Fórum - Téma


Tempomat


Fórum Meriva Tempomat

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2013 Meriva B 1.4

1 fotek  |  80 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 400 ccm (85 cui), A14XER.


1  2  3  4

2015-01-16 14:23:11

milan_a: Moc díky za nápad - s Prahou to asi nebude jednoduché jednání - už jsem si hledal nějaké kontakty do Německa, mám za sousedku svojí profesorku z gymplu, tak by mi třeba pomohla s překladem, aby se kvůli mě Karl nemusel trápit s překladem Uvidíme co mi odepíši z Prahy na můj dnešní e-mail.

Ještě jednou díky

2015-01-16 21:04:50

paŠa: Pokud chceš nějakou závadu řešit jakožto reklamaci systému, takže,

otázka, más reklamační protokol o tom, že jsi reklamoval v záruce a vyřízení reklamace? Nebo ti to jen "vzali" na dílnu a trochu čarovali?

Předpokládám, že to dějalí se všemi stejně, tzn. žádná reklamace na vozidle nebyla provedena. Takže je to běh na dlouhou trať ale dá se vyhrát. Horší je, nový OZ již dává prodejci možnost "slevy" pokud se nepodaří závadu ostranit. Dříve museli závadu odstranit.

Postavil bych jim auto na dvůr s tím, že nechci sepisovat žádnou zakázku ale sepsat "Reklamační list" do kterého máš právo se vyjádřit k reklamaci. Do 30 dnů by měla být reklamace vyřízena. No vozidlo po vyrozumění o vyřízení vyzvednout, ukončit reklaci a pokud nebude závada odstraněna, ihned (třebas po 30 min. od převzetí) znova trvat na sepsání nového reklačního protokolu, znovu se vyjádřit. V žádném případě nedělat nic pokud ti vozidlo protokolárně nepředají To je pak pořád "jedna" reklamace a dají si dobrý pozor, aby jsi pak nechtěl sepisovat reklamaci reklamace...... Na každé pěkně jeden papír. To je právě alibismus prodejců, že to svádí jeden na druhého a honí zákazníka od čerta k ďáblu. Jak píšu, je to v tomto případě běh na dlouhou trať, ale nechá se vyhrát, byť v podobě slevy. Nejlepší je, když přijedeš do servisu reklamovat a prodejce začne tím, že není přítomen reklamační technik. Podle zákona na ochranu spotřebitele musí být přítomna osoba vyřizující reklamace. Tuším že je to po celou provozní prodejní dobu. Už mi to vypadlo z hlavy ale kvůli reklamaci jsem nastudoval obč. zákoník,. zákon na ochranu spotřebitele a obchodní podmínky konkrétního prodejce. Pak je ideální, když prošvihnou některý z termínu na vyřízení reklamace a máš je na lopatě. Jinak pokud se jedná o vozidlo, které je v záruce, měl by ti být poskytnout bezplatně náhradní vůz (je to prý někde v podmínkách servisu zakotveno, na vlastní oči jsem to neviděl) ale sám jsem neměl problém u reklace, že bych nedostal náhradní vozidlo. No a pak je to jen časová osa, kdo co vydrží. Ale obchodní zastoupení ti nepomůže, protože ta skupina parazitů na OZ je placena za to, aby reklamace zamítala, ne aby je vyřizovala.

2015-01-16 21:23:10

jazeta: Přesně takovouto radu jsem potřeboval - moc za ní díky.

Samozřejmě nerad bych to hnal do takových krajností, ale jednou asi už budu muset sundat růžové brýle a přestat být dobrák (nebo spíš blb), který než by se hádal, tak raději mávne rukou a jde dál.

Na opravu toho tempomatu nemám "Reklamační list" - mám jen sepsaný a neukončený "Zakázkový list".

Uvidím co napíšou z centrály - pak si nechám ukončit zakázku a když se nedohodneme, tak to prubnu s tou reklamací.

Když jsem nechával auto v servisu na 14 dní, tak mi náhradní auto poskytli - ale to byla zakázka - nevím jak by se tvářili při reklamaci. No uvidíme jak to vše dopadne. Jak se to někam pohne - dám vědět.

Díky za Tvůj čas a postřehy.

