Fórum - Téma


Topení hřeje velmi málo


Fórum Vectra B Topení hřeje velmi málo

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2  3  4  5

2015-11-26 20:15:53

Tak ten ventil tam není, pro příklad posílám fotku jak by to mělo vypadat. Na hadici od radiátoru musí být ventil. Podle mě původní majitel ten ventil odmontoval a jestli někdo z vás ten ventil už jednou demontoval z auta, měl by to poznat na první pohled. Pro srovnání posílám obrázek jak by to mělo ve skutečnosti vypadat. A já ho tam prostě nemám

2015-11-26 20:43:53

michall2323: som rad ze sa to nejako poriesilo lan teraz najst este problem preco nechce topit obavam sa ze vodna pumpa je problem rad ti pomozem ale neviem ako

2015-11-26 20:57:32

Vodní pumpa by určitě potřebovala vyměnit společně s rozvody a to mi řikal technik při poslední návštěvě servisu, že vodní pumpa teče. Já jsem si ale nevšiml, že by tekla voda a navíc to bylo v době kdy jsem měl prasklou plastovou přírubu na vrchu chladiče. Tamtudy mi tekla voda, takže pumpu dávám na druhé místo, protože funguje. Při nastartovaném motoru je vrchní hadice chladiče vřelá, chladič je teplej a spodní hadice je chladná, takže voda podle mě cirkuluje. Donedávna fungovalo i topení a auto bezvadně chladí a to i při delší jízdě na dálnici. Teplota se drží skálopevně na 90°C, jenom v případě, že delší dobu stojím na místě, teplota se zvedne na 95-97 stupňů a spustí se ventilátor a v ten okamžik voda okamžitě klesá na těch 90°C. Podle toho docházim k závěru, že vodní pumpa by se mohla vyměnit, ale funguje, takže to není důvod proč nehřeje topení.

Podle mě je to ucpaný radiátor a všechno tomu nasvědčuje. Stalo se to po výměně chladící kapaliny po výplachu chladiče. Teplota v kabině kolísá, někdy hřeje docela dobře a někdy je studený vzduch, zejména když auto stojí, tak jde studený vzduch a když se rozjedu začne zase hřát

2015-11-26 21:04:08

michall2323: to co popisujes len mautvrdzuje ze vodna pumpa pokazena nedokaze pretlacit topenie je zavzdusnene

2015-11-26 21:48:20

Nechci nějak oponovat, ale kdyby pokažená vodní pumpa nedokázala vyvinout dostatečný tlak a neprotlačila by vodu přes radiátor topení, pak by topení logicky bylo studené, ale ono celkem hřeje, akorát ten výkon není takový jako před třemi týdny. Jak se dá zjistit správná funkce pumpy jinak než, že auto chladí? Kdyby pumpa nepumpovala vodu v okruhu, pak by voda neprocházela ani chladičem a byla by vařící.

2015-11-26 23:20:56

michall2323: mne sa takto spravala topenie ked porazilo vodnu pumpu

2015-11-27 07:29:14

Díky

2015-11-27 07:32:40

michall2323: neni zac rad pomozem

2015-11-30 21:00:16

michall2323: no jestli nemáš klimu,tak bych řek že nemáš ani ten ventil,uvnitř auta určo nebude,dává se totiž vždy před radiátor a trubky z radiátoru jsou vyvedené až do motor.prostoru.Třícesťák se napojuje na hadice.Myslím že ten ventil se dával jen pro auta s klimou.Mám ten samý motor ale 1998 a mám climatronik - automat klimu a ten ventil mam hned pod vývodama z radiátoru,jsou tam spešl plast spony na hadicích.Je tam fakt dobře zašitý,při zběžném pohledu ho totiž není vidět,taky mi trvalo než jsem ho našel.Takže bych tipl,zanesený radiátor a nebo taky mohl zůstat viset bordel v termostatu tím pádem zůstává otevřený motorový-chladící okruh a celé se to hodně pomalu zahřívá.Protože pokud je termostat ok,tak je zavřený až do teploty cca 92 stupňů a nejprv se zahřívá topení.Takže než začneš s demont.topení,zkus sledovat jak rychle stoupá ručička teploměru,jestli pomaleji,než je obvyklé šel bych nejdřív po termostatu.A nezapomeň že teď je zima,reakce teploměru bude jiná než když je teplo.Snad to rychle vyřešíš bez zbytečné práce,přeju hodně štěstí.

