Fórum - Téma


topeni


Fórum Vectra B topeni

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1997 Vectra B 2.0

95 diskuzí

Výkon motoru 100 kW (136 PS) při 5400 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.


1  2  3  4

2015-12-12 23:16:39

opelak: To ti asi nikdo přesně nenapíše, termostaty mají (mohou mít) totiž z výroby nastavenu různou teplotu otvírání. Možná by bylo možné zjistit to diagnostikou anebo přesně vymontováním a vložením do nádoby s vodou, jejím zahříváním a měřením teploměrem...

2015-12-13 11:35:48

zdravím colommbo,,: no měřeni teploty mam už za sebou ... a zjištění bylo ze se mi otevírá pri 85 stupňů, a konci pri devadesáti sedmi stupnu tak me napadlo jestli je to takhle správně . bo někde v článcích jsem četl ze dva dvojky pro ne je to v pořádku tak nevím ja mam dvoulitr a myslím si ze je to brzo....

2015-12-13 11:55:20

opelak: Jaký myslíš, že je v těch motorech rozdíl, kvůli kterému by měly mít jinou provozní teplotu? Všechno, co se pohybuje od 75°C do 105°C pro běžné motory o.a. je v pořádku (když to tak nějak hrubě shrnu)

2015-12-13 12:15:52

opelak: Má pravdu, předseda...

2015-12-18 11:53:13

Tak ahoj všichni: včera jsem vymenil opět termostat za další novy kus, dolil nemrzku , nastartoval a nechal běžet . po zahřátí na osmdesát stupňů se ručička prestala zvedat tak jsem se sel podívat na ten termostat ,, zjistil jsem ze ve spod té hrubé hadice co vede do chladiče už byla horka . a o pořádném topeni se nedalo mluvit .ze by zase spatný kus ??? nebo to chce svůj čas na rozběhaní , ještě me napadlo zavzdušnění... co vy na to???

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-12-18 12:47:12

opelak: Termostaty v drtivé většině kupuji s hodnotou počátku otevírání 83°C. Takže ten Tvůj se chová správně, tam bych závadu nehledal. Topení je zapojeno v malém okruhu, tedy funkce termostatu otevírá velký okruh a nemá na topení vliv (tedy pokud není zaseklý v otevřeném stavu). Spíš bych to viděl na závadu v okruhu topení, buď ucpaný samotný radiátor nebo nějaká hadice nebo je skřípnutá a nebo může být problém s klapkou rozvodu vzduchu. Zůstala nastavená na studený......

2015-12-18 13:15:32

opelak: Michal bude mít pravdu, i s tím malým okruhem. Kupř. u mé Omči to funguje tak, že po jednom až dvou kilometrech jízdy (a zapnutém topení - digiklima) se začíná pomalu rozbíhat ventilátor a už fouká vlažný vzduch. Jeho teplota se s dalšími kilometry zvyšuje, přitom ručička teploměru je stále v základní "nulové" poloze (uvozovky proto, že dle dílků je tato poloha rovna teplotě 70°C.) Ručička se tedy začne zvedat až po překročené této teploty, to už topení dávno krásně hřeje. Ručička vystoupá na cca 85°C, kde se zastaví (otvírá termostat) a klesne zpět na asi 80°C, aby poté stoupla znovu k cca 85°C a dál se pohybuje podle aktuálního režimu motoru a provozu. Takhle by mělo vše správně fungovat.

2015-12-18 17:25:12

Diky hosi za vas cas a rady moc si toho cenim ... A s tim termostatem este chvily pockam mozna je to uz v cajchu tedy doufam podle toho co pisete tak snad jo.

2015-12-18 18:18:03

opelak: pochopil jsem dobre, ze ti auto spatne topi? Kazdy jde hned automaticky po termostatu, ale jak jsem se nejednou uz presvedcil a naposled asu pred 14 dny, i se zaseknutym termostatem v otevrene poloze, teplote kapaliny cca 56*C a venkovni -5*C za predpokladu spravne funkce klapek a neucpaneho radiatoru, to auto vcelku uz slusne topi, takze jak psal Michal, hledal bych asi jinde.

