Fórum - Téma


Tempomat


Fórum Meriva Tempomat

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2013 Meriva B 1.4

1 fotek  |  80 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 400 ccm (85 cui), A14XER.


1  2  3  4

2015-01-19 18:46:56

kopa: Podle mně - jejich zdůvodnění je kravina - kdyby to mělo co dělat s rychlostí a otáčkama směrem k emisím, tak by to nemohlo spínat když to nechám bublat na 4 a jedu 30km/h nebo na 3 zase 80km/h - to musí být emise jako prase.

2015-01-19 18:49:24

paŠa: Pozor! Emise nemusí mít s otáčkami, přesněji s vytočeným motorem zas tak mnoho společného... To je podobný mýtus jako nízké otáčky = nízká spotřeba kontra vysoké otáčky = vysoká spotřeba...

2015-01-19 18:57:02

colommbo: Jasný - asi tam nebude velký rozdíl, ale určitě při optimální rychlosti a optimálních otáčkách budou optimální emise - opravdu nejsem odborník, ale tak nějak si to představuju. Mně pořád nejde do hlavy - mám určitou rychlost - určité otáčky a řadím ze 3 na 4 a tempomat sepne ---- mám tu samou rychlost - ty samé otáčky, ale řadím z 5 na 4 a nesepne. Čím víc elektroniky, tím hůř

2015-01-19 19:03:23

paŠa: Na tomhle se shodneme od A až po Z...

2015-01-19 19:07:29

milan_a: Nenechám Milane - ale co s tím - servis uzná, že je to nestandardní chování - centrála říká, že to je standardní chování

Zkusím to přes reklamaci a dopadne to stejně - já se vyjádřím, že s tím nesouhlasím - dám novou reklamaci a tak pořád dokola - oni napíšou, že to je standard - podle mě bych musel jedině narazit na někoho normálního na centrále, kdo bude mít svědomí a bude se tím seriózně zabývat - na tomhle jejich přístupu je jen vidět co je pro ně zákazník.

Klidně uznám chybu, ale musí mně někdo přesvědčit a to se zatím tedy rozhodně nestalo.

2015-01-19 21:32:40

Ale veď chyba je jednoducho dokazateľná, hovoríš, že vieš o takom istom modeli, kde to funguje bezvadne, dohodnite sa s centrálou na servise, kde sa to odskúša

Venca49  
Václav
2015-01-19 22:06:06

paŠa: "A ten indikátor to má. Někdo mi tady radil, ať jezdím 50 tku na trojku, ale to jde podle mě moc do otáček a už dávno na mě bliká právě ten indikátor, že bych měl šoupnout za čtyři. Ale s tím indikátorem se taky nejde moc řídit - je to jen takový ukazatel úsporné jízdy - tedy aspoň podle toho co píšou v návodu."

To jsem ti psal já,ale nezlob se,jezdit na čtyřku do ,nebo padesátkou,to je blbost.Otáčky motoru nejsou velké a na kontrolku se vyprdni.Proto má vozidlo 5,někdy již 6 rychlostí,aby se řadilo.To bys měl vědět.Jinak jde možná o závadu,ale to nebudu posuzovat,jen tu rychlost.Motor ti poděkuje,když přeřadíš na trojku.Pokud usoudíš,že kecám,tak se zlobit nebudu,je to jen můj názor.Navíc motor je 16.ventil a ten chce otáčky.

2015-01-19 22:21:02

milan_a: Zkusím se domluvit, ale oni zatím striktně píší, že se o závadu nejedná, že je to vlastnost systému - uvidíme, jestli budou svolní k nějakému odzkoušení - i když jejich autorizovaný servis tvrdí, že to závada je - to mi hlava trošku nebere - ta jejich rozdílnost pohledu na věc.

2015-01-19 22:39:39

venca49: Omlouvám se - za to NĚKDO - psal jsem na tabletu a tam se mi špatně roluje, abych hledal konkrétního pisatele

Vůbec se nebudu zlobit za Tvůj názor - proto jsme tady, aby jsme se podělil o zkušenosti - pro mně je to první úplně nové soukromé auto, takže se zajížděním nemám lautr žádné zkušenosti - možná jsem ho tedy i špatně zajel, i když jsem dal na rady zkušenějších a nešetřil jsem ho, ale samozřejmě ani nic nepřeháněl. Tu padesátku ber prosím s rezervou - většinou se jedná o trochu víc - na tachometru je skoro 60 a navigace ukazuje 54 - vše prosím opravdu přibližně - takže vše snad v toleranci hlavně k možným policejním radarům. Takže pod padesát na 4 určitě nejdu - jen dnes jsem to zkoušel, abych věděl kde všude mi ten tempomat na 4 sepne.

