Fórum - Téma


Tempomat


Fórum Omega B Tempomat

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1995 Omega B 2.0

178 diskuzí

Výkon motoru 100 kW (136 PS) . Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui).

Motor: X20XEV


1  2  3  4  5

2013-03-31 11:11:02

Veselik: To já taky (zatím) nechápu... Strýc měl kdysi (před r. 1990) na Fiatu 125p 1300ccm tzv. ruční plyn, který jistým způsobem funkci tempomatu nahrazoval, při požadovaném sešlápnutí plynového pedálu se zatáhlo za takový pochystátor a plyn držel, když se zatáhlo znova, povolilo to. Ale muselo sa s tým narábať s rozumom...

2013-03-31 11:29:03

Colommbo: To ale byl systém "cihla na plynu". Drželo to otáčky, ale tím pádem už ne konstantní rychlost si myslím.

2013-03-31 13:56:40

Ten ruční plyn, u toho fiátka, je v podstatě stejný, jako třeba u traktoru, ne,

Nastavíš plyn a hudruje si to stále stejně.

Tchán (starej kulak) má traktror a tak vím, že to je fakt jen na práci na polu a podobně

Seď půl dne v kabině, hopsej po oraništi a u toho drž plynovej pedál ve stejné poloze.....NEMYSLITELNÉ

K tomu mému tempomatu........

Je mi jasné, že je to v podstatě jen na roviny. Nemyslel jsem si ani nic jiného. Zas nejsem blázen, abych ho nechal zaplí a jel na pátý rychlostní stupeň do kopce, kdy by byli otáčky na nějakých 1500, ale jak jsem psal, že jsem s tím jel do kopce, tak to uvedu na pravou míru.

Jel jsem dolů z poměrně prodkého kopce. Jasný, tempomat jako by vypnul a auto se řítilo se zařazenou rychlostí samospádem z kopce. Tím přeci nemám co pokurvit. Dole bylo malé údolíčko a nastal kopeček. Opravdu malinkej. Jen mírné stoupání a přesto tempomat sepnul s prodlevou dobrých 10km/h.

Poprvé jsem si to uvědomil, když se mi začlo lepit další auto na prdel a maník začal blikat. Nedivím se mu. Taky bych asi troubil a ze staženého okna řval na toho vola, co pod kopcem a na jeho začátku (byť jen mírném) zpomaloval, téměř až zastavoval provoz a pak najednou vystřelí jak šíp.

2013-03-31 14:10:36

E.T.VOLAT: Asi záleží na tom, jak dlouho trvá řídící jednotce, než si stav "přebere" a dále než se pohne (a jak rychle) servo ovládání lanka. Ono ani u el. akcelerátoru to není naprosto okamžitě. Pro zajímavost: U Lincoln Town Car se tempomat při aktivaci brzd vypnul, ale po jejich uvolnění se s cca 1,5 - 2 vteřinami prodlevy opět aktivoval na původní nastavenou hodnotu. Moc prima! Ten 5.0 V8 sice nebyl žádný trhač asfaltu, ale když AT "do plynu" podřadila na "dvojku" ....

2013-03-31 14:17:34

Z toho se tedy dá usoudit, že je tedy vše v pořádku a tempomat mi funguje v podstatě dobře.

Ten kutil co to měl předemnou asi zas tak hloupatej nebyl.

I když nechápu proč vymýšlel nějaký hen ten baznicht, když stačilo koupit jinou páčku na blinkry...

Aspoň to zas teď vypadá strašně složitě, že mám v autě strašně moc páček a hejblátek

2013-03-31 14:30:04

E.T.VOLAT: Jak v bagru?

2013-03-31 14:36:34

Rob2: Bagr při práci stojí, ne?

2013-03-31 15:05:55

Bagr stojí, ale stejně potřebuje jisté otáčky, aby mohl vykonávat práci

Ale jo, v podstatě i bagru je (u těch starších určitě) ruční plyn.

Nejsem žádný jezedák, ani nepracuji na podobných strojích, ale je to logické

bad64  
2013-03-31 15:09:33

E.T.VOLAT: Ano i bagr má ruční plyn jezdím JCB 3CX a je tam.

2013-03-31 15:18:20

Míla-bad64 : no prosím. Jsem sice na takové věci tupec, ale není nad selskej rozum. Aspoň jsi mně ujistil, že neplácám hovadiny

bad64  
2013-03-31 15:28:57

E.T.VOLAT: On má ruční plyn ale i nožní elektronický.Ty starší to maji pákou pžez lanko a táhlo.