Venca49  
Václav
2015-12-18 18:39:22

opelak: Pokusil bych se propláchnout radiátor topení.Ten je většinou v nejnižším místě chlazení a bývá zanesen.Odpoj hadice k němu,napoj na vodovod a ať teče....Někdy se to povede.Přístup zespoda,na...

2015-12-18 19:23:01

venca49: Možnost připozacpaného radiátoru topení se tu řeší už poněkolikáté a v různých vláknech. Říkám si, co může být příčinou, a vychází mi z toho jedině zanedbaná údržba po dobu provozu auta, velmi pozdní výměny chladící směsi, ne-li žádné či skutečně velmi sporadické. Prostě lidi na to se*ou, ono to nebolí a auto jezdí, to je to hlavní, chladící kapalina - ááále, dobrý... Ano, moje Omča je o čtyři roky mladší, ale stále topí a chladí, jak má, v tomto ohledu nikdy žádná potíž (klepu na něco, co nehoří)... Kapalina čistá a průzračná, ale co jsem viděl některé expanzky, to je na blití...

Venca49  
Václav
2015-12-18 19:35:42

colommbo: Jirko, je to tak,jak píšeš.Já u Béčkové ani za jízdy nepouštím ventilátor,topí jako čert jen náporově a klapky napůl teplo a studeno.Je to prostě krátká a jednoduchá cesta vzduchu i když 19 let stará.U Déčkové je to horší,tam musí běžet ventillátor minimálně na první stupeň pořád.Chladící kapalina je čirá a měněná.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-12-18 21:05:56

venca49: U béčka potvrzuji účinnost topení..... lepší jsem neměl, možná snad VAZ 2102....

2015-12-18 21:19:21

venca49: U áčkové Omči taky stačilo jen náporem, teď už musím též aspoň trochu foukat vrtulí. Anebo to neumím nastavit...

Venca49  
Václav
2015-12-18 21:22:35

colommbo: Nejspíš to bude to druhé

2016-11-15 19:49:08

zdravím.. tak problem vyřešen, opraven,, po důkladném pročistění potrubí a dvojité výměně termostatu , vyhozeni tricestaku , vyrovnávací nádržky a víčka... to nakonec byl radiator koupil jsem novy je to sice druhovýroba za try stovky.. byly male problémy s těsněním ale ted už můžu říct ze topí krásně...dekuju´.

2016-11-16 11:28:46

ondra01: Ahoj,řeším stejný problém s topením,někdy se to roztopí jindy jenom trochu nebo vůbec.Radíš přehodit penel ovládání.Poradíš ještě jak se ten panel vyndává?Nerad bych někde něco vylomil.Dík za odpověď.

2016-11-16 12:59:21

seamandez: Spíš bych to viděl na přívod vody do topení. Starší VB měly ještě před topením ventil a ten by mohl dělat problém. Pokud máš automatickou klimu, tak taky zkontroluj štekry na panelu, dost často je v nich špatný kontakt. Jak to rozebrat a dostat se k panelu, si můžeš najít třeba na youtube, ale v zásadě na tom nic není a uvidíš to hned po sundání rámečku.

2016-11-16 15:15:47

ondra01: Dík za odpověď, budu se v tom vrtat,ono se bez topení v zimě nedá jezdit.Aspoň trochu toho tepla je potřeba na čelní sklo pustit.

Venca49  
Václav
2016-11-16 18:06:06

seamandez: V zimě se nechá jezdit.Vezmeš si vaťák,na okna pytlík se solí proti namrzání a teplý čaj do břuchu. Takto jsem jezdil se Škoda Populárem.Ten neměl ani čerpadlo na chladící kapalinu,tenkrát jen voda a měl termosifonové chlazení(samoběžné)Topení tam nebylo,jen díry kolem pedálů a kolem nich se občas dostalo trochu vlažného vzduchu od motoru i se smradem. A pořád to bylo lepší než motorka.


Odpovědět

1  2  3  4