Fórum - Téma


Termostat CorsaB


Fórum Corsa B Termostat CorsaB

Informace o modelu: Opel Corsa B

Diskuze o vozidlu

1993 Corsa B 1.2

5 fotek  |  10 servisních knížek  |  224 diskuzí  |  1 otázek

Výkon motoru 33 kW (45 PS) při 4600 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 196 ccm (73 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, X12SZ.

Sepie má zase Opel


1  2

bad64  
2014-12-09 18:32:14

Ahoj nevíte někdo jaký sehnat termostat do corsy ale potřeboval bych ho namontovat do hadice jelikož se mi nechce schazovat rozvody abych vyměnil ten co tam patří.Prostě bych dal nový do hadice za stávající termostat.

Venca49  
Václav
2014-12-09 19:27:22

bad64: Nedělej to,dej originál.Sundání rozvodů je sranda,napínací kladku jen zapíchneš kolíkem,kolo vačkové povolíš,je na kolíku a nemůžeš ho přehodit jinak.Zadní kryt stačí,v nouzi,jen povolit nahoře a oddálit.Pak tam máš dva M8 šrouby a je venku.Složíš to obráceně,jen neotoč řemen,a máš pokoj na mnoho měsíců a kilometrů.Nemění se přeci každý rok.

bad64  
2014-12-09 20:12:16

venca49: To máš sice pravdu ale v tomto počasí a venku to asi nepujde tak lehko,a ještě marodím se zánětem ledviny.

Venca49  
Václav
2014-12-09 20:21:01

bad64: Tak to zbývá jen ruční svěrka a hadici zaškrtit Ale vážně,přeji ti brzké uzdravení a radostné Vánoce.

bad64  
2014-12-09 20:30:30

Děkuji

bad64  
2014-12-10 08:59:06

Přeci to musí jít vložit termostat do hadice když vím že to nic neudělá jelikož termostat ve vozidle je otevřený a nezavře se.Ale nemohu nic najít nebo z jakého vozidla tam ten termostat dát poradí někdo kdo ví z čeho by šel do té vrchní hadice k chladiči?

2014-12-10 09:26:05

Treba se mylim, ale podle me by ti to nefungovalo. Kazdy termostat "omyva" voda v ktera je pred termostatem a je ohrivana motorem v malym okruhu. Az se ohreje na danou teplotu, tak ohreje i termostat a ten se otevre a pres nej zacne proudit voda do chladice. V pripade ze bude jen tak vlozen do hadice, tak ho nebude omyvat ta ohrivana voda (protoze kolem nej neproudi ) a on se neotevre, pripadne by se otevrel az po dlouhe dobe (kdy se ohreje setrvacnosti i ta "stojici " voda u nej) a to uz bude motor prehraty. samozrejme ze existuji i termostaty na hadice - treba Zigulik - ale do nej vedla i jeste jedna hadice. Snad jsem to napsal srozumitelne

bad64  
2014-12-10 09:44:51

Proč by to nemelo fungovat já chci dát ten termostat co nejblíže toho nátrubku od termostatu .Ve VeA jsem to také měl a makalo to perfektně akorát to tam dal někdo předemnou a nevím co to bylo za typ termostatu.I když jsem tenkrát vyměnil termostat co tam patřil tak to stejně špatně topilo jelikož se motor neohřál na provozní teplotu ale z tím přídavným termostatem se ohřál a i to spouštělo ventilátor.

2016-07-03 13:52:57

dobry den kazda rada a pomoc se ceni važim si toho, dekuji problem mam ze

se prehriva se mi a jde to az na 98 stupnu , ventilator se mi nespina tak jsem to vyvedl zatim pres vypinac mimo hadice jsou od chladiče meké což znamena že tlaky jsou v poradku, dnes jsem vymenil cidlo na chaldici ale porad se nespina ventilator, poradite? muze to byt termostatem? pokud ano vymena je obtižna je mezi blokem a rozvody, neni pristup na to abych tam vlozil klič a odmontoval musi se povolit rozvody ale co pak? bojim se,s tim manipulovat je tu nekdo kdo by me to udela vymenil termostat? poradte email emili22@seznam.cz sms zpravu na 732473405

