Fórum - Téma


Svítivost světel


Fórum Technický koutek Svítivost světel



1  2  3  4

2013-01-03 18:17:02

dole se normálně bud odlepí nebo odpájí zaleží na typu a na výrobci (již jsem jich pár též otáčel)

2013-01-03 18:34:26

Taky záleží na tom jestli máš piny v rovině nebo jsou vyosené taky záleží na tom, jestli máš chytrýho opla, kterej nemusí příjmout LEDkový žárovky, v tom případě je potřeba použít žárovky s canbus čipem pro oblbnutí palubního PC. Ale když Ti jdou i T10 v parkovačkách, tak by měly fungovat i tyto, jinak LEDkám není uplně jedno jak jsou zapojené, polarizace může bejt obráceně v patici, takže je potřeba rozdělat patici a tam otočit póly.

2013-01-03 19:48:49

CAN bus čipem či oblbovákem no klucí prvně poštudujte co je CAN ve vozidle a pak pište cosi o oblbovácích toto je řekl bych naštudováno na tunning foru či tunning prodejně v letáku pro lepší prodej (jelikož být to osobní zkušenost) tak pisatel ví že je to nesmysl.

2013-01-03 20:40:44

Pisatel ví, že když mu do práce přijede někdo, komu nefungujou v novějším autě led žárovky, je třeba je nahradit canbusovou = žárovka s eliminací chybového hlášení.

2013-01-04 00:27:12

Pisatel ví ??? CAN bus v autě je jen lajcky " firemní internet řídících jednotek vozidla" po kterých chodí informace vzájemně předávané. CAN busový převodníky kvůli autorádiim z novějších aut do starších a převodníky CANu pro řj aby byl do neCAN auta možno dát CAN řj ABS,AIRBAG,MAXIDOT apod existují ale jejich ceny kvůli rozmanitosti typům komunikace CAN aut je vysoká. Zamysleme se. Princip kontroly žárovek ve všech vozidlech je na principu řj kontroly která měří odpor (odběr) vedení vůči kostře a tím pádem je nastavena na odběr třeba 21W žárovky ve voze takže diodová žárovka pro vozidla s kontrolou žárovek nemá smysl protože v ní je odpor aby tento odběr zařídil tím strácí smysl ji montovat protože má stejný odběr (a ještě se většinou dost hřeje) jen tedy jinou intenzitu světla.

Pokud existuje žárovka která by měla něco co by řj kontroly žárove´k řeklo že je tam 21W odběr aby to nehlásilo chybu nemám tucha čím by to udělalo ale myslím že to by cenu žárovky zvedlo tam že by opět nemělo smysl ji tam dávat jelikož by návratnost asi nebyla zajímavá že??

2013-01-04 00:28:31

Nejsem si jistý, ale tyhle auta asi nemají CAN jako takový...

Jinak takový počátek CAN sítě byl v roce 1985 v BMW řady 850. Bylo to od firmy BOSCH a v modelu 850 tím ušetřili 2km drátu

Ale to nebyl CAN v dnešní podobě u VW koncernu. To byla komunikace řídících jednotek po méně vodičích.

No jak vůbec u takových starších Oplů funguje poznávání prasklé žárovky? Nějaká řídící jednotka snímá odpor na jednotlivých vedení? Ale je to OT, tak odpověď kdo to ví poprosím radši do SZ nebo do jiného vlákna, aby nás admini

EDIT: Tak než jsem to dopsal, odpověď byla od Handsoba Krásně si mě předběhl v tom na co jsem se ptal

Ano, CAN krabičky jsou, přesně jak píšeš ať už neCAN (+12V) -> CAN, nebo CAN 1,6 -> CAN 2,0, CAN -> +12V apod

