Fórum - Téma


Sytič


Fórum Vectra B Sytič

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

2000 Vectra B 1.6

1 fotek  |  23 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec.


1  2

2015-12-26 16:33:47

Zdarec chci se zeptat ktere s cidel dava povel na zapnutí sytiče,rano nastartuji a at je 30 nebo -10 nezapne se jednou za rok to se ten sytič zapne ma tak 1500 otaček . zbytek dní ma tak z bídou 1000 dik za info

2015-12-26 16:38:48

kissaki: Možná čidlo teploty nasávaného vzduchu... Mimochodem, není ten případ jednou za rok 1500ot/min právě špatně a všechny ostatní starty jsou v pořádku...? Kupř. moje Omča se po studeném (i mrazivém) startu na volnoběh přes tisíc nedostane.

2015-12-26 16:47:36

colommbo: hm zajimavé mozna mas pravdu ze je to ok je to ale divne nemysliš?

2015-12-26 17:22:23

kissaki: Nevím... Tyhle (a vlastně všechny motory s řídící jednotkou) už nemají klasický sytič, tedy přívěru vzduchu, klapku, otáčky po startu si řídí/nastavuje řídící jednotka vzájemným poměrem vzduch/palivo. Pokud tvůj motor startuje dobře, otáčky po startu nehoupou a s mírným zahřátím poklesnou na obvyklé volnoběžné, tož bych si s tím na tvém místě zatím hlavu nelámal...

2015-12-26 17:28:14

Je to cidlo s katalogovim cislem DF TS10250

 Venca49  
Václav
2015-12-26 17:33:09

kissaki: Povel pro zvýšení množství vstřikovaného paliva dává řídící jednotka motoru.Ta dostane údaj od čidla teploty motoru.Čidlo je poblíž termostatu.

2015-12-27 10:02:36

venca49: diky

colommbo: prosim te ptal jsem se na ten sytič proto stava se mi ze pri rozjezdu se to zacne cele trepat od motoru az do radici páky myslis ze to studené

??? dik info

venca49: diky prosim te ptal jsem se na ten sytič proto stava se mi ze pri rozjezdu se to zacne cele trepat od motoru az do radici páky myslis ze to studené???

 Venca49  
Václav
2015-12-27 18:19:05

kissaki: I kdyby to bylo studené a vše by fungovalo,tak by se to netřepalo.Pokud by bylo málo benzínu,tak by se to dusilo a chcípalo,zase by se to netřepalo.To spíše vypadá na utahané silenbloky na motoru,nebo celého agregátu.Těžko takhle od počítače říci,když nepociťuji to třepání.

2015-12-28 17:34:28

venca49: jj

2016-01-03 22:54:59

chlapi vy jste se snad zbláznili,slyšeli jste někdy o ventilátoru přídavného nebo též dodatečného vzduchu při studených startech?????????????? To jsou totiž ty zvýšené otáčky o kterých tazatel píše.Po startu naskočí tenhle ventilátor a vhání přídavný vzduch do sání,ŘJ pak přidá palivo,tím se rychleji zahřívají výfukové plyny a lambda i kaťák se rychleji uvede na provozní teplotu,cca po 2 min po startu se to vypne.Takže žádný sytič a nejspíš ani čidlo,ale tenhle ventilátor,který je např u 18ti stovky X18XE takže nejspíš i u 16ti stovky DOHC X16WEL do 9/99 v motor. prostoru mezi baterkou a nádržkou chladící směsi u pr. blatníku.

2016-01-03 23:01:53

kissaki: kissaki: ahoj,mrkni na můj příspěvek,pokud máš ten motor o kterém píšu v příspěvku,tak to nejspíš bude tím ventilátorem,většinou ti asi nenaskočí a když jo,jak píšeš 1x do roka,tak máš zvýšené otáčky,ale ty by měly být normální při každém studeném startu,pokud ten ventilátor funguje jek má

 Venca49  
Václav
2016-01-04 00:31:47

renegate.74: Má jeden z těchto motorů: X 16 XEL,Y 16 XE,Z 16 XE. Jiný ne.Jinak jsem v klidu,odpovídal a vysvětloval jsem,jak je to s tím " sytičem" a co také má vliv na vstřikování více paliva při studeném motoru.Jestli toto jsem vysvětlil špatně,ať se propadnu třeba do Kopřivnice. Co je ventilátor přídavného vzduchu vím velice dobře,zrovna tak,kde je umístěný.