2015-11-30 21:05:36

tak teď sem teprv viděl,že si našel jak to má vypadat,asi ho fakt někdo odstranil,ten třícesťák je totiž docela dost drahý.A vážení,kdyby měl špatnou pumpu naopak by mu vařil motor nemyslíte??? Podle toho co píšeš to spíš vypadá na ten radiátor,s termostatem se asi pletu,ten je na výstupu z motoru a měla by to být právě ta horní hadice.

2015-12-01 11:39:33

Děkuju za informace, vypadá to opravdu na zanešený radiátor. Včera se to něják po delší době uvolnilo a na chvíli opravdu šlo vedro z topení jako za starejch časů. Zkusím to prolejt vodou a uvidíme. Pak sem napíšu výsledek aby i ostatní členové fóra nemuseli něco vyměňovat zbytečně

Ještě mě napadlo, že ten termostat by to mohl klidně bejt, protože horní hadice do chladiče vedoucí od termostatu z motoru je pořád horká. Dá se to podle toho poznat jestli je pořád otevřenej ten termostat?

2015-12-01 12:44:28

Ahoj termostat i ventil bych ti mohl poslat

Venca49  
Václav
2015-12-01 17:58:55

michall2323: Nejlépe to poznáš,když ho vyndáš.Měj koupený nový,abys to nedělal dvakrát.

2015-12-06 21:50:26

michall2323: ohledně toho termostatu,jestli je špatný poznáš při studeném startu,jestli se ta horní hadice bude zahřívat dřív než budeš mít na teploměru řekněme 80 stupňů tak je asi špatný tzn. otevřený,protože termostat by měl otevřít až při cca 90 st. a v ten moment to jde do chladiče takže se to dá poznat,ale 100% jistotu budeš mít až ho vytáhneš a je dobré mít druhý funkční ať to nemusíš dělat 2x. jak už tu někdo psal.Normální funkce je,že se ti nejdřív zahřeje motor,pak topení a pak až chladič.U topení se ventil na uzavření vody nedává,takže radiátor je horký pořád.Je jenom klapka která smeruje vzduch přes radiátor nebo mimo něj.

2015-12-11 12:29:30

VYŘEŠENO!! Topení hřálo málo po výměně chladící kapaliny. Při otevření víčka se hnaly bubliny nahoru, takže byla zavzdušněná chladící soustava včetně radiátoru. Promačkal jsem všechny hadice a otevíral vždycky víčko před startem a vždycky byla natlakovaná. Po dvou týdnech otevřu víčko a tlak nikde ani voda se nehrne z expanzky a topení konečně topí hned. Sice mi příjde, že to netopí takovou intenzitou jako původně ale vedro je, takže píšu vyřešeno. V manuálu píšou, že se odvzdušní automaticky a vůbec to tak není.

2015-12-11 12:43:01

michall2323: Ale je to tak, jen musí správně fungovat ventilky ve víčku expanzky...

2015-12-11 12:46:44

To je pravda tahle možnost taky byla vyměnit to víčko, to jsem neudělal, ale právě to topení se zlepšilo tak nějak po dvou týdnech samo. Mě to nějak nestačí, že se to opravilo samo, rád bych do budoucna věděl čím to opravdu bylo a všechno ukazuje právě na ty klapky uvnitř topného tělesa. Nevíš prosím jak se dostanu dovnitř tý černý bedny, která ovládá přívod teplého vzduchu do kabiny? Radiátor topení má krásnou teplotu, takže by mělo bejt vedro, ale je to spíš jenom takový teplo. Předtím než jsem měnil chladící kapalinu, tak šlo z topení vedro jako z fénu a teď je to slabší. Vypadá to na tu klapku

2015-12-14 22:04:19

von.vectra: Pepo, ten termostat je novej? Kolik by si za něj chtěl? Přemejšlel jsem nad výměnou a nechce se mi kupovat úplně novej za 900,- tak jestli se chceš dohodnout, můžeš mi ho poslat na dobírku, dám ti adresu

2015-12-15 04:54:15

posli mi adresu na email navratiljosef69@seznam.cz nic za nej nechcj

2015-12-15 10:34:20

von.vectra: hotovo Pepo máš email


Odpovědět

1  2  3  4  5