2013-01-04 00:37:44

ano omega B má jen jednotku check kontrol která kontroluje odběry a je na ní vedení

uplně stejně vw group na staré platformě Octavia I golf IV passat B a B5,5

Nový opel,vw group má řj světel vepředu(většinou každé světlo zvlášt ale dělá se i centrální přední) a vzadu (zadní el centrum) mezi sebou posílají info po CANU princip stále stejný kontrola průchodu (dioda nemá průchod s daným odporem proto pozná i žárovku s jinou wattáží) jen do displae už to jde po CAN ne po drátu každý zvlášt

Laicky neCAN vedení 10 věcí 10 drátů + ukostření spotřebičů vedení po CAN 10 věcí 2 dráty do řj která rozhodne co udělá + ukostření spotřebiče a kousky vedení mezi spotřebičem a řj

 Kopejda  
Michal Kopecký
2013-01-04 07:14:34

Další možností je přez diagnostiku nastavit zatížení jednotlivých okruhů osvětlení např. z 21W to stáhnout na 3W atd.....

Pak to bude fungovat jak má.....jen je problém v podpoře SW daných jednotek - ne všechny verze tuto možnost nastavování mají...

A kdo se toho nebojí a ví a umí, může jednotky flashovat novějším SW s touto a dalšími funkcemi.......

Od atorizáku to ale nečekejte, mnohdy ani nevědí, že něco takového je možné......

2013-01-04 10:45:57

Kolegové, LED žárovky ve všech vnitřních světýlkách,vepředu v parkovačkách i vzadu nad SPZ mi fungují,protože otočením žárovky otočíte i póly. Ale u této to pootočením pochopitelně nejde. Nicméně pokud to zkouším na baterce,tak svítí,protože přehodím drátky a je to !Chytrý auto to je,ale žádné chyby mi nehlásí,na rozdíl třeba od Astry H,kde musí být CAN BUS-normální LED vyhazuje hlášku a nesvítí !

Myslel jsem si, že žárovka ,která nejde otočením přepólovat ,bude udělána na běžnou el .instalaci aut / + - /.Bohužel jsem se spletl !

 Kopejda  
Michal Kopecký
2013-01-04 11:23:37

Nesvítí a nesvítí - osobně jsem zkoušel ledky do předních poziček - dal jsem pěknou bílou barvu a za týden jsem je vyhodil (jedna se rozpadla po týdnu na patici a diodu a druhá přestala svítit) tím jsem skončil s pokusama s LED a šoup tam skleněný klasický paticovky 24V a 4W, svítily pořád a hezky oranžově.....

2013-01-04 11:58:22

Bodejť by ti nesvítily oranžově, když jsou, jak píšeš, na 24V...

2013-01-04 12:36:53

Ja mam parkovačky LEDky bílé a mam je tam už cca 5 let a vpohodě. Možná ti přebíjí lehce alternátor , proto pak ledky odcházejí...

 Kopejda  
Michal Kopecký
2013-01-04 13:11:22

To bylo tenkrát v 2,5TD, altík byl OK po repasi (mmj celkem zajímavý ho vydolovat ven) , ledky byly šmejdy, rozpadly se čistě mechanicky, prostě dioda upadla od patice.... To také neznamená, že jiný ledky nemůžou svítit leta...

Jirko, já je tam dal schválně, protože jsem chtěl.... hlavně tu výdrž omu jsem viděl před vánoci v Třebe, a kromě toho, že jezdí a trošku rezavá, tak ty 24 voltový skleněnky tam pořád mžouraj na svět. Jinak má najeto 367 tisíc km (dával nový čerpadlo, rozvod a vstřiky) jede prý stále super......prostě

2016-02-03 07:16:54

Trochu oživím téma jaký dosvit mají mít přední mlhovky všiml sem si že mají šroubek na náklon tak neví někdo jestli to zvládnou seřídit třeba na STK

2016-02-03 14:32:52

vetron2: mlhovky se serizuji tak, aby svitily zhruba do poloviny az 2/3 dosvitu potkavacich. Vic ne, protoze mlha je potreba podsvitit co nejvic pri zemi.


Odpovědět

1  2  3  4