Fórum - Téma


Teorie vyfuku - dotaz


Fórum Technický koutek Teorie vyfuku - dotaz



1  2

2011-03-02 09:17:06

Zdar a silu ... najdes v syru.

Mno, k dotazu. Po zime sem tak nejak zjistoval skody napachane soli a tak podobne a zjistil sem, ze mi asi do jara upadne zadni tlumic vyfuku Samozrejme ze na tom nejblbejsim miste - na vstupech do hrnce.

No a chtel bych se zeptat, pac tak nejak furt pokoukavam po likvidaci ucpanych katu (pristi STK uz to stejne neprojde), ze bych to dozadu vymyslel nejakej ten 'sportovni' tlumic, ale s nejakou rozumnou koncovkou, ne dve trubky od kamen ... ale mam problem, vsude sem nasel JEDNU vstupni trubku a DVE vetsinou obrovsky a nahoru na vystupu ... tak sem si myslel (ha-ha) ze by tam slo jen navarit dve trubky az dozadu a navarit na to nejaky rozumny koncovky ... a ted k jadru problemu, mam V6, ta ma dve samostatny vetve az prave k tomu zadnimu tlumici a tam se spojujou, kdyz tam dam dve samostatny trubky, nebudou se spojovat ... bude to nejak vadit? Zvuk neresim

2011-03-02 12:26:25

Záleží kolik do toho chceš investovat.

Jen tak jsem na rychlo zadal něco do googlu a tohle vypadlo.

Např.: http://www.tuning-in.cz/s...-2-koncovky-80-mm-ii.html

Mimochodem, jestli máš ucpaný katy, tak je koukej co nejdříve vysypat. Jeden ze způsobů je vypárat obal, vymlátit to co zbylo a zavařit. není to zrovna ideální,ale do jisté míry předejdeš následným problémům.

Taktéž prohlídnout zbylé potrubí a vyčistit. Fakt to nepodceňuj, vím o čem mluvím.

Je lepší, když už, kupovat hotový než něco koupit a upravovat. navaření nic neřeší, jen si přiděláš starosti.

Jen trochu hledej a něco určitě najdeš. Já osobně katy nahradil jinýmy. Dají se koupit tzn. universály podle výkonu motoru. Mají tam svůj smysl. Mimochodem celé výfukové potrubí je navrhováno tak, aby mělo svůj tlak a odpor. Tak asi tak....(ber to jen jako diskuzi, názor

2011-03-02 12:50:55

No prave ... ze ten vejfuk 'musi' mit neco jako odpor.

Jinak nalez peknej, ale to prave ani moc nechci ... koukal sem na bosal/tyll a podobny, preci jenom, je to jen dvaapule, tak na co dve koncovky, ale zase je pravda, ze je to udelany primo na to auto, ze by to tam melo sednout, zadny vareni, ohybani ... asi to budu resit operativne, az to upadne, kus dratu uz s sebou vozim

K tem katum ... dat misto nich jen trubku by slo? To ze tam nebudou uplne, me nejak ani nevadi. Ptam se proto, ze mam docela strach ty vejfuky sundavat, jak sem to tam okoukaval, tak bych zase akorat urval stefty na svodech ....

2011-03-02 12:56:02

Tak jasně, byl to jen námět k zamyšlení (teda ten odkaz)

Ono je jedno jestli z posledního tlumiče jde jedna nebo dvě "trubky" Vždy je to spočítané na nějaký průtok plynů.

K těm katům, to víš,že jsou vykuchat nebo nahradit pouze trubkou,ale na STK asi neprojdeš na emisích.

Kluci tady i na www.opelclubrenbau.cz o vlastnostech auta bez katů už dost psali, zkus pohledat ve vláknech

Riziko, že utrhneš štěfty jsou skoro vždycky. Chce to s citem povolovat, případně povolit o kousek, utáhnout, a zase znova. Někdo používá MD spray, někdo naftu, někdo brzdovku (myslím,že se používala červená).

