Fórum - Téma


Tempomat - dodělání/oživení


Fórum Vectra C Tempomat - dodělání/oživení

Informace o modelu: Opel Vectra C



2015-04-04 15:43:52

Zdravim všechny,

omlouvám se předem za založení nového vlákna, neboť o tomto se již píše v Návodech. Ale téma je tři roky staré a nevím jak to tu funguje s dotazy přes Návody u takto starých témat.

Dnes jsem se pokoušel o oživeni tempomatu, podle videa v tomto příspěvku. Po vyměně páčky (spojkový spínač jsem tam už měl), jsem se (poprvé) připojil s OP-COMem. Po kratším boji s instalací ovladače jsem byl tam, ale hned v prvním kroku problém. Při potvrzení změny v ECU mi to nahlásilo "Timeout occurred". Když to ani po několika pokusech nešlo, zkusil jsem další dva kroky (CIM a Instrument) a tam jsem to změnil bez problémů. A při té poslední fázi, co je na videu, v těch blocich, mi tam sice neproběhly ty hodnoty, ale bylo tam napsáno Incorect.

Může mi někdo poradit, kde dělám chybu? Děkuji.

https://www.youtube.com/watch?v=jEY3UcJs0e0

Jinak jestě podotýkám, že se jedná o VC 2.2 direct kombi,r.v.2004. Tuto jsem před dvěma měsíci koupil (vyměnil) za svého sedana, jenž mám v profilu. Čekal jsem na počasí, abych mohl udělat fotky, takže během víkendu profil upravím a představím vám nový přírůstek do klubu.

2015-04-05 20:30:43

Zdravím,

takže nikdo mi nedokáže poradit, kde může být problém? No co se dá dělat.

Tak vás alespoň tímto zvu k prohlídce mého profilu, jenž jsem dnes aktualizoval.

Jirka

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-04-06 17:50:35

caliv6: Odpovědět na Tvoji otázku, proč nelze aktivovat funkci tempomatu v ECU motoru je poměrně nelehké...

Buď máš špatný op-com, nebo špatně nainstalovaný ovladač, nebo špatně nastavený SW v PC versus převodník, nebo ECU nechce komunikovat s Tvým převodníkem atd...... Od monitoru se to špatně radí, mě to takto funguje, zkusil jsem to ve VeCe obráceně, tedy odebrat ze systému funkci tempomatu a opětovně ji nastavit. Vše proběhlo podle videa. Ještě jsem navíc koukal na funkci spínače spojky a v pohodě..... tak tedy nevím.....

2015-04-07 10:01:25

kopejda: Zdravím,

díky za reakci. Tak když pominu pro začátek špatný OP-COM, tak s ovladačem jsem měl trochu problém.

Jak jsme už spolu řešili v jiném vlákně, tak jsem si objednal OP-COM v Číně s čipem PIC, ale ani po dvou měsících nic nepřišlo. Tak jsem koupil za 350,- použitý z Bazoše (den na to dorazil do ČR ten z Číny, ale ještě je v Praze na poště ). Má čip PIC, ale cd s programem bylo už nečitelné. Je to verze 08/2010. Stáhl jsem si ji z netu a po prvním zapojení k PC a autu to nekomunikovalo, že to nemá ovladač. Tak jsem ho nainstaloval znovu ručním výběrem a začalo to chodit. Nastavil jsem denní svícení, upravil interval zamčení kufru, prohlédl chyby atd. Dostal jsem se snad všude, jen to povolení tempomatu v motoru mi nešlo. Hledal jsem na netu a našel tentýž problém na nějakém německém fóru. A člověk tam pak psal, že to vyřeši updatem softwaru OP-COMU. Tak jsem si říkal, že počkám na ten OP-COM z Číny a zkusím to znovu, vč. přeinstalace programu v PC z dodaného cd. Má mít verzi 1.45. Tak uvidím.

Ale ještě jsem se chtěl zeptat. Na SW v PC je třeba něco nastavovat? Nedělal jsem s tím nic.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-04-07 11:21:06

caliv6: Nejdřív se instaluje SW do počítače, poté se připojí převodník do USB, win samy nabídnou hlášku, odkud instalovat ovladač protože zařízení neznají, vybere se složka drivers z nainstalovaného SW, po instalaci ovladače se spustí SW op-com a v setings se otestuje převodník a uloží nastavení. V levém spodním okně by mělo být verze B, jinak to nemusí makat správně....

Ale když jsi s tím udělal na autě co popisuješ, tak to je asi správně..... Jinak verze 08/2010 obsahuje FW převodníku verze 1.45...

Jestli máš starší a SW stažený z netu, nemusí to fungovat správně....