VGT
2017-02-01 15:25:40

Dotazy položené výše jsou sice staré, ale odpovědi se možná budou hodit i některým jiným lidem. Také jsem měl termostat vložený v hadici - fungovalo to dobře (motor C20NE), v talířku ventilu termostatu byl odvzdušňovaví otvor (cca 1,5 mm), tudy pořád mírně proudila chladicí kapalina. Ten termostat byl z Renaultu R12 anebo R9 (už si přesněji nevzpomínám).

Jinak k tomu povzdechu: ventilátor chladiče nespíná ani při 98°C (poměrně časté dotazy tohoto typu čítám na Oplích fórech).

A proč by měl ventilátor spínat při takto nízké teplotě ???

Spíná při teplotách 105 - 115°C (všechny typy Oplů to nemají stejné). Termostaty Oplů do cca roku 2005 ZAČÍNALY otvírat při 92°C, plně otevřeny měly být při 105°C. Pokud je spínací (elektrický) termostat ventilátoru na chladiči -- a čidlo teploty na hlavě motoru či někde poblíž, tak teplota motoru může jít ještě výše. Není se proč znepokojovat - chladicí kapalina (Fridex) pod tlakem v soustavě chlazení/topení je pod tlakem cca 1,25 baru, vře v těchto podmínkách až někde kolem 130°C.

Při necelých 100°C vře akorát tak voda na sporáku při vaření buřtů.

2017-02-01 22:40:55

vgt: ted jsem docetl zpravu na tema termostat a cidlo co se tyka na chladiči, nejde mi ale na rozum dve veci dobre termostat me sice otevre se zapne druhy okroh jde to do chladice a zpet pres expanku do motoru, kdyz se mi otevre termostat druhy okruh a mam na buduku teplotu 105 stupnů tak proc nesepne cidlo na chladiči dole ktery ma spinaci hodnoty 100 stupnu a vypinaci 95 stupnu, kupoval jsem ho novy a je funkčni ,otazka zni nemela by teplota prvyšujici 105 stupnu sepmout cidlo ventilatoru? dekuji za osvšceni otazky, jeste podotykam mam zname co maji tež oply corsy stejne jako ja a teploty nedosahuji jim vice pri zatiženi jak 95 stupnu max,kde je tedy chyba?

2017-02-01 22:54:41

emilio: Hodnota na budíku je/bývá spíše orientační, ve skutečnosti může být nižší než udávaných 105°C a proto ventilátor nespíná...

Venca49  
Václav
2017-02-02 00:24:22

emilio: Kontroloval jsi zda jde k čidlu na chladiči proud? Jeden kontakt je kostra a druhý +.

Funguje ventilátor? Propoj kontakty ve svorkovnici k čidlu,měl by větrák běžet.Zapni zapalování.

VGT
2017-02-02 07:29:52

emilio: Zdravím, kolego.

Zkus, prosím, psát s českou diakritikou (háčky, čárky), velmi obtížně pak ten text luštím tak, abych dobře pochopil smysl sdělení ....

Ptáš se, kde je chyba .... Chyba v termostatech nemusí být nikde - a stejně to bude fungovat tak, jak píšeš - a bude to správně. Čidlo teploty motoru bývá umístěné na hlavě motoru anebo na tělese termostatu v hlavě. To jsou poměrně horké části motoru. Odtud jde po otevření termostatu horký Fridex hadicí do vrchní části chladiče, prochází,"klesá", chladičem dolů do spodní části a v těch místech je spínací termostat ventilátoru chladiče. Tady však Fridex nemá tu teplotu co měl v hlavě motoru či na tamním termostatu, je chladnější o 10 či ještě více stupňů. Proto se ventilátor při 105°C (teploměr motoru) ještě nerozeběhne, na spínacím čidle je totiž třeba jen 94°C.