2015-01-16 21:38:18

paŠa: No právě při reklamaci máš větší práva než když si tam dáš opravit auto, a je sepsána jen zakázka. To se nikde neobjeví, to se eviduje jen v tom jejich systému. Řešil jsem reklamaci, týden po převzetí auta a skončilo to 9 měsíců poté. Jak praví pravidlo, kdo si počká, ten se dočká, stálo mě to celkem dost času, trochu cestování, protože k prodejci to mám 50 km a byl jsem tam 7x, zpočátku také jen sepisovali "zakázkové listy" až jsem si celkem podrobně nastudoval Obč. zákoník a to co jsem tam psal dále, no a pak jsem ťal do živého, je pravda, že jsem měl připraveného "Judra" na obč. zákoník, abych tam netlouk klíny do hlavy jen tak darmo do větru, všechny rozhovory jsem si nahrával, což jim také nebylo po chuti, točil jsem mnohaminutová videa projevující se závady systému. Hlavně je potřeba si také mimo jiného velmi podrobně přečíst návod k obsluze, protože to byla jedna z věcí, ze které mne trénovali, že když nemám zapnuté a splněné toto, že to pak nedělá ono, protože některé systémy ve vozidle jsou navázány a provázány na další, jen tak mne napadlo, nemáš v čudu snímač na spojkovém pedálu? Nenecháváš na pedálu spojky nohu jen tak položenou? To je nezvyk hodně řidičů, že nechávají nohu byť jen lehce položenou na spojce a pak to právě nedělá toto. Aniž si to kdo uvědomí, aktivní spínač na spojce vypne tempomat po 5 vteřinách myslím po aktivaci spínač. Nebo může mít moc malý krok, může váznout, nevím co ještě.

2015-01-16 22:21:44

jazeta: V tomto směru jsem opravdu téměř "nepolíben". Nedávno jsem reklamoval hůlky za 800,- a měl jsem pomalu výčitky svědomí.

Uvidíme

Díky za nápad s tou spojkou, ale to si myslím není můj případ - v autoškole už dvacet let tluču žákům do hlavy, že levá noha musí ze spojky pryč, tak tento zlozvyk nemám.

Navíc si myslím, že kdyby to bylo tím aktivním spínačem, tak by to dělalo častěji a v různých situacích - mě to opravdu zlobí výhradně jen při podřazení na čtyřku a kolem 50 až 55 km/h na tachometru. Ale teď jsem si vzpomněl, že mechanik co to projížděl, tak zjistil, že když se při podřazení na tu čtyřku dvakrát zmáčkne pedál spojky a potom se aktivuje tempomat tak sepne - párkrát jsem to zkusil, ale je to otrava a člověk se na to moc soustředí a pozornost jde k čertu a stejně většinou ztratím rychlost a musím znovu po krocích přidávat na tempomatu. Nemám takové povědomí o technickém fungování, ale píšeš, že spínač vypne tempomat po pár vteřinách, ale mě tempomat nesepne - vůbec nereaguje - ani neproblikne. Když řadím nahoru, tak funguje bez problémů - zlobí opravdu jen při podřazení na čtyřku. Je to záhada.

Vím někdo si tady řekne, že řeším blbosti, ale časem se z této drobnosti může stát něco většího - např. přestane jít tempomat celý - nebo odejde něco jiného co je s tempomatem propojené - bude po záruce a já budu nahraný.

Opravdu moc díky za podněty

2015-01-16 23:02:30

Mne to funguje bezvadne, dnes som to odskúšal pri päťdesiatke niekoľkokrát pre istotu. Nevzdávať to!

2015-01-16 23:33:35

PaŠa, trochu na odľahčene: myslím že mnohí súčasní majitelia štvorkolesových tátošov s dvomi V na prednej maske by s tebou radi menili ;)

Výťah z jednej mojej krátkej analýzy kvality VW produktov, pre zaťa, ktorý uvažuje o kúpe VW:

VW si môže dovoliť so svojimi nadšencami asi čo chce, aj tak bude prvý v predajoch.

Naláka na výkon, dynamiku, nižšiu spotrebu a potom príde vytriezvenie v podobe vyšších nákladoch na opravy, stresu, straty času pri potýkaní sa s jeho nepodarkami, ako rozvody, bypass turba, predčasné opotrebenie valcov, praskanie hláv a piestov, prehrievanie oleja, atď.

Vyrobiť také motory, to je fakt sila. A najpredávanejším automobilom v Europe je Golf.