Ten indikátor beru s rezervou - nebo spíš se jim neřídím vůbec - jen vím, že občas problikne - kolega se tady na něj ptal, tak jsem odpovídal v souvislosti s tím tempomatem.

Pobavila mně Tvá poznámka, že auta mají 5 i 6 rychlosti - po práci učím v autoškole - proto myslím, že už jsem o tom někdy slyšel - asi od žáků

Možná jsem v soukromí spíš opatrný nebo rozvážný nebo jak to nazvat - ne že bych v práci nebyl, ale po mnoha letech ježdění na záchrance si užívám klidnou jízdu, proto jsem si vzal i tento motor - není to žádný trhač asfaltu, ale toho si užiju dost v práci, takže mi to opravdu nechybí a chci si za volantem i odpočinout. Proto se možná i začnu řídit Tvou radou - nermoutit se maličkostí s tempomatem a užívat si to ostatní co mi nové auto přináší.

Venca49  
Václav
2015-01-19 22:55:55

paŠa: Já se nezlobím,jen si ty poznámky nemohu odpustit.Je to profesní deformace,učil jsem v autoškole 20 let a dva roky externě.Jenže už je to taky 22 let co neučím,ale deformace je stálá Já mám dvě Corsy,obě od nového vozidla a s každou musím jezdit a řadit jinak.Také mám tu kontrolku,na nervy,ale ta mi nic neříká.Jedu a řadím podle potřeby.Jen vím,že 16 ti ventil chce více točit,ne do červeného,ale nepodtáčet.Pokud se jen tak šolíchá,tak se karbonuje a pak jsou problémy.Vím to,protože jsem je opravoval ve značkovém servisu Opel,16 let po ukončení svazarmovských autoškol.Takové Tigry na to trpěly.....atd.

No pokus se to dotáhnout do konce,pokud budeš reklamovat stejnou závadu 3X,pak můžeš i vrátit vozidlo.Je třeba jim to připomenout.Chtělo by to reklamovat u prodejce.

2015-01-20 17:16:27

kopa: Pak mám dotaz má to auto indikátor kvaltu?

vvvvv

PaŠa: A ten indikátor to má.

vvvvv

Právě že mi nejde do hlavy co s tím má společnýho ten rychlostní stupeň. Elektronika je pro zlost - možná zkusit servis nasměrovat ať prověří i ten indikátor řazení protože je patrně propojen s tempomatem a asi to tam hapruje. Ať aktualizují software (pokud nejsou nové verze tak ať přehrají stávající těmi samými) ve všech jednotkách v celém autě - může být že chybu způsobuje třeba modul přístrojovky.

Kdyby nic osobně bych si udělal výlet za hranice do Německa vzal někoho kdo se domluví a zkusil to jen tak tam. Nevím jaké pokrytí má záruka ale snad můžeš v rámci záruky do jakéhokoliv servisu na území EU.

Problém není ve značce (dnes jsou poruchové produkty všech značek) ani v servisech ale bohužel v přístupu českých zaměstnanců. Pamatuju si z mého krátkého působení v BMW jak tam přijel pán z Německa s Mercedesem že má nějakou závadu a neví si už rady - jsem to s ním probral že i kdyby jsme chtěli tak jaksi nepomůžeme protože BMW nemá vybavení na Mercedes. Asi se v Mercedesu ani nedomluvil ostatně toho času by se beze mě nedomluvil ani v BMW v čechách.

2015-01-20 17:55:02

kopa: Dnes jsem to projížděl s dalším technikem z jiného "opláckého" servisu - zase jen kroutil hlavou, že se s tím ještě nesetkal - že vznese dotaz na centrálu, ale ten je tam už z toho prvního servisu - takže iluze si nedělám.

Pak jsem vzal do auta kámoše co dělá ve Fordu - opět jen kroucení hlavou - s ním jsme volali do servisu, kde si s tím hráli, aby jsme zjistili co vše zkoušeli - nakonec jsme zjistili, že prý zkusili snad úplně všechno - všechno přeprogramovávali, dokonce prý i vyměnili ten zde již zmiňovaný spínač na spojce a vše bez výsledku. Samozřejmě taky mně zaráží co s tím má společného ten rychlostní stupeň - respektive - proč při řazení nahoru to spíná bez problému a při řazení dolů z 5 na 4 to nesepne, ale všechny co se s tím svezli ještě zaráží, proč to sepne, když při řazení z 5 na 4 DVAKRÁT vymáčkneme spojku.