Pokud se ti to povede povolit, máš vyhráno, při zpětné montáži použij na všechny šrouby (matky) měděný spray, který odolává vysokým teplotám

(viz. http://www.zeleneudoli.cz...pli-medeny-sprej/d-56012/)

Popis

Má vynikající přilnavost a antikorozní vlastnosti a je žáruvzdorný od - 40° C do + 1.100° C. Také odolný vůči vodě, solím, ředěným kyselinám a pryskyřicím. Pomáhá při opotřebování, oxidaci, korozi a uchycení kovových povrchů. Je ideální pro použití: svorky baterií, brzdy (měděný sprej motip nastříkejte na zadní stranu brzdových destiček, k zabránění pískání), spoje výfuků, spojky, hlavy šroubů, zapalovací svíčky, k zamezení tvorbě " perliček" při svařování při uvolňování plynů.

  • vynikající přilnavost a tepelná odolnost nad 1.000° C,
  • vysoký obsah mědi,
  • odolný vůči vodě, solím a ředěným kyselinám,
  • chrání před korozí, oxidací,
  • chrání před třením kovových povrchů

Použití:

  • promazání brzd,
  • promazání pantů u dvířek sporáků,
  • promazání pólů baterií,
  • promazání kroužků na tepelném potrubí,
  • promazání západek výfukových trubek,
  • promazání drátových spojení

2011-03-02 14:58:19

Jo tenhle sprej znam, sice teda piskani desticek nazabrani ... ale na srouby je dobrej.

Jinak asi az bude trochu vic hezky, tak bych pod to vlez a podival se na to poradne, pac ne ze by byl cas na paniku, ale ten zadni hrnec pude ... do jara stopro.

A na povolovani mam po dedovi stale cervenou brzdovku ... je lepsi nez wdcko. Sice je to suprovej odlakovac, ale na zarezlosti nema krome coly konkurenci.

Kazdopadne - ti dam napad na zamysleni (ten odkaz :D ) - malem sem si tam objednal predni svetla Ale obchudek je to dobrej, asi.

2011-03-02 15:13:19

Doufám,že si tím nestříkal brzdové destičky? To je jen na pohyblivé části, třeba na pístky a pod. .-))))

Jo na colu co by povolovač šroubů jsem zapomněl (jinak po dědovi mám taky ještě skleničku červené brzdovky)

Jaký světla máš na mysli? Já si koupil tyhle (sice jinde,ale to je jedno) Koneckonců mám je na fotkách

http://www.tuning-in.cz/o...ni-cire-svetla-cerne.html

Pískání destiček je často způsobený druhem materálu, z ktrého jsou vyrobeny. Máš-li orvné kotouče bez hrbolků, zkus destičky lehce zdrsnit brusným papírem

2011-03-02 16:03:29

Neee Na desticky sem to nestrikal ...

Jo, presne tyhle svetla ... jaky jsou?

2011-03-02 16:16:29

No, vypadají dobře a jak svítí? Hmmm to je težší posouzení.

Když jsem tam měl xenony, tak spokojenost (i za cenu toho, že při dešti je to slbší), ale celkově to svítilo podstatně líp než původní světla. To je bezesporu.

Ale měl jsem nějaké problémy s jednotkou jednoho xenonu, tak jsem tam dal normální žárovky (H1, co do toho patří) a ujde to. Pořád to svítí líp než původní světla, kdy se večer skoro nic neviděl.

Co si budeme namlouvat, xenony do toho jdou,ale na STK bych s nima neprošel. Tedy po legislativní stránce i kdybych domontoval ostřikovače a udělal automatickou nivelaci (je to spousta práce,ale šlo by to)

To jestli by mě technik vyhodil nebo ne je otázka jiná.

A mě se na voze líbí.... stačí tak?

2011-03-03 13:40:16

Jo staci, uplne vycerpavajici informace.

Taky sem se neco docet ohledne vyfuku s/bez katu, takze asi pujdou do pryc, ale na oko tam zustanou. Zadni tlumic asi koupim v druhovyrobe ... dle zkusenosti bude mit asi taky 'sportovni' zvuk

2011-03-03 14:19:11

když vykufaš katalizatory tak to bude mit zvuk jako hodně rezonujici trubky! takže ti na oko nempomuže že je tam maš ,na stk to hned poznaji! a je to otřesny poslouchat! to radši dej trubky ale nebude to mit dobrej vykon! ja sem tak jezdil a po 3 měsicich sem je montoval zpět! a do zadu sem si dal ladaky dva! na každou větev jeden .ale daji se sehnat origo vyfuky na omegu! dvě dovnitř a jedna ven! a levněji než za 4 tis!

