až zapnou ventilátory chlazení protože při pomalé jízdě nápor vzduchu neochlazuje chladič který je horký.Takže není pravda že teplota nekolísá.Provozní teplota motoru taky není pevně daná.80 až 100 °C je normální.Proto aby při 100°C chladící kapalina nevařila a samozřejmě taky kvůli korozi se nepoužívá ani v letním období obyčejná voda.Bod varu je u chladících směsí posunutý na horu.Budeš muset řešit problém s radiátorem nebo vyrovnávací nádržkou.Pokud se někdy v minulosti používala v chl. systému obyč. voda může být radiator částečně ucpaný korozí a není v něm plný průtok a tím se rychle ochlazuje.

2015-12-24 11:38:22

měl by tam být přetlak 1bar

2015-12-24 13:07:48

Colombo: to víčko už jsem koupil a nic se nezměnilo. Chladící soustava je pořád natlakovaná. A ta teplota se právě změnila. Když jsem tam měl ten původní termostat, tak teplota stoupala tak 3 km a ručička se dostala před 90°C na takových 85°C a tam se držela dokud jsem nejel třeba po dálnici, nebo když jsem stál ve frontě, pak stoupla teplota na 90°C ale po rozjezdu zase spadla. Ten termostat od Pepy vypadá opravdu jako kdyby byl málo použitej, ale teplota se nedostane ani na těch 85°C a při rozjezdu padá i na 80°C, takže to vypadá, že nefunguje tak jak by měl. Jak to má vypadat když je to v pořádku?

Chtěl jsem sem dát video, že mi teplota spadla s novým termostatem v průměru o 10°C ale když tady píšete že je to normální tak to nechám bejt.

Topení budu řešit výměnou vodní pumpy, chladiče a radiátoru topení, který se nejdřív pokusim propláchnout vodou

2015-12-24 13:15:56

ja mam tepolotu kolom 80 jen v kolone nebo dlouhe stani 90

2015-12-24 13:18:25

Zalá škodovka 120 :D

2015-12-24 13:19:35

Jinak Vám přeju hezký svátky plný pohody a pod stromeček co nejmíň starostí s Vectrou

2015-12-24 13:21:32

JO uz se rozhoduji zajet se na tu tvoji podivat zkus zmerit teplotu vody ve vyrovnavaci nadrezce

2015-12-24 13:24:16

michall2323: tech par stupnu vic, nebo min, stejne na topeni nepoznas a motoru to nevadi. Ale jestli mermomoci chces dosahnout vetsi teploty, tak zakryj predni naraznik tak, aby vzduch neproudil na chladic. Ventilatory to uchladi bez problemu. Ale uvidis stejne, ze to topit lepe nebude. Podle me se zbytecne fixujes na termostat a nehledas jinde. Vis urcite, ze je cela soustava odvzdusnena, ze nic nebrani proudeni vzduchu v telese topeni, ze voda cestuje jak ma?...

2015-12-24 13:28:25

michall2323: Kdyby byla vadná pumpa tak se bude motor přehřívat.Když nastartuješ studený auto tak sleduj moment kdy se ohřeje hadice na chladiči,to je moment kdy poprvé otevřel termostat a hned se podívej na teplotu na přístrojovce a budeš vědět hned jak na tom je termostat.Tlak neděla pumpa ale ohřátí kapaliny.

2015-12-24 13:30:14

No to si právě nejsem vůbec jistej. V manuálu se píše, že se odvzdušní všechno samo, ale mě připadá že tomu musí člověk trochu pomoct. Promačkal jsem hadice od chladiče a taky hadice od topení a ty byly horký, takže to špatný topení bude asi vadnou pumpou. Prostě ta voda nekoluje tak jak by měla asi v tom chladícím okruhu stojí a pohybuje se setrvačností a proto ten radiátor rychle vychladne. Kdyby tam kolovala vařící voda tak se v kabině udusim vedrem :D ale jak řikám teď je topení spíš na baloňák a rukavice.

bohumil55: to jsem zkoušel včera s tím termostatem od Pepy a ta hadice se ohřívala zároveň se spuštěním motoru. Takže chvíli po nastartování už byla teplá. Vypadá to že je pořád otevřenej, nebudu to ani zkoušet a po Vánocích holt koupim uplně novej

2015-12-24 13:47:46

michall2323: ja osobne po vymene kapaliny nastartuji auto a otevru topeni na plno a nadrzku nechavam otevrenou a unas to delaji vsichni mechanici

2015-12-24 13:59:27

Mě Pepo ani nic jinýho nezbejvá, než mít topení na plný pecky. Mám ho takhle pořád, protože topení netopí. Dřív když topilo tak bych ho na plno ani nemohl dát. To bylo vedro, foukalo to jako fén do obličeje. Moje přítelkyně by si mohla udělat trvalou v kabině :D a dneska je to ledový království

2015-12-24 15:27:56

tak otevri vyrovnavaci naplny pecky topeni a nastartuj motor mel bys tak jistotu ze je to odvzdusnene a jeste jedna rada z prepadove hadicky to je ta slabsi by mela do nadobky tyct voda jestli ne tak je nekde zavada


Odpovědět

1  2  3  4  5