Fórum - Téma


Tempomat


Fórum Meriva Tempomat

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2013 Meriva B 1.4

1 fotek  |  80 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 400 ccm (85 cui), A14XER.


1  2  3  4

2015-01-23 11:40:13

milan_a+PaŠa+ Colommbo - Pánové, nevím jak je v systému nastaveno, kdo má jaké kompetence- možnosti ohledně nedostatků/poruch/záručních oprav, vazby - výrobce - obchodní zastoupení - prodejce. Podle našich zákonů je partnerem občana (majitel auta) ten, co auto prodal, tzn. prodejce. V žádném případě to nění obchodní zastoupení nebo výrobce vozidla. Měl jsem možnost poznat obě stránky, jednání s prodejcem, a něco jako pokus obchodního zastoupení o vyjádření k reklamaci. Nevím, jak funguje obchodní zastoupení u jiných značek, nemám zkušenosti ale nemyslím si, že to bude o moc jiné. Napsat přímo panu Opelovi do Němec, no dojde to tam, kam chci? Nebude to vyřizovat nějaký Stoupa nebo Otík? Bude to vůbec někdo řešit?

Vždy jsem byl obchodním zastoupením upozorněn na to, že výrobce má právo v průběhu výroby měnit (údajně jde vždy o zkvalitnění vlastností vozidla jako takového nebo výbavy) vlastnosti jednotlivých systémů. Napsal jsem celkem dost dopisů, telefonoval, na konci bylo vždy zdůvodnění, že bych z toho plakal. Nakonec se k tomu čelem postavil prodejce, v podstatě mu již nic jiného nezbývalo, a protože jsem jim slíbil, že to zůstane "mezi námi" tak to tak i nechám. Jsem docela zvědavý, jak to dopadne, zda to opraví aby to fungovalo, nebo dají slevu a fungovat to již nikdy pořádně nebude. Také jsem chtěl tomu supermechanikovi ukázat kdy a jak to nefunguje, jak je prezentováno v návodu k obsluze ale to jsem již psal - je to jako paní Kolombová, tu také nikdo neviděl.....

No ale částečné vystavení účtu bez vrchního již proběhlo. Kdyby to opravili, bylo by to prima. Držím palce.

2015-01-23 12:51:47

Tak nejnovější informace v NAŠEM případu - NAŠEM, protože už se pomalu stáváte jeho součástí a já jsem Vám za to vděčný

Volali mi ze servisu, že si mám přijet pro auto - tak už jsem se pomalu radoval, že se oprava podařila - bylo to trošku předčasné, ale posun je výrazný - tedy aspoň z mého pohledu.

Technik přece jen nakonec včera dorazil - povozili ho v mém autě - tempomat se naštěstí choval tak jako dodnes (nerozklepal se před "autoritou") - takže závada se projevila a odborníkovi z Prahy nezbylo nic jiného než konstatovat, že JE TO ZÁVADA. Prý si všechno nafotil, vzal si záznamy z počítače a prohlásil, že se v softwaru objevuji nějaké anomálie, které budou řešit.

Servis a ani on, ale nedokáží říct, zda to bude trvat měsíc, půl roku nebo rok.

Takže snad alespoň končí dopisování s centrálou a dohadování zda to je či není závada.

Děkuji Vám všem za to, že jste věnovali čas a energii mně a mému problému s naší Merivkou.

Samozřejmě o jakémkoli posunu Vás budu informovat.

2015-01-23 13:33:51

Výborne!

jazeta, mne tu ide o to, aby sa hore dostali info zdola. To je za prvé. No a za druhé je potrebné použiť v núdzi "donucovacie prostriedky" :) (myslím tým právo, zákony na ochranu spotrebiteľa)

2015-01-23 13:37:44

paŠa: No tak vida, první kladná hvězdička pro supermechanika! No a jsem zvědav, co se bude dít dále, hlavně aby to tím neskončilo, že konstatoval, že v autě je anomálie . Tu šachovnici mu pošleme, až to bude fungovat jak má.

2015-02-06 14:19:03

A je to v prdeli.

Omlouvám se za ten výraz, ale můj minulý optimismus vzal za své.