Tady jsem uložil SW pro převodník verze 08/2010 vybavený FW 1.45...

http://uloz.to/xRHvyUny/op-com-08-2010-zip

Flashovat převodník na vyšší nebo nižší verzi FW už není jen tak, je na to potřeba další soft....

2015-04-07 11:35:43

kopejda: Zkusil jsem to stáhnout, ale chce to heslo. A ještě jeden dotaz. Co čeština do OP-COM? Dá se odněkud sehnat?

Aha. Teď si vybavuji, že v inzerátu u toho OP-COMu psal ten člověk, že verze SW je 1.39. Má tedy smysl zkoušet tu tvoji 1.45?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-04-07 16:21:04

caliv6: Heslo je "clubopel" Asi to bude na nic..... Jedině počkat na nový kábel...

Čeština? To by jsi chtěl moc Díval jsi se kolik to stojí originál v CZ verzi? A by to někdo upnul? Ta originální funguje trochu jinak.......

2015-04-07 21:45:21

kopejda: Tak dnes přišla nová diagnostika z Číny. První zklamání - CD opět nečitelné. Nainstaloval jsem tedy tu tvoji verzi 1.45, ovladač, zkouška komunikace, uložení nastavení s variantou B, vše OK, tak hurá do auta.

Pokus o aktivaci tempomatu hned v prvním kroku opět to samé - Timeot occured. Tak jsem se tedy zkusil jen pro kontrolu funkčnosti podívat do jiných ŘJ. Skoro do žádné jsem se ale nedostal. Už nevím, která šla, tuším CIM. Ale UEC, REC atd - nic.

Tak jsem odebral SW z PC, projel i editor registů a nainstaloval verzi 1.39. Přeinstaloval jsem ovladač k této verzi, vzal strarý OP-COM a znovu do auta.

Tady bych měl jeden dotaz. Jaký je přesný postup připojení k zásuvce? Mám na mysli co dřív. Zapnout klííček, připojit se, spustit program, nebo jak? Protože asi díky tomu postupu mi napřed nechtěla komunikovat ani ta stará. Odpojil a připojil jem ji znovu (už ale nevím přesně jakým postupem ) a začala chodit. Projel jsem chyby ve všech jednotkách a bylo jich tam jak hnoje. Téměř v každé něco. Vesměs komunikace. A nebyly tam bůhví jak dlouho, protože jsem to vymazal poprvé už v sobotu ( to tam byly nějaké staré) a pak už byly všude "0" .

Všechny jsem je vymazal, dal znovu načíst a všude "0". Pak jsem opět v Engine zkusil povolit tempomat, ale pořád to samé. Ale jinak všchny ŘJ přístupné, jako v sobotu. Tak, a co teď?

Napadá mně, jestli jsem u toho nového OP-COMU nemohl něco zblbnout tím postupem připojení k autu. Ale že by něco šlo a něco ne? Nevím.

Kdybych ji chtěl znovu zkusit, můžu mít v PC dvě programové verze (a dva ovladače k nim) současně? Nejde mi ani tak o ten OP-COM, když mám druhý funkční. Ale chci mít jistotu, že není chyba v nějakém mém postupu. A hlavně bych se rád dobral funkčního tempomatu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-04-07 22:20:53

caliv6: Ty verze co popisuješ (V1.39, V1.45) jsou verze FW v převodníku, ty jednoduše nezměníš a jsou dané, verze SW do PC jsou značené jako 08/2010 apod......

Co se připojuji svým, tak je úplně jedno jak... Ale většinou připojím kabel, nahodím diagnostiku, zapojím se do OBD2 a zapnu zapalování, pak až se připojuji do jednotek......Maká to vždy. Jen jedna věc, jaké win máš na PC? Já to mám na XP prof......

Ještě já mám v autě jinou jednotku motoru (mám 1.9 CDTi) tak jestli to jde u 1.8 nevím, taková v mém okolí nejezdí......

2015-04-07 22:58:34

kopejda: Takže ta tvá verze SW bude fungovat pro oba převodníky, které teď mám? A co ovladač a kabel?

Já to mám taky na XP Prof. 2002, SP 3.

Na videu je 1.8. Já mám 2.2 direct, ale to je snad jedno, ne? Snad je to diagnostika pro všechny modely a motory, ne?

2015-04-08 08:06:09

Povedlo se mi na PC v práci přečíst to nové cd. Dal jsem to na Úschovnu.cz.. Tady je odkaz pro vyzvednutí:

www.uschovna.cz/zasilka/EKIIJ7966D5CBZKB-4AI

Ale asi to bude to samé. Nebo má smysl to zkoušet tady s tímto SW?


Odpovědět