Fórum - Téma


Teplota motoru


Fórum Combo Teplota motoru

Informace o modelu: Opel Combo


1  2

2013-11-28 17:04:41

Zdravim, combicko je muj prvni naftak. Oproti nakladaku, jde teplota vody pomalu nahoru (max 85stupnu, po ujeti cca 15km vyplý topení). Pokud mam pustene topeni na plno tak se rafika vubec nehne až tak po 25 jde lehce nahoru. Mam podezreni na termostat, ale nejsem si jist zda to neni bezne... Nemuze to byt necim jinym? Jináč hodně málo topí a to není zrovna na šukavůz vhodné

Momentálně testuji improvizovanou žaluzii z kartonu

2013-11-28 19:14:44

fruti: Naftové motory mají vyšší účinnost než benzínové a tedy nižší odpadní teplo, proto se pomaleji ohřívají a hůře topí. Navíc ve špatně fungujícím termostatu zakopaná kočka být může. Nicméně vyčkej raději rad zkušených...

2013-11-28 23:29:09

colommbo: této vlastnosti diesloveho motoru jsem si vědom. spíše potřebuji porovnat, než to otevřu sem ukrutně línej a je tam ta zas... zima

sám to tipuju na kixlej termostat v otevřené poloze... ale zrada může být všude

vím, je to jednoduchý... vyndej termostat, vizuálně zkontrolovat, otestovat v hrnci... ale jen tak se mi to rozebírat nechce

Venca49  
Václav
2013-11-28 23:43:14

fruti: Tak co chceš? Línej,zima,sex Vyndat termostat není tak náročné,je vzadu na motoru.Tím bych začal,zítra koupit a v sobotu se má oteplit tak vyměnit, ne? Na sex je postýlka.

2013-11-28 23:45:05

venca49: a nemůže to být něčím jiným?

Venca49  
Václav
2013-11-28 23:51:15

fruti: Může,ale je třeba začít tím co má na teplotu vliv. To je v první řadě termostat.Prasklý neotevírá a motor se přehřívá,zaseklý nebo utahaný nedovře a motor netopí.Nic jiného by to nemělo být.

2013-11-28 23:53:40

venca49: ok, tak to vypadá že už v neděli budu moct

Venca49  
Václav
2013-11-28 23:58:21

fruti:

2013-11-29 09:31:46

fruti: vypnute nebo zapnute topeni nema vliv neni tam žadný ventil jen klapka. ktera otevíra přívod vzduchu do radiatoru nebo mimo nej. Me se rucicka teplomeru pohne až po 10 km ale vlažný vzduch mi jde po 5 km ale do 15km je motor ohraty. muj typ je take termostat.Mam jeste merivu v benzinu tam je to o něco lepsi take rucicka teplomeru jde nahoru dlouho spíš nic nic a pak najednoiu vyskoci. Co jsem mel corsu tam to bylo to same.

2013-11-29 14:34:26

kamho: teplota max. 85 stupňů topí to hodně mizerně. co tam mám ten kus kartonu, přez polovinu chladiče tak je to se stoupaním teploty motoru o fous lepší... prostě nevěřim tomu termostatu, chvíli sem dělal řidiče. dieselový motory v náklaďáku se ohřály rychleji než tenhle a topili také lépe. jezdil sem s 3,5t šmelinkou, liazkou a jiné téměř, bez několika anomálií, to byly starý jebky nemající nezávislého topení

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-29 18:48:30

fruti: Zkus to nechat bublat na místě a uvidíš, jestli začne topit dřív než za jízdy. A kartonem se neboj zakrýt úplně celý chladič a zkus to projet. Určitě bude rapidní zlepšení. Pak konečně vyměň ten termostat

2013-11-29 20:08:03

85 stupňů je u Comba zcela normální teplota. Není nic špatně! Mé Combo to dělá taky.Je to jeho klasická provozní teplota, na zimu trochu pomůže plech před chladič, ovšem ve vyšších otáčkách je zbytečně přehříván motor, páč pak smaží něco málo přes 95.

2013-11-29 20:25:17

andrefuchs: oproti jiným autům vlažný vzduch, třeba felcka by rozleptala plasy, topení je taky normální?

2013-11-29 20:32:07

fruti: Je to tak...teď jak je ráno kosa, tak to dělá. Po těch cca 5km je teprve vlažno kdysi jsem to taky řešil, bylo mi to podezřelé, ale vše šlape jak má. Termostat propouští správně, chladiče OK. Asi je to holt účinný motor

Plech mi trochu pomáhá, ale ani s ním se ta teplota nějak závratně rychle nezvedá. Takže žáden stres...

2013-11-29 21:05:21

andrefuchs: ale ono vlažně topí a rafička teploty vody se ani nehne to musí zákonitě kur..t motor ... oběhem do něj proudí studená voda = vlivem vůlí, žere nebo začne žrát olej ... zkoušel si měnit termostat? zůstala tato vlastnost?

2013-11-29 21:19:10

fruti: nehne se, mám to úplně stejně jak popisuješ. Olej mi to vůbec nežere..Termostat sem neměnil a v "servise" Opel mi i borec tvrdil, že je to OK, že ty auta mají tuto teplotu tak nastavenou.

Zkus si projet pár kilásků a ještě, než ti zahajluje ručička tak si šáhni na potrubí od termostatu do chladiče, teď nevím přesně, myslím, že je to ta vrchní, a to nebude zahřáté...pokud bude, máš v záchodě termostat, na Combo ovšem termostat stojí celkem pálku, pže musíš vyměnit celé heblo,.. oprava nebo výměna částí si myslím moc nepůjde...

Věřím, že na 85% je to OK

2013-11-29 21:28:44

fruti: Je to taky trochu způsobené tím, že čidlo teploty motoru je u Céček hozené celkem debilně dál od tepla a nechává se trochu ovlivňovat okolní teplotou ...viz foto

2013-11-29 22:25:15

andrefuchs: ja už to trošku koumal, momentálně si nejsem jist zda mluvíme řečí stejného kmene....

jedná se o motor isuzu 1,7 dti (y17dt) ... to co si poslal je dle mého názoru čidlo teploty oleje (nejsem si tím 100pro jist ) . čidlo teploty vody motoru obr. 2. celý termostat obr. 1

2013-11-29 22:30:47

andrefuchs: termostat jsem dneska objednal za 288kč

2013-11-29 22:32:54

fruti: čidlo venkovní teploty mám v nárazníku

Jest to trochu rozdíl já mám 1,3 CDTI motor Z13DTJ. Ovšem to na věci nic nemění...Každopádně by ten termoš měl být OK!


Odpovědět

1  2