TSI motory a hlavne reťazové rozvody mali byť pýchou VW. Výsledok totálny debakel - reťazový nahradený handrovým remeňom - nutné pravidelné návštevy servisu, čo samozrejme predražuje údržbu a znižuje spoľahlivosť motora. Toto je značkový motor??? V dnešnej modernej dobe?

Výňatky z internetu:

"Ostuda Volkswagenu s motory TSI nekončí."

Zdroj:

http://www.autorevue.cz/o...-nyni-ostrouhalo-scirocco

Výťah z diskusie:

Seraphim | 22. 07. 2014 08:03 | [213.215.92.xxx]

motory TSI sú úplná "kvalitka", vrátane Škoda servisu

Toto je môj motor, výmena rozvodov 2/2013, aktuálny stav 7/2014

https://www.youtube.com/watch?v=pAx3i89V6cA#t=13

Jedná sa o motor na Škoda Roomster Comfort, 1.2 TSI 77kW, nabehaných 45000km

Servis aj importér sa vyjadrili, že to zatiaľ nemienia nijako riešiť, mám prísť pred koncom záruky (za 1,5 mesiaca) a dúfať, že to bude ešte oveľa horšie, inak to nemienia riešiť. Škodu nikdy, nikdy viac a už vôbec nie nové. Na aute som prerobil už teraz viac než polovicu kúpnej ceny 14500€ a to nie je predajné ani za 8000€. Som poriadne *****...

Odpovědět | Souhlasím (+5) | Nesouhlasím (-1)

Vaclaff | 09. 10. 2014 14:37 | [108.171.128.xxx]

Přeji hodně štěstí všem vlastníkům VW s 1,4 TSI. Mě na Tiguanu ve 43k km praskl píst, který zničil celý motor. Výměna 155k CZK, VW většinu zaplatil na kulanci, půl roku po záruce, tu ostudu by asi neunesli. Po dalších 12k km mi ten nový motor udělal to samé - výměna v rámci záruky na motor. Takže za 11 měcíců mi auto stálo v servisu 1,5 měsíce. Už jsem se ho zbavil, TSI a VW nikdy víc! U auta za 750k CZK jsem očekával větší kvalitu a spolehlivost. Vím o dalších 5 lidech se stejným problémem, stalo se to všem do 3 let provozu a do 50tis. km. A VW je v klidu.

Zdroj:

http://www.autorevue.cz/o...alo-scirocco/?showforum=1

"notoricky rozšírený koncernový motor 1.2 TSI s notoricky zlyhávajúcimi rozvodmi"

Volkswagen Group 1.2 TSI (EA 111)

Kódy: CBZB, CBZA

Výroba: od 2009 (najväčšia rizikovosť do 6/2011)

Nasadenie (do 6/2011): Audi A1, Audi A3, Seat Altea, Seat Leon 1P, Seat Ibiza, Seat Leon II, Seat Leon III, Škoda Fabia II, Octavia II, Škoda Roomster, Škoda Yeti, VW Golf/Golf Plus, VW Caddy, VW Jetta, VW Polo V, VW Touran

Dôvod: Všetky "reťazové" štvorvalce TSI koncernu VW majú problémy s rozvodovými reťazami, zďaleka najviac ich ale bolo pri najmenších motoroch 1.2 TSI vyrobených do leta 2011. Od počiatku výroby (jeseň 2009) sa to nezdá ako veľký časový úsek, obsiahol však obrovské množstvo koncernových modelov, v mnohých z nich potom dokonca tvoril najpredávanejšiu motorizáciu.

Motor sám spočiatku trpel viacerými detskými chorobami, kvôli tým najvážnejším (rozvody) však odporúčame kupovať až autá modelových ročníkov 2012, ktoré by už mali mať odolnejšiu širšiu reťaz lepšie znášajúcu torzné kmity, alebo neskôr ešte lepšie úplne nový "remeňový" motor EA211. (Bohužiaľ, nenaplnilo sa!)

Bohužiaľ aplikácia odolnejšej reťaze na staršie kusy nie je hlavne kvôli odlišnému rozmeru rozety na kľukovej hriadeli možná, tie sú tak doživotne odsúdené k stále rovnakému scenáru - pravidelnej výmene reťazových rozvodov. Nie je to operácia až tak drahá, horšia je trvalá neistota, že motor zásluhou natiahnutej reťaze spadne do núdzového režimu v najmenej vhodnej chvíli...

