Fórum - Téma


Topení


Fórum Omega B Topení

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1996 Omega B 2.0

5 fotek  |  96 diskuzí

Výkon motoru 100 kW (136 PS) při 4500 ot./min. Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, X20XEV.


1  2  3  4

2014-12-03 15:47:05

to vsechno je v pohode ale ja kdyz nastavim topeni na 27 stupnu tak to malo proste topi moc tepla to nedela a to mam motor ohratej

2014-12-20 15:41:26

ahoj davide prosimte mam problem mam omegu c a prestalo mi foukat teplej vzduch u ridice jen studene a u spolujezdce mi fouka teple

2014-12-20 17:47:44

misan: Omega B to má principielně udělané tak, že topí kontinuálně (tedy furt) a mísení vzduchu (teplého od výměníku topení a studeného zvenčí) podle zvolené teploty obstarávají klapky ovládané u OB podtlakem a u OB FL servomotorky. Pokud se to stalo víceméně náhle, strana spolujezdce normálně hřeje a nepomohl ten reset klapek, vypadá to, bohužel, na některou zaseknutou (neovladatelnou) klapku v přívodu vzduchu k řidiči. Kolik jich tam je a jak je to umístěné a řešené, přesně nevím, rozdělávat jsem to nikdy nemusel (zatím, zaplaťpánbu! ), ale vím, že je to pěkný opruz...

2014-12-20 20:37:51

colommbo: jo tak to mas pravdu dneska sem to mel rozebrany a sem z toho uplne vedle nevim co stim poradte mi dekuju

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-20 20:51:15

misan: Tady pomůže jedině Vlastta, beztak má celé topení vyndané, mohl by nafotit či jinak pomoci.....

vlastta  
vlastimil
2014-12-20 21:35:12

.....topeni mam - a nekolikrat.dokonce bych mel met i nejake foto v PC ........ale jak vyresit zavadu nevim.snad jedine skusit ten reset (jak pise colommbo).......

.....jeste me ted napadlo - mrknou se na tahlo ktery ovlada klapky (viz foto - u prostred topeni)......rado vypadava v tech krajich.......

2014-12-20 22:01:54

vlastta: Moc děkuju za obrázky, Vlastíku, už jsou v příslušné složce PC...

vlastta  
vlastimil
2014-12-20 22:17:51

colommbo: za malo.....ja tech slozek mam uz tolik ze ani nevim kde jaky foto mam

Venca49  
Václav
2014-12-20 22:41:14

vlastta: A bude hůř

vlastta  
vlastimil
2014-12-20 23:07:19

venca49: jj......jen co prijdou jiny auta nez omega

2014-12-21 18:51:32

vlasta dekuji za ilustracni foto asi teda to vypada na to tahlo odpovidalo by to tomu jelikoz ta strana u ridice fouka jen studene

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-21 19:06:59

misan: Právě jsem měl na mysli, že by Vlastík zjistil funkci a co ji ovlivňuje. Myslím si, že prasklo táhlo od servomotorku a klapička v kanálu k řidičovým nohám zůstala ve špatné pozici... Nebo tak nějak

vlastta  
vlastimil
2014-12-21 19:21:05

.....pokud 1 klapka otvira,zavira mela by i druha.jestlize tomu tak neni je neco na ceste mezi nimi spatne.to dlouhe tahlo je mam dojem kovove,tedy nepredpokladam ze by prasklo.spis bych to videl na nekterou tu plastovou cast na krajich toho tahla

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-21 19:54:01

vlastta: Tam to bude trošku jinak, neboť obě strany jsou na sobě teplotně nezávislé. Klimatronik je dvouzónový....... Uvnitř budou dvě klapky samostatné pro obě poloviny topení, ta řidičova strana se nejspíš zasekla nebo je poškozené táhlo. Bude to uvnitř bedny někde ve skříni radiátoru.

vlastta  
vlastimil
2014-12-21 20:24:08

kopejda: no to vim ale motorky (3) sou jen na prave (spolujezdcove) strane - tedy pro ovladani topeni predni casti vozu.......potom sou jeste dole dalsi 2 po stranach ,ale ty sou podle me pro ovladani zadni casti vozu......

.......je mozne ze by 1 motorek ovladal obe klapky a ty druhy 2 ovladaly klapky nezavisle na sobe???

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-21 20:49:57

vlastta: To co je po stranách bude spojené a jsou to okruhy: na nohy, na okno a na střední výdechy palubky. Pak musí někde uvnitř být dvě klapky pro levou a pravou stranu. Tam bude zakopaný pes.....

2014-12-21 20:53:44

vlastta: Co jsem tak vydedukoval, tož digiklima pro zadní část kabiny (zadní sedadla) žádné extra motorky nemá, Vlastíku, tam jsou jen štelovatelné výdechy nad podlahovým tunelem (za loketní opěrkou). Dokonce v manuálu píšou, že pokud vzadu necestují pasažéři, je lepší tyto výdechy uzavřít, aby všechen vzduch byl k dispozici vpředu... Osobně se tím řídím a vpředu je to znát.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-21 21:05:07

vlastta: Kdybych tu kisnu měl před sebou, tak bych to zjistil za chvíli, takhle podle fotek to nejde. Chybí tomu předek od ventilátoru - je vidět radiátor a nevím na co je ten kanál ucpaný hadrem..... Řekl bych, že to budou ty spodní motorky co jsou po obou stranách pod výparníkem klimatizace:

vlastta  
vlastimil
2014-12-21 21:34:51

kopejda: jj - to zakrouzkovany sou ty motorky po stranach co sem mel na mysli......me to zas neda spat.bych to vyzkousel ,jenze topeni je opet zabordeleny

vlastta  
vlastimil
2014-12-21 21:41:54

colommbo: tak to sem si neuvedomil.....a pritom jak si to napsal (to vim)......


Odpovědět

1  2  3  4