Božský a nedotknutelný technik z Prahy, kterého nikdo nikdy neviděl (jak tu trefně již napsal JAZETA) - konstatoval při projížďce v mém autě, že software vykazuje anomálie, že se chová nestandardně a že se tedy jedná o závadu - přesto mi dnes přišla následující odpověď:

Dobrý den, pane XY,

Vaše záležitost byla opětovně předána k prošetření a dle vyjádření inženýringu výrobce musíme konstatovat, že se jedná o vlastnost systému.

Děkujeme.

S pozdravem a přáním hezkého dne

Darina Benešová

Zákaznická linka spol. Opel

Email: info@opel.cz

Vlastně bych měl být rád - já jediný mám auto v pořádku - naopak milióny dalších majitelů mají na svých autech závadu a chudáci o tom ani neví - vlastně jako bych vyhrál v loterii - koupil jsem si auto s perfektními vlastnostmi.

Jistý posun přesto nastal - dostal jsem se z technického oddělení v Praze až do Německa k výrobci a jejich inženýringu - bohužel výsledek je stejný. I když si velké iluze nedělám, že se to opravdu dostalo až do Němec, ale jejich vyjádření to naznačuje.

K...a já jsem na.....j !

Myslíte si, že má cenu řešit vše přes reklamace, když jsou jako flašinet - JE TO VLASTNOST SYSTÉMU? Ano já se mohu k reklamaci vyjádřit, že s jejich zdůvodněním nesouhlasím, ale oni se chovají jako mocipáni, pro které já nejsem partnerem.

Udělám to třikrát, ale výsledek bude pořád stejný - JE TO VLASTNOST SYSTÉMU.

Servis uzná závadu - teď už i centrála v Praze uzná závadu, ale inženýring výrobce - JE TO VLASTNOST SYSTÉMU.

Už mě nebaví, stále si s někým psát emaily - asi to opravdu postavím na dvůr dealera a ať se stará on - on mi prodal auto - on uznává závadu, tak ať to řeší - proč já bych měl komunikovat s Prahou či Německem - je mi to líto, protože v servisu se ke mě chovají korektně a na rovinu, ale jinou cestu dnes nevidím.

Nebo máte někdo jiný nápad?

2015-02-08 09:26:43

paŠa: No, nechci dělat ze sebe chytráka ale dopadlo to naprosto přesně podle toho jak jsem předpověděl. Já si myslím, že to do Německa ani neposlali, supermechanik sedl, spočítal, že by to stálo sto, stopadesát tis. Kč (údajně ŘJ pro přední zadní parkovací senzory + hlídání mrtvého úhlu stojí 70 tis. Kč), ŘJ tempomatu bude zase s něčím dohromady takže cena bude stejná ne-li vyšší. Já osobně bych dojel k prodejci, postavil bych jim to na dvůr, sepsat reklamaci, kde bych vyslovil nesouhlas i s vyjádřením importera a počkal bych, v okamžiku, kdy by ti volali, že to máš hotové, převzít, ukončit reklamaci, projet - konstatovat, že závada trvá a sepsat novou reklamaci To je velmi důležité, ukončit jednu a začít novou. Budou tě tlačit do toho, že ukončí až vyzkoušíš! Pak by pokračovali v první reklaci, to v žádném případě nedopust. Bude to běh na hlouhou trať, když si přečteš moje příspěvky, moje reklamace trvala 9 měsíců, posledních 6 měsíců jsem si všechny rozhovory nahrával, protože mi hlavní supervedoucíservisu zapřel do dalšího dne nos mezi očima. No kdyby mi nefungoval tempomat, to bych byl asi hodně moc naštvanej, to že mi nefunguje nějaké hloupé hlídání slepého úhlu, tak jak by mělo, mne dnes až tak neirituje.

Je docela smutné,. že se k tomu takto staví, kdyby auto stálo 150 tis. možná, ale jen možná by někdo mávnul rukou že něco nefunguje tak jak má. Nevím, našlo by se hodně majitelů, kteří by to chtěli aby to fungovalo na 100% možná by to nějaké procento majitelů nad tím mávlo rukou a nechalo by to být i s touto chybou. Nevím.

No a poptáváš nápad, když už si s tím ani supermechanik nevěděl rady, nemyslím si, že to vyřeší nějaký nápad na fóru, auto máš v záruce a pokud chceš bojovat se systémem, nesmíš do auta pustit nikoho na nějakou zkušenou.