Napsal jsem do Prahy, že trvám na schůzce s někým odpovědným z technického oddělení, které mi neustále odpovídá, že se nejedná o závadu - myslím, že to by vyřešilo to - že by se tím opravdu začal někdo v Opelu, třeba v Německu zabývat.

Pokud schůzka nedopadne, tak jsem rozhodnut napsat stížnost na jejich jednání do Německa - jako první krok.

2015-01-21 07:37:36

a spísať reklamáciu

2015-01-21 14:19:39

PŘÁTELÉ - KAMARÁDI OPELÁCI - ledy se pohnuly - zítra mám v Hradci Králové "rande" s technikem z Prahy.

Nebudu se ještě raději moc radovat, ale je to přece jen určitý posun vpřed.

2015-01-21 14:39:59

paŠa: No hlavně aby jsi se s tím ultrachytrákem mohl vůbec popovídat, měl jsem to samé, požadoval jsem s tím zázračným mechanikem mluvit, ani jsem ho nezahlédl a pak suše konstatovali, že již odjel. Prohlásil, že to funguje správně a byl fuč! A to to zkoušel nasucho v dílnách kam mi nebyl ani umožněn vstup. Proto dnes, žádný zakázkový list - reklamace - k zakázkovému listu se nevyjadřuješ, mechanik sám napáše jeho názor, do reklamačního protokolu máš právo se vyjádřit vlastním slovem!

2015-01-21 14:49:02

Nepředbíhejme, nedělejme účet bez hostinského, zítra bychom mohli být moudřejší...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-21 17:39:57

paŠa: Jsem zvědav na dojmy z Olfincaru........

2015-01-21 21:15:44

Tak tak - účtovat budeme až zítra. Dojmy z Olfin Caru mám zatím dobré, tak snad si to kluci zítra nepokazí - hlavně jsem zvědav na návštěvu z Prahy . Večer sem dám vědět. nebo

2015-01-22 21:44:47

Dřív jsem se sem nedostal - jsem na noční a trošku jezdíme.

JAZETA - měl pravdu - přijel jsem do servisu v deset dopoledne - bavil jsem se s technikem a zeptal jsem se ho, jakou mám šanci, že se s pánem z Prahy uvidím - hezky se pousmál a řekl, že ta šance je NULOVÁ - tito lidé se prý nám zákazníkům vyhýbají jako čert kříži - řekl mi, že i kdyby teď seděl vedle mně, tak bude dělat mrtvého brouka a za nic na světě nepřizná, že je ten co se přijel podívat na moje auto. Takže moje iluze vzaly za své hned na začátku. Informace byla, že má přijet někdy během dne, takže se mi nechtělo tam čekat, stejně bych se tedy k němu nedostal - tak jsem si vzal náhradní auto a vyrazil jsem do města - s tím, že mi zavolají co a jak. Po pěti hodinách mi zavolali, že pán stále nedojel a že můžu jet domů, protože stejně by už s tím autem těžko stačili něco udělat - mají mi ještě vyměnit motorek na zamykání nádrže - nechtěli to dělat přes den, kdyby náhodou pán přijel, tak aby jeho veličenstvo nemuselo čekat než to dodělají - prostě pánem se řídil celý servis včetně mně a za celý den se neudělalo vůbec nic. Pokud se tedy něco nedělo ještě po mém odjezdu, ale protože nikdo nevolá, tak ................... Jediné co proběhlo že jsem ještě jednou ukázal vše co to dělá jednomu z techniků ze servisu a v 16h jsem odjel náhradním autem domů - takže 150km za mnou a výsledek - NULA.

2015-01-23 08:59:53

paŠa: znovu sa opakujem, Neumann by ti asi bol vďačný za tieto info.

Copy môjho prísp. z vedl. vlákna:

Zrejme zlyháva ľudský faktor:

Šéf spoločnosti Karl-Thomas Neumann zároveň podľa denníka Bild vyjadril sklamanie v súvislosti s entuziazmom vrcholových manažérov na poslednom stretnutí. "Myslím, že mnohí z našich lídrov považujú za svoju primárnu úlohu riadenie projektov, namiesto toho, aby viedli ľudí. To nie je to, čo od tristo najvyšších manažérov očakávam,“ povedal.

citát z

http://podkapotou.zoznam....v-roku-2016-mozno-nevrati


Odpovědět

1  2  3  4