A další věc: teploměry na přístrojové desce u starších vozů často "podměřují" = ukazují menší hodnotu než je skutečnost. Takže tví známí můžou mít "na budíku" 95°C, ale skutečná teplota v hlavě motoru už může být klidně přes 100°C. Např. mě podměřuje "budík" 10°C.

Tenhle popis neplatí pro úplně všechny Oply, co kdy byly vyrobeny -- takto se to dělalo do roku cca 2000-2005, dneska je to už zase trochu jinak.

2017-02-02 21:35:06

ahoj diky za odpověd ,co se týká čidla na motoru ,myslíš ten s jednopolovým kontaktem ? tak ten je na budik palubni desky teploty tomu rozumim,ale jeste jsem zapoměl to že před tim jsem to děla s tondou a měl jsem tam vodu a teplota sla na neutralu dost vysoko v letě samozřejmně asi tak 110 stupnů a pak se nám to podařilo že to roztočilo ventilátor, ale uz pul roku co tam mam fridex ani se nehnul, a proto mám pak starosti abych ho neuvařil,přemýšlel jsem kdyby to šlo nějak udělat dát od temostatu mezi hadici a chladičem nějakou přechodku se zavitem na cidlo a prakticky by to od termostatu když to otevře mohlo spustit pak ventilator, šlo by to?

Venca49  
Václav
2017-02-02 21:46:45

emilio: Pokud chceš mít jistotu zapínání větráku,tak si udělej samostatný okruh s relátkem na sepnutí vypínačem.Já to udělal pro klid duše,když mi odešlo čidlo na chladiči při cestě do Itálie.Nejdříve ale zkus,zda větrák opravdu funguje a jde k němu proud.Vypínač jsem dal na přístrojovku originál na přední mlhovky.Měl jsem zaslepenou díru nad vypínačem pro zadní mlhovku.

Mám také Corsu model 1997 a tam je poblíž spojkové páky na vypínání,držák asi 15cm vysoký a na něm je zaslepený konektor.Tam když se propojí kontakty,tak se větrák rozběhne.Je to připravené asi pro klimošku.Pokud to tam máš,tak tam jsem zapojil to spínací relé.

VGT
2017-02-02 22:13:08

emilio: to co píšeš - spínací termostat pro ventilátor chladiče dát do hadice k chladiči - šlo by to tak udělat. Ale je to dost krkolomné řešení. Zkontroluj, zda-li se ti rozeběhne ventilátor tím způsobem, jak píše Venca49 (propojit kontakty na spínači ventilátoru na chladiči při zapnutém zapalování).

A jestli se ventilátor rozebíhá - tak bych to nechal být.

A další zkouška by se dala udělat tak, že teplý motor necháš na místě běžet na volnoběh, topení v autě však musí být vypnuté. No a sleduj, zda se ventilátor chladiče rozeběhne. Mně se rozebíhá až při 115°C teploty motoru (v současném mrazivém počasí).

Ilustrační foto z mého zkoušení činnosti chlazení motoru ..... (vložím v pátek)

2017-02-03 14:01:44

vgt: ahoj dekuji za odpoved mam čidlo zapojen konektorem na chladici dole jak ma byt a pro jistotu mam od toho zapojeni jeste dvoulinku vedenou pod kapotou ke dvrim u řidiče na vypinač když ho zapnu ventilatior se roztoči , vpohodě, na volnoběch jsem to delal ale mel jsem zapnute topeni, takže to vyzkoušim jak pišes vypnute, dam pak vedet diky

vgt: vztup horke kapaliny na obrazku sohlasí, čidlo dole v pravo po smeru jizdy též, jen vystup horke kapaliny nemam v levo dole aale nahoře asi 10 cm od vrchu chladiče,

VGT
2017-02-06 15:53:23

emilio: tak jsem se díval do katalogu chladičů na ten, co máš v autě nejspíše ty (viz. obrázek). Vskutku nešikovné konstrukční provedení .... z obrázku myslím dobře patrné.

2017-02-06 15:57:03

vgt: Nepomohlo by jeho namontování vzhůru nohama...?


Odpovědět

1  2