Fórum - Téma


Těsnění nebo tmel pod víka, svíčky.


Fórum Omega B Těsnění nebo tmel pod víka, svíčky.

Informace o modelu: Opel Omega B



2014-09-08 21:33:29

Zdravím pánové, jelikož se zase nudím tak se chystám na přetěsnění obou vík motoru na Omeze 3.0i V6.

Neteče to sice nějak extra ale kapka pod autem se najde.

A ptám se, je lepší koupit pod víka osvedčené těsnění Elring nebo raději koupit dobrý těsnící silikon (tmel) a utěsnit to s tím. A nebo je lepší oboje (origo GM těsnení nebudu kupovat )

Nikdy jsem to nedělal a vím že to bude pakárna, ale nejsem lama tak se toho nebojím.

Rovnou bych pročistil i sání nějakým dekarbonizačním přípravkem, protože myslím že od egr bude špinavé.

No a ještě se chystám na výměnu šestici svíček

Narazil jsem na nějaké Densa K20TT a žeprý vyhovují specifikací pro můj x30xe, tož nevím jestli je to dobrá volba.

A zapalovací kabely tam dám taky nové odporové NGK.

Díky za postřehy a zkušenosti jiných co si tím prošli

2014-09-08 21:37:52

@ Vojta90:

ad vika: Oboje, jak Elring tesneni, tak i trosku tmelu, jen tak jemne, do rozku,prechodu oblouku a tak.

ad cisteni sani: Napad dobry, pozor na klapu (senzor klapky), egr bych rovnou zaslepil - staci vyrobit tesneni 'bez dirky', at si egr egruje jak chce, sracky do motoru uz nepujdou.

ad svicky: Skoda penez za densa, obyc NGK dle katalogu taky budou fungovat - amozna lip nez ty densa

2014-09-08 21:44:04

beawer: Díky

Víka: Dobře, nemám problém, myslím že je to taky dobrý nápad

Sání: senzor klapky ? takovej ten potenciometr do kterého vede šekr? Ano egr se chystám zaslepit.. tudíž je potřeba vyrobit záslepku s proklenutým dnem aby mohla jehla pracovat hore dole, nebo stačí plech s rovným dnem?

Svíčky: osobně si to myslím taky..asi půjdu do zlatých NGK dle katalogu (akorát teda nevím číslo)

ikdyž oni ty Densa nejsou moc drahý

2014-09-08 21:48:49

vojta90: Předpokládám, že víka máš plastová, jinak bys asi (už) nepřetěsňoval (na tvůj motor lze použít hliníková z VeBe 2.5 V6, ale je to úzkoprofilové zboží). Elring použít můžeš a trochu těsnícího tmelu navrch taky, výsledek (efekt) bude záviset na stavu samotných vík - mně to pomohlo zhruba na rok, pak jsem se nas*al a nechal dát celá nová víka (pro 2.6 a 3.2 motory hliníková z VeBe použít nelze). Sundání vík a přetěsnění (popř. výměna) zas tak složitá není, určitě to zvládneš. Bacha na O kroužky zespodu vík kolem otvorů pro šrouby - bude jich (předpokládám) osm na každém víku a když dáš před zpětnou montáží nové, bude to lepší.

A chceš-li opravdu hodně dobré svíčky, zkus pouvažovat o Denso IK20:

http://www.autodoplnky.cz...ium-power-ik20-s306060436

2014-09-08 21:54:17

colommbo: Ano mám plast, už jsem tady četl mooc diskuzí o s tímto problémem. Akorát jsem nevěděl co je lepší, ale záleží o štěstí a v jakém stavu jsou víka

Osobně jsem měl nutkání obvolat pár vrakoviš o ty víka s VB 2.5 V6 (vím že bych je sehnal) ale nechci je.

Asi se po roku nas*ru jako ty a dám nové

A ty O kroužky mají nějaký specifický název ? Aby na mě v autodílech nehleděli jak na Lojzu

2014-09-08 21:57:38

vojta90: Mají-li nějaké extra označení, to nevím, jsou to prostě O kroužky kolem otvorů pro šrouby zespodu vík. Lze ale použít vpodstatě jakékoli téhož rozměru. Akorát že rozměr zjistíš, až sundáš víko...

2014-09-08 22:05:54

Nu dobrá. Takže těsnění koupím Elring + tmel a jemný film O kroužky nějak vyšpekuluju a plesknu to na motor.

Svíčky dám NGK dle čísla katalogu a nové zap.kabely odporové NGK.

Dekarbonizuju sání a zaslepím egr ventil. Mám trochu hrůzu s toho kolik karbonu tam bude, ještě jsem pod sukni svojí x30xe nikdy pořádně nehleděl.

Doufám že mě nebudou svíčky plavat v oleji

Co se týče záslepky na egr, stačí jen nějaký primitivní plíšek dle šablony, nebo nějakej s vydutám dnem?