A ještě jednu věc, zdálo se mi také, že se ke mě servis choval velmi korektně, kafe vařili než jsem však začal být neoblomný a chtěl řešit reklamaci. Pak mi jeden den něco slíbili, druhý den to již neplatilo a kor když se budou moci teď opřít o lejstro od importera, že to máš v pořádku že je to taková vlastnost systému, to si myslím nebude jen tak jednoduché. Můj názor.

2015-02-08 10:54:36

jazeta: Kluci, já bych taky mohl vyprávět s parkovacím asistentem. Už je to tu na fóru popsané a Honza ode mě "vo co gou".

Nicméně jsem rezignoval. V květnu padne dvouletá záruka, tak se do toho pustím sám, resp. s kamarádem, o kterém vím, že už umí moje auto napíchnout...

2015-02-08 11:23:44

veselik: Co napíchnout Jiří umí kde kdo, jak jsem již říkal, jsem zvedav, co z toho bude reálné, co půjde změnit, aniž by to ovlivnilo činnost dalších snímačů. V podstatě také čekám, až projde záruka udělám si tu couvací kameru (tedy plán mám) a uvidíme, jak se mi do toho bude chtít. Nevím, zda mám v elektroinstalaci nataženou elektriku do zadních dveří, nevím , kde to zjitit, zatím jsem nenašel nikde elektrické zapojení, je to zatím moc "nové".

Spíše mne udivuje, jak k tomu obchodné zastoupení přistupuje, jak to vše řeší, zase použiji to, co jsem zde jednou napsal, koupil jsem si auto ale přistupují ke mě všichni, jako bych ho měl jen půjčené. Z každého jednání bylo cítit, "Hele nestarej se, co ti s autem budeme dělat, hlavně zaplať a neotravuj". Ale abych byl spravedlivý to se netýká jen Opela ale z poslední doby co slyším, je úplně jedno zda si koupíš Citorena, Opela, VW, nevím, zda je to jen takto nastaveno v ČR, nebo i jinde a to ať na západ nebo východ, sever či jih. Mám zkušenost s opravnou z Chorvatska, kdy mi odešel snímač otáček na Omeze, hledal jsem servis, našel jsem 2, první, když zjistil, že po nich chci načíst data z PC mne vypoklonkoval asi po 15 vteřinách s tím, že elektroniku neopravuje, a u toho druhého, když jsem otevřel vrata do dílny, vrátil jsem se imaginárně asi o 50 roků zpět. Takové měl odborné vybavení na opravu. Jediné co měl z konce 19 a začátku 20 století byla 2 sloupová zdviž namontovaná v zatáčce dílny trochu z kopce ale nahoru jsi až nemohl zvednout, protože měl v dílně nízký strop. Kdybych to nezažil na vlastní kukuč, neuvěřím. Nakonec mi snímač přivezli autobusem při střídání rekreantů, snímač jsem vyměnil u toho druhého "supermechanika" protože měl zdviž a jel jsem domů. Když jsem přes jeho PC hledal díl na CZ stránkách Elitu, tak aniž by program ukončil, notebook zavřel, aby mu to tam zůstalo a notebook odnesl pryč. Jinak jsem byl cca 30 km od Rjeky a nestalo se to před 20 roky ale v roce 2011

2015-02-08 14:23:43

jazeta: jj, však uvidím. však já dám pak vědět jestli jsem odjel spokojený, zklamaný a zda jsem vlastně vůbec odjel...

2015-02-08 15:07:06

veselik: Kdyby ti to pak nejelo, brnkni, mám vlečnou tyč, bych tě odtáhl, bych si udělal i fotku.......... dal bych si kšiltovku kšiltem dozadu a vzal bych to trapem

2015-02-08 16:14:03

jazeta: Jojo - JAZETA - měl jsi pravdu - byl to trošku "souboj" mezi mojím optimismem a Tvým pesimismem - bohužel jsi vyhrál - je to smutné, ale je to tak - zkrátka už máš zkušenosti - já mám svoje první nové auto, tak teprve začínám

Tvé příspěvky jsem četl velmi pozorně a to několikrát, takže pokud se do reklamací pustím budu z Tvých zkušeností určitě čerpat.