Zdroj:

http://www.automag.sk/tyc...kom/ch-52705#articleStart

"Bohužiaľ niektrorým reťazovým rozvodom stačilo par desiatok tisic km a nastalo ich poškodenie. Teraz je namiesto reťaze remeň a treba ho meniť v pravidelných intervaloch čo predražuje samozrejme aj údržbu motora."

Zdroj:

http://www.tdipower.sk/20...-dostali-rozvodovy-remen/

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-16 23:50:12

S tou novou generací TSi to není také vůbec růžové...... Připojuji obrázek, který má jasnou vypovídací informaci.....

2015-01-17 00:17:47

kopejda: myslíš odľahčovanie a kombinácia oceľ hliník, však? A v nepriamej úmere s navýšením mechanického a tepelného namáhania, tak? - žeby balans na okraji priepasti??? Môže, ale nemusí to tak byť, záleží od veľa činiteľov.....

2015-01-17 10:42:13

milan_a: Díky za potvrzení, že to funguje. Vím to já, víš to Ty, vědí to v servisu - jen centrála v Praze mlží a nazývá to "vlastností systému". SMUTNÉ.

"Fajn" odlehčení - je vidět, že jsou na tom lidi hůř. VELMI SMUTNÉ.

2015-01-17 10:55:31

milan_a: K tomu problému s VW - jezdím na záchrance, kde máme VW. Upřímně nestudoval jsem jaké motory tam přesně jsou, ale pravda je taková, že T4 a T5 staré cca 7 let nám sloužily spolehlivě. Nyní jsme dostali dvě nová auta a ty jsou víc v servisu než ve službě. Nejhorší na tom je to, že občas potřebujeme šlápnout do pedálů a většinou v ten nejnevhodnější okamžik auto skočí do nouzového režimu - naposledy se mi to stalo, když jsem předjížděl a proti jel kamion - najednou auto bez výkonu a já měl pěkně stažené půlky. Jednou se mi dokonce stalo, že v zatáčce mi úplně zhasnul motor - takže bez posilovače řízení, jsem měl co dělat, abych bezpečně zastavil - naštěstí jsem nejel moc rychle - auto už nešlo ani nastartovat a pro pacienta s infarktem musela přijet jiná sanita a já se vracel na odtahovce.

Takže začínám pomalu uvažovat, že zlobící tempomat je vlastně prkotina

2015-01-17 12:17:49

paŠa: ešte raz môj názor, nevzdavaj to, môžeš týmto pomôcť nielen sebe, ale hlavne ostatným, predovš. si myslím vo vých. oblastiach EU.

S VW to je fakt sila, ako je to možné, že stále majú takéto predaje????

Pridám aj ja vlastný zážitok, keď známemu na dovolenke v lete po nedávnej výmene rozvod. reťaze na oktávke 1,4 tsi začalo počas cesty vypínať turbo práve v čase, keď potreboval držať "také trochu vyššie" tempo za mojou merivkou :)

No len dúfam, že opel 1,4 downsizingy to ustoja, zatiaľ mám 15000 km a plná spokojnosť so všetkým a to som sa s ním nehral. Čo bude ďalej, neviem.....

2015-01-19 15:43:35

Tak jsem opět tady. Dnes mi došla další odpověď. Bohužel není překvapující a tudíž tušíte, že ani ne pozitivní.

Napsali mi:

"Popisovaná situace s deaktivací funkce elektronického regulátoru rychlosti je pro danou kombinaci motoru a převodovky s danými převodovými poměry v MY 14 standardní.

Software ECM (jednotka motoru) je takto nakalibrován.

Důvodem je nepovolená kombinace rychlosti, převodového poměru a otáček motoru vzhledem k emisním limitům."

Ať mi sakra někdo od nich už vysvětlí, proč v identickém voze tempomat spíná bez problémů a v mém ne.

Vypadá to, že jediný já mám auto v pořádku a všichni ostatní mají závadu.

Dnes jsem vyzkoušel: jel jsem na čtyřku 80km/h - tempomat sepne // jel jsem 55km/h - nesepne // jel jsem 35km/h - sepne --- zdůrazňuji vše na čtyřku. Připadá mi, že spíná v úplně nesmyslných kombinacích a naopak nesepne, tam kde by to mělo být ideální.

