Fórum - Téma


Teplota motoru kolem 95 stupňů


Fórum Astra F Teplota motoru kolem 95 stupňů

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

2001 Astra F 1.6

1 fotek  |  60 diskuzí

Výkon motoru 55 kW (75 PS) při 5200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, 8-ventil, X16SZR.



2016-04-02 10:55:18

Ahoj všem,

měl bych na vás, zkušenější, jednu otázku – před týdnem jsem si nechal vyměnit vadný termostat (motor se ohřál max. na 80 stupňů a často teplota padala až do modrého pole). Po výměně termostatu se teplota s minimálními výkyvy drží na 95 stupních. Chtěl bych se zeptat, jestli to tak je v pořádku? Dříve se mi držela spíše kolem 90 stupňů. Myslíte, že to bude typem termostatu?

Moc díky!

2016-04-02 11:18:58

vdlask: "motor se ohřál max. na 80 stupňů a často teplota padala až do modrého pole" vers. "Dříve se mi držela spíše kolem 90 stupňů" - tož jak to tedy je...? Termostaty (i na jeden typ motoru) mívají různé teploty otevírání/úplného otevření, bývá to na nich i vyznačeno. Další věc je ta, že ukazatel teploty motoru na přístrojovce je "jen budík", skutečnou přesnou teplotu chladící kapaliny ukáže (měla by) diagnostika. Už se tu ve fóru několikrát psalo (naposledy, tuším, Ondra), že vpodstatě jakákoli teplota na budíku v rozmezí cca 80-105°C je normální a není třeba se bát a hledat v tom vědu za předpokladu, že se motor nepřehřívá a chladící kapalina neubývá.

2016-04-02 11:30:12

Myslel jsem to takto - před závadou termostatu se mi držela teplota kolem 90 stupňů. Když začal zlobit, tak kolísala mezi modrým polem a cca. 80 stupni. Po výměně termostatu se drží na 95. Také jsem si říkal, že to asi bude odlišnou teplotou otevírání termostatu. Chladící kapalina mi neubívá a motor se nepřehřívá. Sahara spíná někde kolem (budíkových) 102 stupňů.

2016-04-02 11:39:10

vdlask: Už rozumím a takhle, jak píšeš, to bude v pořádku.

2016-04-02 13:59:03

colommbo: ahoj, a pokud ubývá ?? já mám ale jak víš diesel 1.7 a často se mi to šplhá hore, ale když jedu rovinu a normální jízdou tak se drží... no už jsem taky jel na poloprázdnou..

2016-04-02 21:46:19

ivan.kv: Mno, pokud ubývá, mělo by se to hlídat popř. hledat/najít/řešit...

2016-04-03 07:23:19

Mozno by stalo za to vymenit aj cidlo teploty, je to minimalna investicia a jednoducha praca a ak uz odisiel termostat, cidlo by si to pytalo tiez, u mna vymena vyriesila podobny problem

2016-04-09 11:47:59

colommbo: ahoj Jirko, právě hlídám, hledal a nenalezl a hlavně to udělá z ničeho nic, jinak třeba 4 ěsíce ani ň, jinak pod autem sucho a nádrž i hadice ok... Takový skrytý ořech

2016-04-09 12:11:39

ivan.kv: Měl jsem před časem též problém s mírným ale stálým úbytkem kapaliny (slabé dvě deci/1000km), taky jsem hledal a nenalezl (tedy jen vizuálně, motor jsem nerozebíral.) Nakonec jsem po velkém váhání do systému nalil TEKUTÝ přípravek k utěsnění chladící soustavy (od TEC2000, jsou i levnější.) Už je tomu rok, sice jsem taky dolil asi dvě decky, ale najel téměř 20tis.km. U mě dobrý, Ivane!


Odpovědět