Pořád nechápu, že všichni kdo se v autě projeli - uznávají závadu, ale konečný verdikt je - VLASTNOST SYSTÉMU - to mi hlava nebere.

Docela by mě zajímalo, co by se stalo, kdybych jejich metodu použil v práci já.

Jezdím na záchrance. Představuji si, co by se asi stalo, kdybych přijel k našemu "supermechanikovi", který by měl infarkt a já mu řekl, že je to zkrátka vlastnost jeho těla (systému ), že se s tím musí smířit - to by byl cirkus.

Zkrátka jejich arogance nezná mezí.

Když jsem se ptal na nápad, tak jsem neměl na mysli, že bych vrtal do auta - to nechám až po záruce - měl jsem na mysli co dělat s tím vztahem - zákazník - dealer - centrála - výrobce --- versus moje závada nezávada.

Myslím si, že vážně je asi jediné řešení co píšeš - šup s autem na dvůr k prodejci a ať se stará - jen mám tušení, že to projde třemi reklamacemi a co potom - oni stále budou tvrdit, že je to vlastnost systému - kam se obrátit potom, pokud se k tomu nějakým způsobem nepostaví prodejce sám o sobě (bez centrály). Já budu mít v ruce papíry od třech reklamací a oni budou mít tři papíry, kde budou tvrdit, že je to vlastnost systému.

2015-02-08 16:59:37

paŠa: No já bych neřekl, že je to arogance, chrání si svoje těžce "vydělané" peníze, nevím, jak případné reklamace proplácí prodejci - importer a jak importerovi - výrobce. Možná bychom se divili že mají třebas za zamítnuté reklamace prémie. A nejjednodušší je reklamaci zamítnout s tím, že to je vlastnost a čekají, zda to polkne ten dotyčný, kterého se týká. Hele ověříš celkem jednoduše, zda je tvůj prodejce vstřícný/poctivý. Napiš jim, ať ti dají písemně, že jsi tam byl u nich x krát, že i oni zjistili, že tempomat nefunguje jak má, že u nich byl supermechanik, který zjistil anomálie v chování SW vozidla, prostě ať ti k tomu dají dobrozdání že to tak bylo. Myslím si, že ti nic nedají, jen ti zavolají, že ti nic písemně dát nemohou + další krásné kecičky. Máš již nějaké sepsané reklamace? Máš k nim jejich vyjádření?

2015-02-08 18:11:49

paŠa: Mám novou Merivu, koupenou 12/2014. S tempomatem jsem nikdy nejezdil a v Merivě na dálnici jsem naprosto spokojený. Kolem 50 km/h jsem to zatím nezkoušel, ale prověřím to. K diskuzi, zda trojka nebo čtverka v obci. Moje zkušenost je pokud mám před sebou rovný úsek tak čtverka, pokud zatáčky a do kopce tak trojka. Jestli pracujete na ZZS možná se známe, jezdil jsem kontrolovat defibrilátory.

2015-02-09 09:56:39

rob1412: Díky za poznatky. Až budete zkoušet ten tempomat, tak to nemusí být striktně kolem 50km/h. Tempomat mi nejde aktivovat v případě, že podřadím z pětky na čtyřku - ta rychlost není až tak důležitá - rozhodující je fakt - podřazení z 5 na 4 - nesepne to ani s plynem ani bez plynu - jediné co pomůže, tak dvakrát sešlápnout spojku, pak to sepne. Prý je to vlastnost systému

Jezdím na ZZS - máme CORPULSY

2015-02-09 16:39:54

paŠa: Rozumím, až pojedu tak vyzkouším. Dělám servis na defbrilátorech LIFEPAK. Pardubický kraj jsem jezdil, ale už jste přešli na ty Corpulsy.

2015-02-09 21:21:22

paŠa: Včera jsem se vracel z Nového Města na Moravě, zkoušel jsem tempomat v různých režimech, žádný problém. Při dojezdu do Ústí zařazena šestka cca.90km, deativovaný tempomat nechal jsem doběhnout na padesát, a opět aktivoval tempomat na 50, žádný problém. Podřadil jsem na pětku a opět aktivoval tempomat - OK. Přeřazeno až na čtyřku tempomat jel OK. Opět nahoru bez problémů

Hezký večer

2015-02-09 21:59:28

pavel46: Díky za info.