Jinak mám si dát na něco extra pozor až půjde to celý sání dole? Nějaký skrytý šroubky, hadičky nebo el. vedení...asi nejvetší bobky mám s těch vstřiků který taky musí jít asi ven

2014-09-08 22:14:23

@ Vojta90:

ad EGR: az ho sundas, tak pod nim bude tesneni .... vyrobis z klingeritu to samy, ale jenom s dirama na srouby.

ad brodel v sani: je to benzin, zadne kamenne usazeniny tam nebudou, staci to na noc namocit do nafty, druhej den benzinem a zubnim kartackem cistit ... a cistit ... a cistit ... a cistit

A ano, az budes sundavat tunel sani, jsou tam gumovy tesneni, vetsinou jim nic neni tak jen na ne dej pozor, samostatne je koupis jedine v Oplu, i kdyz maji tusim cislo od elringu, tak je nikdo samozrejme nedodava ...

Jinak snad tam zadna vyslovena zrada neni, jen je strasnej oser nekam odsunout tu listu s kabelama ke vstrikum atd, co je na ridicove pulce motoru ...

2014-09-08 22:31:59

vojta90: Svíčky (aspoň některé) se koupat v oleji budou, ale to jim zas tak strašně nevadí... Hlavně dávej bacha, ať ti něco nespadne do sání... A jen pár obrázků pro představu, co tě asi tak čeká...

Btw na pravé straně posledního obrázku pod takovou divnou trubkou na dva šrouby je termostat, kdybys jej někdy hledal...

2014-09-08 22:42:08

colommbo: na tu fotku čumím.. a říkám si kterej borec narval x30xe do Vectry až mě docvaklo že je to tak položený sání

No dívám se že je potřeba odpojit i benzínové vedení (takový dva hliníkový krky) no to bude zas akce jak prase

zas něco ulomím nebo utrhnu jak se znám

2014-09-08 22:45:47

vojta90: Odpojit benzínový vedení je to nejjednodušší - stranové klíče 17 a 19...

A sání je jen odložené stranou, bo zůstávají připojené hadice vyhřívání škrtící klapky.

2014-09-09 07:19:22

vojta90: i takhle se dá čistit a bez přípravků

Intake manifold cleaning on 04 TDI Passat

This video will show you an easy way to clean ANY dirty intake. Injoy the video :)

2014-09-16 18:18:06

Colommbo děkuji. Už se na to chystám

Ale narazil jsem na jeden mírný zásek a tou jsou zapalovací kabely.

Chci NGK a jsou dva druhy pro můj motor, dle obrázku jiné délky a žeby i štekry do rozdělovače?...

Právě se ptám ptz už jsem se jednou takto spálil na bývalé VA GT

Budu to objednávat z eshopu.

Nechci dělat reklamu, ale mrsknu to sem, a pokud někdo bude vědět který tam mají být budu rád

Jedná se o vozidlo OB 3.0i V6 155kW 1994. Čís.motoru: 08057684/1994

http://www.autodily-cardo...svicky/kabely-a-koncovky/

2014-09-17 18:21:27

nikdo neví ? (asi to budu před objednáním první rozdělat a změřit ale i tak..)

2014-09-17 18:27:19

vojta90: Koukám na katalog Auto Kelly, také nabízejí dvoje kabely a rozhodující je číslo motoru - DO č. 08145499 včetně jsou jedny a OD 08145500 jsou ty druhé, tož na tvém místě bych se asi řídil tím, Vojto...

2014-09-17 18:34:14

colommbo: vřelé díky za odpověd, jsem z toho trochu na větvi

když moje čílo motoru je 08057684. Tak jak mám poznat to OD a DO.

neorientuju se

Nevím jak se v těch čísle orientovat

připadám si jak blbec

2014-09-17 18:41:44

vojta90: Číslo tvého motoru (08057684) je menší (nižší) než to hraniční 08145499 a tedy jsi členem první skupiny DO...

2014-09-17 18:57:54

colommbo: zlatá rada moc děkuji

takže objednám:

Sada kabelů pro zapalování NGK RC-OP1206

6x svíčka NGK V-Line 23 (BKR5EK)

Těsnění, kryt hlavy válce ELRING 469.440

Kdyby někdo měl připomínky k zvoleným dílům, tak rád se poučím

a ještě jsem špekuloval na pylovým filtrem ten tam dám asi

MANN CU3059 (MF CU3059)

  • kde ho v Omči najdu? na foru jsem četl někde pod kapotou na straně spolujezdce u stěračů ale čuměl jsem tak jak péro a nic mě do očí nekoplo.. asi byla tma ..

2014-09-17 19:08:31

vojta90: Otevři kapotu a na straně spolujezdce zvedni část těsnění na torpedu, tím se ti odkryjí dvě kovové sponky zajišťující plastové víko (část torpéda) ke schránce s pylovým filtrem. Víko odklopíš nahoru, filtr je nastojato ve schránce zajištěný dvěma plastovými packami. Současně taky zkontroluj a případně pročisti odtokový otvor ve dnu schránky - pokud se zanese sajrajtem, voda stékající po skle do tohoto prostoru (pro)teče skrz ventilátor na podlahu k nohám spolujezdce - důležité!

2014-09-17 19:18:09

colommbo: moc díky. Mrknu na to


Odpovědět