Fórum - Téma


Termostat motor C16NZ


Fórum Astra F Termostat motor C16NZ

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

1996 Astra F

20 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2014-09-08 17:06:11

Zdravím vás přátele poradí mi někdo jak vyměnit termostat na Astře F 1.6i Motor C16NZ

Pokud možno třeba i foto jak se k němu dostanu a jak jej demontovat. Díky vám moc za rady Tel na mě 778044717 nebo email- Veilsiders@seznam.cz

bad64  
2014-09-08 17:14:52

michalfree: No moc tě nepotěším jelikož u tohoto motoru musí rozvodový řemen dolu a vrchní rozvodové kolo termostat je pod ním nejlépe aby to udělal servis je tam blbý přístup a pak se musí nastavit rozvody.

2014-09-08 17:17:33

bad64: Takže řikáš radši do servisu a je klid? Jinak prosím tě teplotní čislo je kde? Co myslíš že by mě v servisu stála výměna? Nebo mam jet přímo do oplu?

bad64  
2014-09-08 17:23:03

michalfree: To záleží na tobě nevím jak drahé máš u vás servisy já termostat koupil a výměna mne stíla cca 300kč za puldruhé hodiny jsem odjížděl.Čidlo teploty ale bez záruky bude někde u trubky co jde k chladiči od hlavy je tam jeden drát jen nasunutý.Tento motor jsem měl ve Vectře A a už ji tak pět let nemam.

2014-09-08 17:34:07

bad64: No tak jak to vidím asik koupit rovnou rozvodouvou sadu to teleso termostatu s tesněním a hodit to do servísu :-D No tady ty naše servisi to je hrozná prasárna strašně moc penez za to chtej

2014-09-09 09:33:43

Pokud jsi trochu zručný udělej to doma. Rozvody si postav na rysky a pak to vše shoď. Nemusíš se bát tento motor je "nepotkatelný" , takže když to uděláš blbě max. to nepojede :)

Termostat je opravdu dementně v hlavě. Proč ho chceš měnit ? Vaří ti to , nebo se to nechce ohřát ?

2014-09-09 12:35:21

breathlless: Padá mi často teplota a motor se kolikrat neohřeje ani na 70 stupnů už sem se bavil se známím tk řikal že to dame v dílne prej mi pomuže :-D

2014-09-09 14:15:28

Tohle sem řešil u svojí C16NZ taky. A výměna termostatu nepomohla. Prostě to jezdí studený ( 75°C ) a teprve v zátěži a agresivní jízdě to jde nahoru. Termostat jsem měl vpořádku. Momentálně mam auto v depozitu takže to neřešim.

2014-10-13 19:19:43

Také mně ukazoval teploměr neustále podchlazený motor, pak jsem měnil palubní desku a bylo to najednou v pořádku. Takže byla chyba pouze v měřáku. Mimochodem někdy pomůže výměna odporu v palubce.

bad64  
2014-10-13 19:37:36

Když jsem měl VeA s tímto motorem měnil jsem asi 4x termostat docela pakárna rozvody dolu ale to jsem nechtěl napsat pak jsem si pozval kamaráda pana VGT a ten přijel z měřákem a po proměření aktualní teploty mi lhal budík tak že jsem jezdil a skutečnost byla 80°C a na budáku slabě60°C.

Venca49  
Václav
2014-10-13 23:05:13

U starších Oplů,VectraA,AstraF,CorsaAiB atd. ukazoval teploměr vždy méně,než byla skutečná teplota motoru.Bylo to tak udělaný,aby se řidič nevzrušoval,když byla teplota motoru 100°C a nejančil.To byla normální teplota a budík ukazoval 85-90°C.Měřil jsem to Techem za jízdy.Prý je to normální.

2014-10-14 09:29:56

venca49: Podobně to mají nastavené koncernové vozy - ručička sedí jak přibitá na jedné (té nejoptimálnější) hodnotě, ať se kolem (v motoru) třeba čerti žení... A uživatel si vrní, jak jsou ty motory báječné...

Venca49  
Václav
2014-10-14 13:45:13

colommbo: Jirko,no právě U Fiata Doblo,s kterým jsem jezdil u Kelly,dřepěla ručička celé tři roky na jednom místě a výš nevylezla,ani kdyby hořelo. a já byl v klidu.

2014-10-14 14:28:39

venca49: Mně se podle aktuálních provozních podmínek ručička pohybuje mezi 80°C a cca 93°C (výš nikdy nevylezla, sepnou ventilátory), ale asi to zatím řešit nebudu, co myslíš, Václave...?

Venca49  
Václav
2014-10-14 14:35:18

colommbo: Já bych to neřešil,je to OK.Čidlo ventilátor sepne kolem 105 - 107 °C,měřeno Techem přímo teplota motoru.Po klesnutí na 95°C rozepne.Co ukazuje budík,je méně.

PS: U mojí CorsyB je režim ohřátí motoru a provozní teplota také již jiný.Když byla nová,tak se motor ohříval rychleji(tření)a teploměr s termostatem na to reagoval jinak.Ručička vyběhla až na skoro100°C a po otevření termostatu rychle klesla na 92°C.Tam se držela.Nyní,i po výměně termostatu,vylézá pomálu a drží se na sotva 90°C.Žádný výkyv při otevření termostatu nevidím.Leze pomálu nahoru a dost.Asi je menší tření a pomalejší ohřev.U nové Dčkové nevidím nic.Tam raději teploměr ani nedali.

Breathlless, 2014-09-09 09:33:43 napsal:

Pokud jsi trochu zručný udělej to doma. Rozvody si postav na rysky a pak to vše shoď. Nemusíš se bát tento motor je "nepotkatelný" , takže když to uděláš blbě max. to nepojede :)

Termostat je opravdu dementně v hlavě. Proč ho chceš měnit ? Vaří ti to , nebo se to nechce ohřát ?

2014-11-20 21:02:31

breathlless: ahoj mam problem mam tu samou astru s tim to motorem ale ted v zime se mi prestala ohrejvat raficka teploty se nehne z modreho pole ani po 50 km mohu poprosit o radu diky

2014-11-21 08:32:05

může to být , jak už bylo víše řečeno , vadným ukazatelem v budíkách, nebo i vadným čidlem teploty.

Jediná kontrola je změřit Ohmy čidla teploty za studena a pak za teplého motoru a z toho vycházet. Nebo toto udělat diagnostikou.

Při výměně termostatu je také vhodné vyměnit i domeček, protože může být vymačkaný a pak i nový termostat by propouštěl.

Další varianta je : Topí to ? Necuká to ? Jezdí to normálně ? Jesli vše ano , tak to neřešit a jezdit bez obav.


Odpovědět