Jak to vím,to nebudu rozvádět,vím toho i více.Tak snad jsem vysvětlil,že jsem se nezbláznil.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-01-04 12:32:25

renegate.74: A já měl vždycky za to že jde o ventilátor sekundárního vzduchu který se vhání do výfukové soustavy před katalyzátor aby se dříve zahřál a motor dříve plnil emise (alespoň ta hadice od větráku vede do výfukového paroží)....... Je fakt, že jsem to viděl fungovat jen na jediném autě a to VeBe co má bratr. U ostatních vozů to bylo buď vymontované nebo nefunkční - zarezlé na kaši......

Ale podstatné je, že to nemá vliv na spouštění motoru jako takového...... Jen zvukový projev hvízdání větráku....

2016-01-04 13:54:24

kopejda: Ano, Michale, takhle funguje sekundární vhánění vzduchu.

2016-01-04 14:20:24

Toz nevim asi mam VEBE nejakou divnou ,kdyz odpojim dvoj pinovy konektor tak sitic neni fukcni jinak mate pravdu kopejdo s colommbem

2016-01-05 13:56:02

renegate.74: v poho chlapi mam x16 xel

2016-01-05 14:05:08

pokud se nepletu tak jsou tam dve cidla jedno jedno pinove a druhe dvoj pinove tak to druhe uz vymen a mas po debate

2016-01-05 21:53:02

tak se všem omlouvám,špatně sem si kdysi dávno něco přečetl,podíval jsem se na to znovu a kolega kopejda má pravdu,ten ventilátor vhání vzduch ještě přes zpětný rázový-uzavírací a přepínaci ventil sekundárního vzduchu do trubky která je rozdvojena a přišroubována k výfukovým svodům.Takhle to mam ja na svém motoru X18XE a nejspiš to tak bude i u motoru X16XEL do 09/99 od 10/99 ma motor označení Y16XE a nejspíš už tohle sekundární zařízení nemá.Opravdu ze sebe nechci dělat chytrolína,proto přidávám fografie obrázku motoru X16WEL nebo též X16XE a nákres a text k tomu sekundárnímu ventilátoru či kompresoru.Přečtěte si prosím podtržený text,protože pokud ten kompresor nefunguje,tak lambda je nejspíš funkční hned po startu.Tím pádem při studeném startu bude asi načítat malý obsah kyslíku ve výfuku vysoké emise a tím pádem ŘJ upraví poměr benzín vzduch vznikne chudá směs, při přidání plynu(větší otevření škrtící klapky vzduchu)při rozjedu to může kolegovi kissakimu způsobovat to třepání,jak v dalším textu popisuje.Osobní zkušenost-když je např. u staré škodovky nebo staré Jawy chudá směs tak se s tím horko těžko rozjíží páč motor nemá potřebný výkon.Jak už jsem mockrát psal,ani já nevím vše,ale myslím si že je dobré nejdřív popřemýšlet a jít od nejlevnějšího řešení k nejdražšímu.Tj. zkusit najít ten kompresor pokud tam je,zjistit jestli je funkční a když tak ho zprovoznit-muže být upadlý drát,špatný kontakt v konektoru nebo zarezlý kompresor jak píše kolega kopejda.Ten kompresor tam má přece svoji funkci a mně osobně funguje celých 10 let co to auto mám.No a funkci čidla teploty vzduchu bych ověřil diagnostikou a případně pak vyměnil za nové.To je ale přece ta poslední a nejdražší varianta.Proč bych mněl investovat hned na začátku a pak zjistit,že tím to nebylo.

2016-01-05 22:04:02

renegate.74: Ano, motory označené Y (Euro3) už sekundárním vháněním vzduchu vybaveny nejsou. A vím o nemálo případech, kdy toto zařízení je nefunkční či vyřazené (odpojené) a motory fungují ke spokojenosti. Dle mého soudu je tahle věcička jen úlitbou ekologii (emise) a na chod motoru samotného žádný, tím méně negativní, vliv nemá...

2016-01-05 22:29:46

colommbo: jasně,vím že u každého auta je nějaká ta zbytečná moucha,ale na druhou stranu,v tom podtrhnutém textu se píše že když je kompresor v chodu,tak lambda není aktivní,takže jak to je,když je připojený k elektrice k ŘJ a nefunguje?Je pak lambda aktivní nebo ne?,je směs chudá nebo ne?to se člověk může jen domnívat,ale diagnostika by to při tom studeném startu měla ukázat,ale to už jsou vydané prachy a to už si musí dotyčný tazatel rozhodnout sám


Odpovědět

1  2