2013-03-31 15:34:30

Míla-bad64: jasný, jen jsem tak nějak sem hopdil svůj postřech z traktoru mého pan tatíka. Také má nožní, i ruční. Nehledě na to, že ruční se u jeho pekelného oře používá jako chcípák a sitič zároveň. Musí ruční plyn (páčku) otočit téměř do poloviny jejího chodu a nastartovat. Pak ubrat ruční plyn a traktor si hudruje na otáčky, které mu ručním plynem navolíš. jak to přeženeš, tak chcípne a můžeš začít startovat znova. Pro běžnou jízdu se samozžejmě používá plynovej pedál a tenhle ruční je jen na práci.

je to sice sterej stroj dovežený z Rakouska, ale maká jak mlaďoch.

2013-03-31 15:52:33

E.T.VOLAT: Z toho, jak cestu z kopce a do kopce znovu popisuješ, to v pořádku není a tempomat v podstatě dobře nefunguje. Správně fungující MUSÍ navázat tam, kde z kopce či po rovině skončil a kolik má nastaveno, tzn. zase na 90 a bez žádné zanamenatelné prodlevy. Bůhví, co za pochystátor je tam dodělávanej... Nicméně na tvém místě bych to dál neřešil, jsou mnohem důležitější věci v životě lidském...

2013-03-31 16:12:23

Colommbo: máš recht. tak nějak to funguje a holt jej budu moct používat jen dálnici, či opravdu několika kilometrové rovině.

Souhlasím a jdu se věnovat dalšímu problému mé předražené stavebnici. ......

Čím pokračovat? Je toho opravdu ještě hodně.

Sakra, dostat toho vola co jsem mu nalítl do ruk, tak mu přerazím haxny.

Ne za ty patlaniny co na tom dělal, ale že mi neřekl o onych problémech.

pochopitelně už nereaguje na telefonáty, ani SMS.

ŠMEJD JEDEN!

2013-03-31 16:14:24

E.T.VOLAT: Nechceš ještě moji omegu abys měl dvě na problémy?

2013-03-31 16:17:02

ZdeněkH2 bych spíš potřeboval nějakou normální a tenhle samovar si nechat na díly

2013-03-31 17:01:04

Colommbo: Nechci se přít, ale já jsem opravdu nezažil okamžitě reagující tempomat. Tím nechci říct/napsat, že by některý reagoval s půlminutovou prodlevou, ale nárůst výkonu např. při brzdění/vypnutí a opětovné aktivaci tempomatu byl vždy plynulý (odhadnul bych to tak na dvě až tři vteřiny aktivace - plný výkon). Také při akceleraci se zapnutým tempomatem dojde při následném ubrání plynu a klesnutí rychlosti na nastavenou hodnotu k mírnému propadu rychlosti, než to tempomat "dorovná". Je to ale opravdu málo.

Mimochodem i u serv (pro modeláře) se vždy uvádí velikost (úhel) výchylky v čase. A rychlá serva jsou o dost dražší, než standardní. To nemám prosím vyčteno, jde o vl. (letitou) zkušenost.

2013-03-31 17:18:26

Rob2: Asi jsem to špatně napsal, chtěl jsem jen říct, že mám-li tempomatem nastavenu rychlost kupř. 90 a po rovině přijde kopec, tož ŘJ si přidá včas a bez jakéhokoli poklesu rychlosti... Ale mohu posuzovat jen motor s e-gasem, klasické táhlo asi jistou prodlevu mít může a taky záleží na motoru, dvoulitr se bude v tomhle režimu možná chovat trošku jinak než šest hladovejch krků...

2013-03-31 17:32:27

Ta moje beštia i když jedu po rovině a příjde menší kopeček (žádná zeď) tak než si uvědomí, že nastavená rychlost poklesla a že by tedy mohl frajer začít přidávat, tak se spomalí o těch asi 10km/h a až pak si dá. A to je pak cítit i pěkný tlak do sedačky, než se vyšplhá na nastavenou rychlost....

2013-03-31 17:40:44

Colommbo: Jo, také mám el. ovládaný plyn. A nejsem z toho úplně , protože je pomalý . Tedy reativně. Zase jde ale lehce. V každém případě ale za určitých podmínek chvíli elektronice trvá, než náhlé změny doladí na nastavenou hodnotu (např. onen propad rychlosti při "odstavení" plynu po předjíždění, kdy jedu rychleji, než má tempomat nastaveno). Nevím přesně (nesleduji to bedlivě), ale propad může být tak 1-2km/h. Při běžné jízdě bez náhlých požadavků na změnu se ukazatel ani nehne.


Odpovědět

1  2  3  4  5