Fórum - Téma


Teplota vody.


Fórum Zafira A Teplota vody.

Informace o modelu: Opel Zafira A

Diskuze o vozidlu

1999 Zafira A 1.8

32 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui), 4-válec, 16-ventil.



2016-05-02 19:30:24

Zdar pánové, hledal sem tady na fóru ale nenašel.

Když stojím tak mi teploměr ukazuje normálně ale sotva ujedu pár metrů tak rucicka spadne na nulu. Dnes sem vyměnil čidlo a stále stejná závada.

Máte někdo radu ? Děkuji

2016-05-02 19:44:14

co termostat ?

2016-05-02 19:46:49

lu_boss: si delas prd*el... To si opravdu hledal spatne. Vymen si termostat... Co znamena, ujedu par metru a co znamena, ukazuje normalne? Kdyz uz si to sem napsal, tak to trochu rozved...

2016-05-02 20:01:09

Bude to ten termostat výměn ho ale počítejme ze stojí asi 700 Kč

2016-05-03 06:00:37

ondra01: Sorry ale prd*l si nedělám jen hledám radu..... Když nechám auto stát tak teplota vyleze na 80. Ujedu 20 metrů a jsem na nule.... Termostat mám měnit celej nebo jen tu vložku ? Díky a příště se pokusím hledat víc

2016-05-03 06:18:16

stačí vyměnit vložku. A příště hledej, je to tu nesčetněkrát probráno.

2016-05-03 13:14:12

Děkuju za rady.

Ps: našel sem tady toho spoustu ale nikomu to nedělalo to co mě.

2016-05-03 13:56:44

bylo by dobré to ještě napíchnout na diagnostiku a zkontrolovat na live datech teplotu chladící kapaliny v porovnání s tím, co ukazuje ručička na přístrojové desce.

2016-05-03 19:38:58

Nejsem sice automechanik, ale házet to hned na termostat. Pokud má auto ohřáté na 80stup a po 20metrech je teplota na nule tak se motor nemůže přece tak rychle ochladit. Spíš bych zkusil mrknou na čidlo teploty co se týče kabelu plus bych zkusil jaký má odpor když budík ukazuje 80stup a jaký má odpor když u jedeš těch 20metrů a budík spadne na nulu. tím bych začal, to tě nebude nic stát.

2016-05-03 20:17:08

jarda_zafira: Zase to moc nerozvadej do detailu...za prve, teplotu urcite nema na nule, protoze zafira ma budik az nekde od 60*C a prvni cislice je 80*C a za druhe, pokud je termostat stale naplno otevreny, staci jen par metru a vychladi se ti na polovinu, kor kdyz jeste pripocitam chybovost ukazatele, coz je u opla klidne i +-15*C oproti opravdove teplote.

Aby byla chyba nekde jinde, musela by mu ta rucicka treba nejak poskocit, jednorazove spadnout, nebo tak neco a to bych rekl, ze nedela. Jen normalne plynule sleze dolu, kde ale neni 0*C

2016-05-04 03:44:42

Hmm, pokud by byl termostat naplno otevřený měl by přeci ohřáty celý chladící okruh, v tom případě by se mu měly zapnout ventilátory ne?

2016-05-04 06:25:14

ventilátory spínají kolem 95-100°C dle nastavení daného spínače a v tomto počasí při otevřeném okruhu to dá hodně práci dostat na 95°C. Měl jsem taky v háji termostat a v zimě jsem to neohřál na více než 75°C, do kopce v zátěži možná na 85°C se dostal a jen jsem přejel horizont, odlehčil motoru a teplota spadla na 60°C (na dno).

Jak už jsem zmínil, bylo by dobré se s tím projet s napíchnutou diagnostikou a sledovat to.

2016-05-04 19:33:07

Ještě jednou moc děkuju a v pátek vám dám vědět. Vyměním termostat a mám domluvenou diagnostiku. Snad to dá pokoj.

PS: To na nulu jsem myslel jako že ručička spadne na začátek.


Odpovědět