Fórum - Téma


Teplota motoru a drobné škubání


Fórum Astra G Teplota motoru a drobné škubání

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

1999 Astra G 1.4

5 diskuzí

Výkon motoru 66 kW (90 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 398 ccm (85 cui), 4-válec, 16-ventil.

Dárek :)



2014-05-14 19:34:11

Ahoj,

Mám dva drobné problémy na mé Astře 1.4 16v 1999. Potřeboval bych s tím trochu poradit.

1) Zdá se mi, že mi špatně ukazuje teplotu vody v motoru palubní ukazatel. Teplota nevyleze na 90°, ale stále se drží na cca 83°. Je tohle standardní teplota? Nemám vadný termostat nebo případně jiné čidlo?

2) Během jízdy občas auto v nižších otáčkách škube. Jedná se při studeném, ale i teplém motoru. Opět netuším, v čem muž byt problém, proto se tady na Vás obracím :)

Prosím o rady :)

2014-05-14 19:59:17

nohicz: Ahoj! Co se ukazatele teploty chladící kapaliny týče, může být (a domnívám se, že i je) u tebe vše v pořádku. Jednak je to "jen budík na přístrojovce" a druhak vycházím ze své zkušenosti - ručička budíku u mé Omči po studeném startu vystoupá plynule zhruba na 92°C, (asi) otevře termostat, ručička klesne na cca 80°C a zvedne se na cca 85°C. Tam v převážné době drží, jedu-li rychleji nebo je-li větší chladno, klesá opět k 80°C, v případě hustého provozu či při vyšší teplotě vzduchu vystoupá na zhruba 93°C, sepnou sahary (jsou slyšet) a pošlou ručičku zpět k cca 85°C. Stručně řečeno, při plynulé jízdě ručička ukazuje mezi 80-85°C podobně jako tobě a takhle mi to funguje bez sebemenšího problému pět let, co Omču mám. Pokud se ti motor nepřehřívá a auto topí, byl bych na tvém místě v klidu, u každého auta (i téhož typu) to jednak může ukazovat trochu jinak a druhak opakuji, je to "jen budík"...

P.S. Majitelé automobilů jisté oblíbené koncernové značky mají ručičku teploměru na 80°C za všech okolností jako přibitou (netuší, že je to tak nastaveno v SW) a jsou naprosto spokojení, jak jim ty motory krásně fungujou...

2014-05-15 08:21:41

colommbo: OK, teplotu motoru teda nebudu dále nějak řešit, budu veřit tvým zkušenostem. A co k tomu škubání motoru?

2014-05-15 11:26:26

Samozřejmě teplota motoru i budíků a teplota pro ŘJ motoru lze zkontrolovat diagnostikou.

2014-05-15 16:22:44

@ Nohicz:

K tomu skubani .... jake otacky myslis temi 'nizkymi'? Jestli tim myslis to, ze pri cca 1200-1500 ot/min tomu dupnes na krk a at to jede, tak pri tom necelym jedenapullitru mlika objemu je jasny, ze to zacne skubat.

Sectou se ti vsechny vule v prevodovce/rozvodovce/poloosach a motor v tech otackach pri plnym plynu proste nema jak se branit nez tim, ze se proste rozklepe jak ratlik a zacne se trhat v silentblocich - potazmo 'skube'.

Mno a nebo taky proste vynechava ... co svicky? Co kabely/lista/moduly? Az bude venku hezky a slunicko, tak si to vsechno v klidu prohlidni, jak to vypada.


Odpovědět