Bohužel Vás musím zklamat - dle pražské centrály já mám auto v pořádku s těmi nejlepšími vlastnostmi a naopak Vy ho máte rozbité.

Samozřejmě toto je pokus o vtip - ale ze všeho co mi napsali toto je výsledek - alespoň podle nich.

Mám jiný motor - a taky jenom pětikvalt - takže asi není úplně možné naše Merivky srovnávat, ale měl jsem možnost jet se třemi stejnými motorizacemi a vše fungovalo bez problémů - jen ta moje potvůrka zlobí.

Uvidím jak to všechno dopadne.

Info dodám.

Hezký večer

2015-02-12 17:55:54

Zamyslel bych se čeho lze vlastně v této situaci dosáhnout.

Vrátit auto težko je to zřejmě jen doplňková funkce vozidla která navíc není úplně nefunkční navíc je člověk jinak asi spokojený.

To že jde o závadu bych moc neřešil je snad v návodu v sekci tempomat napsáno že při přeřazení z 5 na 4 musím 2x šlápnout spojku aby se tempomat aktivoval? Navíc jiné auto stejné konfigurace se takto nechová - lze přistavit oba vozy za přítomnosti např. soudního znalce v oboru = závada a hotovo.

V úvahu připadá snad jen sleva z ceny vozu. Asi v ceníkové ceně tempomatu což je kolik 5000? - Má cenu tím ztrácet čas když tedy nakonec vím jak stím operovat (2x spojka).

Pokud bych to chtěl řešit tak určitě v záruce a jelikož si s tím očividně v ČR nevědí rady (neví jak to opravit) tak bych jak jsem psal to zkusil v Německu (jako členská země EU je potřeba se v dnešní době neomezovat jen na ČR i když chápu že největší bariéra je asi jazyková). Jedu na výlet tady na hrad a nešel mi tempomat kouknete na to? - nejčernější scenář je ten že z toho bude jen pěkný výlet.

2015-02-22 09:31:50

paŠa: Trochu jsem se opozdil, ale vyzkoušel jsem a tempomat funguje zcela bez problémů jak při řazení 3-4-5, tak i naopak 5-4-3. Ještě pro srovnání. Mám Merivu koupenou 12/2014 s tovární přestavbou na LPG, motor 88kW a 5-ti stupňová manuální převodovka.

2015-03-13 23:05:57

Dobrý večer všem - vypadá to, že na nějakou dobu toto bude poslední příspěvek týkající se mého tempomatu.

S centrálou v Praze není a asi ani nebude žádná řeč - vždy skončíme na větě - "jedná se o vlastnost systému".

Proto jsem adresoval dopis výkonnému řediteli prodejce a výsledek je takovýto.

Bylo mi sděleno, že i servis překvapuje zdůvodňováni výrobce a jejich zástupce v ČR a že bohužel mnohokrát se rozchází názor výrobce a dealera a že výsledek je v těchto případech takový, že dealer poskytne zákazníkovi jistou kompenzaci, která jde zcela na jeho vrub.

Ještě mi také bylo sděleno, že se zatím ví asi o čtyřech autech, která mají stejný problém a že výrobce nebude kvůli těmto čtyřem vozům vyvíjet nový software, který zřejmě stojí za nesprávnou funkcí tempomatu.

Takže můj případ prozatím končí nabídkou dealera jisté finanční kompenzace na kterou jsem přistoupil.

Oceňuji tento přístup, protože nemusím alespoň absolvovat nepříjemná reklamační řízení, která by zřejmě nikam nevedla a vše by stejně záviselo na dobré vůli dealera, kterou touto nabídkou projevil již nyní a bez reklamací.

Chtěl bych Vám všem, kteří jste se zde vyjádřili k mému problému, kteří jste vzali svá auta a zkoušeli jste tempomaty v popsané situaci a měli se mnou trpělivost - chtěl bych Vám poděkovat a popřát Vám aby jste pokud možno nemuseli řešit podobné situace a pokud přece, tak aby jste se nevzdávali a aby vše dopadlo alespoň k Vaší částečné spokojenosti.

Takže snad konečně mohu umístit cílovou šachovnici

Mějte se krásně a jezděte opatrně


Odpovědět

1  2  3  4