2011-03-03 14:32:01

já bych přidal eště jeden dotaz ... Doporučíte mi nějaký UNI katy nebo když si trochu nahnat NM tak spíš sehnat sportovní katy ?? nemá někdo zkušenosti ??

2011-03-03 14:55:19

Ja vim, ale co mam delat, kdyz ty katy sou ucpany? Narvat tam nejakej uni pruchozi tlumic? Na STK prdim, tu mam ted novou a na pristi uz s timhle autem asi nepojedu ... teda, jestli jo, tak auto tam nepojede uz urcite

2011-03-03 15:13:29

Pokud by sis to rozmyslel a ty katalyzátory tam chtěl dát. tohle je cesta (já to tak dělat budu.

http://www.aaavyfuky.cz/i...=univerzalni-katalyzatory

2011-03-03 15:13:31

ty katy se daj prej čistit

2011-03-03 15:21:01

To by mě zajímalo jak?

Katalyzátory se skládají ze tří důležitých částí:

a) Monolitu neboli nosiče, což je těleso voštinovité konstrukce s velkým množstvím

průchozích kanálků, kterými proudí výfukové plyny.

b) Reaktivní vrstvy, kterou je monolit potažen. Tato nosná vrstva z oxidu hlinitého

zvětšuje výrazně účinnou plochu katalyzátoru.

c) Katalyticky účinného materiálu naneseného na reaktivní vrstvě. Skládá se ze vzácných

kovů - platiny, paladia nebo rhodia. Tyto kovy z platinové skupiny mohou být použity

samotné nebo v kombinaci. Někdy bývají doplněny "promotory", které zvyšují jejich

účinnost.

Monolit katalyzátoru je vyroben buď z keramiky nebo z kovu.

Viděl jsi někdy alespoň zbytky katalyzátoru? Chtěl bych vidět toho dobráka co by to chtěl čistit.

2011-03-03 15:23:47

hele nevim někdo mi to řikal :) jo a vnitřosti katu už sem vyděl :)

2011-03-03 15:54:49

No, jak říkám, kdyby něco takového existovalo, bylo by to příjemný,ale moc v to nevěřím.

Jeden ze způsobů činnosti katalyzátoru je ten, že drahé kovy, které katalyzátor obsahuje na sebe chemicky váže jiné částice -> zbavuje výfukové plyny pevných nečistot. Vzhledem k hustotě síta, respektive dírek v keramické vložce si nedovedu představit způsob, jakým by to dělali aniž by nemuseli párat obal.

Prostě je víc důvodů proč to nejde než těch opačných..

Ale třeba mě někdo přesvědčí o opaku

2011-03-03 15:58:29

jediná zmínka, kterou jsem našel je tato a to toho mnoho neříká.

http://www.katalyzatory.cz/montaz.htm viz. údržba katalyzátoru

Ovšem, zkus si představit, co bys musel udělat u katů od motorů X25XE nebo X30XE. To je nereálný

2011-03-03 16:00:52

Kat se cisti/vypaluje sam provozem ... nebo aspon tak to funguje, funguje-li spravne kat ... pokud kat jiz nema v poradku tu 'aktivni' vrstvu, tak se tam ten bordel jen usazuje a nevypaluje se ... takze v mem pripade se to uz jen usazuje.

A teoreticky by me stacily dva tyhle, ne? Na kazdou vetev jeden.

http://www.aaavyfuky.cz/i...1800-ccm-benzin-keramicky

A velmi teoreticky by sel kat nahradit obalem od katu vyplnenym trubickama, nejlepe z nerezu a prumeru cca 7-10 mm (v delce puvodni vlozky po smeru proudu spalin, samozrejme), pac to by pak fungovalo jako usmernovac proudu spalin, takze by odpadla ta neprijemnost s nezadouci rezonanci. Otazkou je, kdo by se s tim sr ... delal S tim, ze emise uz budou v kelu.

2011-03-03 16:12:11

Ten kat co uvedl by Ti teda nestačil. Ten je do obsahu 1800ccm a ty máš, pokud se nemýlím 2500ccm (respkt. 2485ccm)


Odpovědět

1  2