Fórum - Téma


teplota motoru 93 C vectra b 2.5 v6


Fórum Vectra B teplota motoru 93 C vectra b 2.5 v6

Informace o modelu: Opel Vectra B



2014-06-28 22:02:36

Jaka je optimalni teplota ukazuje mi tak tesne nad 90 Caz 95 max pak sepne sahara telota klesne ned 80 apak zas vyleze zalezi nastylu jizdy je to normalni u 6 valce ??

bad64  
2014-06-29 09:55:49

zdenek25: U šestiválu nevím,ale u mojí Omegy 2.0 je toto normalní teplota.

2014-06-29 10:58:18

To by mě taky zajímalo. Mám Omegu MV6 (skoro podobný motor).

Teplotu mám pořád na 93C a sahara je seplá jen na menší otáčky. Jak se to dostane na 90C tak vypne a pořád dokola.

Klidnou jízdou jsem se nikdy nedostal pod 90C a sahara běží i při jízdě.

Někde jsem četl že je to naprosto normální pracovní teplota véšestek.

Uvidíme po výměně rozvodů a vodní pumpy.

2014-06-29 11:41:09

Ai se shodnu s vojtou taky sem slysel ze je to prej uplne normalni jev ..

2014-06-29 12:11:57

zdenek25: Jedna věc je, co (kolik) ukazuje budík, a druhá kolik motor ve skutečnosti má, mohla (měla) by to ukázat případně diagnostika... Při jízdě mimo město se mi ručička budíku pohybuje mezi cca 80 a 85 stupni (v létě i v zimě), při hodně pomalé jízdě či ve městě někdy zvolna vystoupá na cca 92-93°C, sepnou ventilátory a stlačí ji zase k 85... Ale opakuju, jsou to jen budíky, skutečnost může být odlišná...

2014-06-29 12:34:06

A skutečnost je taková, že většinou budíky u oplů ukazují méně, takže tam kolem 90°C a víc, budeš mít běžně Proč si v dnešní době, ještě spousta lidí myslí, že motor v autě, má mít 80°C a víc už je děsí? Každou chvíli vidím na netu takový dotaz, atp... Doby š120 které při 100°C vyvařily polovinu vody jsou pryč. Když chladící okruh pracuje a hlavně těsní jak má, tak teplota vody dosahuje běžně v letních vedrech i lehce nad 100°C a ani to řidič nepozná.

2014-06-29 12:50:05

ondra01 : Me jen prislo divny ze ikdyz jezdim jak jezdim tak zastavim necham auto stat a slysim chladic pritom sem mu neslapal na krk max vyleze na 95 C vic ne pak se zchladi zas na tech tesne pod 90 c a atkhle furt do kola

2014-06-29 13:48:15

zdenek25: Jj, to je úplně normální jev. Od toho tam ty větráky jsou Já mám sice jen 4 hrnky...ale zrovínka teď, jak byly ty vedra, jel jsem po dálnici, teplota venku 37°C silnice ukazovala 45°C Pozoroval jsem číselné hodnoty teploty na displeji test módu a ač jsem nejel nijak rychle, pohodově na šestku asi 120km/h tak se teplota vody nedostala pod 98°C ale taky nad 104°C Za normálních venkovních teplot mám běžně od 90°C skoro ke stovce. Vždycky to bude trochu kolísat, už jenom z principu termostatu, stylu jízdy a dochlazování větrákem.

2014-06-29 14:49:55

zdenek25: Navážu jen trošku na Ondru - provozní teplota motoru(ů) je dnes opravdu běžně mezi 90 a 100 stupni Celsia a kolísá, jak se aktuálně mění provozní podmínky a je to tak správně. A protože taková teplota spoustu uživatelů děsí, u jednoho nejmenovaného koncernu to vyřešili tak, že ručička teploměru se po ohřátí motoru přilepí na číslici 80 (jež je na budíku navíc ještě pěkně akorát nahoře, tož aby to taky hezky vypadalo), bez ohledu na aktuální stav se ani nehne a uživatel je spokojený... A druhá věc - sepnutí ventilátoru(ů) má mnoho uživatelů podvědomě spojeno s přehřátím motoru, ale dnes už jsou ventilátory do "motorového procesu" zapojeny aktivněji, než tomu bývávalo, prostě spínají a vypínají, regulují, je to jejich práce, nečekají jen, až bude motor vařit...


Odpovědět