Kde jsou tedy povolené kombinace rychlosti, převodového poměru a otáček motoru vzhledem k emisním limitům - při 80ti - ANO // při 35ti - ANO, ale při 55ti - NE?

Není to nějaké divné?

A ještě jedna zvláštnost - podřazuji z 5 na 4 - prošlápnu spojku jednou (což je doufám normální) a tempomat nesepne // podřazuji z 5 na 4 - prošlápnu spojku dvakrát a tempomat sepne.

Řídím přes 30 let, 20 let učím v autoškole, ale tady je něco špatně. Bohužel s centrálou OPELU v Praze se absolutně neshodneme co to je.

Chce se mi velebnosti.

2015-01-19 16:25:55

paŠa: Jaký ty máš vlastně motor, tentýž jako Milan (1.4 benzín 103 kW B14NET s 6MT)...? V profilu jej od července vyplněný nemáš...

A tomuhle "A ještě jedna zvláštnost - podřazuji z 5 na 4 - prošlápnu spojku jednou (což je doufám normální) a tempomat nesepne // podřazuji z 5 na 4 - prošlápnu spojku dvakrát a tempomat sepne." nějak nerozumím, vždyť jakmile vyšlápneš spojku, tempomat se vždy VYPNE nebo nee...?

2015-01-19 16:43:03

colommbo: K tomu přeřazení - jedu na 5 (BEZ TEMPOMATU) - řadím 4 a chci jet na tempomat a on nesepne - když ještě jednou zmáčknu spojku, tak potom sepne. Když jedu na 5ku s tempomatem - samozřejmě máš pravdu, že při vyšlápnutí spojky tempomat vypne - já přeřadím na 4 a chci zase zapnout tempomat, tak v tuto chvíli nesepne. Takže je jedno jestli jedu na 5tku s tempomatem nebo bez - jakmile přeřadím na 4 - tak tempomat nesepne - respektive - jednou sepne a pak v identické situaci desetkrát nesepne.

A k tomu motoru - já mám jiný než Milan - já mám jen ten základ 1,4 benzín A14XER 74kW - vím, že s Milanem to nemůžu srovnávat, ale jel jsem už ve čtyřech stejných vozech a s těmi to srovnávám. A hlavně stavím na vyjádření autorizovaného servisu Opelu, že se jedná o nestandardní chování tempomatu.

2015-01-19 17:11:48

paŠa: Takhle je to všechno srozumitelnější, že dokonce oba odstavce chápu i já, děkuju!

2015-01-19 17:52:32

colommbo: Nepodceňuj se . Ono se to těžko popisuje, aby to bylo hned srozumitelné, tak hlavně, že jsme si to vysvětlili.

S Prahou to bude asi těžší boj - nabízel jsem jim, že jim to přivezu předvést - na to zatím neodpověděli ani slovíčko. Zítra se jedu svézt s dalším technikem, z jiného jejich autorizovaného servisu a potom s kámošem co děla ve Fordu - tak mě třeba přesvědčí, že jsem blázen a nechám toho

2015-01-19 18:10:28

PaŠa: a co to udělá když místo 4ky zařadíš trojku? To funguje normálně?

Pak mám dotaz má to auto indikátor kvaltu - takovou tu věc co ti napovídá jak máš řadit (kdy podřadit a kdy řadit nahoru)?

2015-01-19 18:29:31

Podľa mňa je to jednoznačne chyba! Nenechal by som to tak.

2015-01-19 18:44:14

kopa: Když dám trojku, tak to funguje normálně - kdybych jel na trojku 70km/h tak sepne, když jedu na trojku 30km/h tak sepne - vlastně sepne kdykoliv - nespíná jen na tu 4 a to, když na ní přeřazuju z 5 a jedu kolem té 50tky. Prostě záhada.

A ten indikátor to má. Někdo mi tady radil, ať jezdím 50 tku na trojku, ale to jde podle mě moc do otáček a už dávno na mě bliká právě ten indikátor, že bych měl šoupnout za čtyři. Ale s tím indikátorem se taky nejde moc řídit - je to jen takový ukazatel úsporné jízdy - tedy aspoň podle toho co píšou v návodu.


Odpovědět

1  2  3  4